autowp.ru_iso_grifo_90_3


Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ο Pierro Rivolta, γιος του ιδρυτή της Iso, Renzo Rivolta, προσπάθησε να φέρει πάλι στο προσκήνιο το όνομα της εταιρείας, που έγινε πολύ γνωστή στο ευρύ κοινό από την Iso Isetta, το bubble car, που στη συνέχεια πήρε τα δικαιώματα κατασκευής του η BMW.

Το Iso Grifo 90 ήταν η πρώτη προσπάθεια αναγέννησης της φίρμας, με το Grifo να είναι το όνομα του GT της εταιρείας, το οποίο παρήχθη από το 1965 έως το 1974, με κινητήρες small block και big block της Chevrolet, αλλά και τον Ford Boss 351 small block.

O Pierro Rivolta, λοιπόν, επιστράτευσε μια κορυφαία ομάδα για την αναγέννηση της ιταλικής φίρμας, η οποία ομάδα αποτελούταν από τον Marcelo Gandini, τον Pierro Sala, πρώην διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας, και τον κατασκευαστή σασί, γνώριμων μας από τη Formula 1 και 3, Gian Paolo Dallara. Για να εξασφαλιστεί και η απαραίτητη οικονομική βάση για το εγχείρημα, οι δημιουργοί φρόντισαν να συνεργαστούν με μια πετυχημένη κατασκευάστρια λεωφορείων, που είχε την έδρα της στο Μπάρι.

autowp.ru_iso_grifo_90_4

Το 1991, παρουσιάστηκε αυτό που θα ήταν ο απόγονος του Grifo των ’60s, το IsoRivolta Grifo 90, όπως ήταν το πλήρες όνομά του. Βέβαια, επρόκειτο για στατικό πρωτότυπο, σχεδιασμένο από τον Gandini-o Giugiaro ήταν ο σχεδιαστής του πρώτου Grifo. Σωληνωτό, αλουμινένιο σασί, χαμηλό, (1,20μ), φαρδύ (2 μέτρα πλάτος), αμάξωμα από αλουμίνιο και ο κινητήρας που θα κινούσε το μοντέλο θα ήταν ο V8 της Corvette C4 ZR1, βελτιωμένος από την Callaway, αποδίδοντας περίπου 440 ίππους. Ο Rivolta, στην παρουσίαση του Grifo 90, ανήγγειλε ότι η παραγωγή θα ξεκινούσε το 1993 και οι πρώτες παραδόσεις θα ήταν το 1994.

Παρολαυτά,  η συνεργασία του Rivolta με την εταιρεία κατασκευής λεωφορείων έπεσε έξω, ύστερα από τη χαμηλή ζήτηση για λεωφορεία και έτσι το πρόγραμμα, λόγω έλλειψης ρευστότητας, ναυάγησε πριν καν ξεκινήσει και το Grifo 90 παρέμενε στα αζήτητα μέχρι το 2002.

images_corvette_c5_2010_1

Εκείνη τη χρονιά, ο Frederico Bonomelli, λάτρης της εταιρείας, βρήκε το πρωτότυπο σε μια ιδιωτική συλλογή στην Τοσκάνη. Ο Bonomelli ήταν ο ιδιοκτήτης της Mako Shark Designs, εταιρείας που ασχολείται με την κατασκευή carbon fiber. Σε συνεργασία με τον Roberto Negri, πρώην οδηγό δοκιμών για την Iso στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, βαθύ γνώστη και μετέπειτα νόμιμο δικαιούχο των αποθεμάτων της εταιρείας, αφού εκείνη έκλεισε, δημιούργησαν το Iso Grifo των ’00s, πρακτικά, μια Corvette C5 ZO6 με carbon αμάξωμα. O κινητήρας ήταν ο γνωστός V8 LS7, 7 λίτρων, και μετά από τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε, απέδιδε 510 ίππους.

Ο Pierro Rivolta έδωσε τη συγκατάθεσή του για τη δημιουργία αρχικά 5 αντιτύπων, αργότερα η παραγωγή αυξήθηκε στα 12 Grifo 90. Στις αρχές του 2010, η ομάδα του Bonomelli παρουσίασε τη νέα εκδοχή του Grifo 90, μετά από σχεδόν 20 χρόνια από την πρώτη φορά που, έστω με τη μορφή του στατικού μοντέλου, είδε το φως της δημοσιότητας.