ford-rs-cosworth-rs-2


Το Escort Cosworth RS ήταν η δημιουργία της Ford προκειμένου να πάρει άδεια συμμετοχής στην κατηγορία Group A του WRC. Βγήκε σε πολύ περιορισμένους αριθμούς, με χαρακτηριστικό του σημάδι την «ουρά της φάλαινας», όπως λέγεται η πίσω αεροτομή του. Έπαιρνε ζωή από έναν 2,0-λιτρο τούρμπο κινητήρα, απόδοσης 225 ίππων στις 6.250 σ.α.λ,  μέγιστης ροπής 310 Nm στις 3.500 σ.α.λ και ήταν 4-κίνητο.

Ας μπούμε τώρα στο ζουμί, που δεν είναι άλλο από το εικονιζόμενο με αριθμό παραγωγής No 123, που διατίθεται προς πώληση και του οποίου η κατάσταση δύσκολα περιγράφεται με λόγια. Είναι 23 χρόνων και λες και μπήκε μέσα σε μια χρονοκάψουλα και μεταφέρθηκε στην εποχή μας!

Βαμμένο στο μοναδικό Mallard Green και με σκοπίμως επιλεγμένα υφάσματα για τις εσωτερικές επενδύσεις, προκειμένου να μην φθαρούν στο πέρασμα των χρόνων, όπως τα δέρματα, η κατάσταση του αυτοκινήτου είναι ίσως η πιο κοντινή στο «εντελώς καινούριο»!

ford-rs-cosworth-rs-interior

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αμάξι δεν έχει οδηγηθεί για άλλο σκοπό πέρα από τη συμμετοχή σε επετειακές εκδηλώσεις και συναντήσεις και όποτε πήγαινε για συντήρηση μια φορά τον χρόνο. Μόνο γι αυτούς τους λόγους, έβγαινε από το γκαράζ που πάντα φυλασσόταν, ενώ… δεν έχει οδηγηθεί ΠΟΤΕ σε βροχή! Το βιβλίο σέρβις έχει πάνω του 23 σφραγίδες από το επίσημο συνεργείο της Ford στο Ipswich, ενώ από το αμάξι δεν έχει αλλαχθεί, ούτε λείπει το παραμικρό.

ford-rs-cosworth-rs-engine

Μαζί με την αγορά, δίνονται και πολλά ανταλλακτικά που είχαν αγοραστεί τη δεκαετία του ’90, από μπροστινά φανάρια μέχρι ανταλλακτικά κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Επίσης θα δοθούν μαζί και 150 περιοδικά που αναφέρονται στο Escort Cosworth.

Προσωπικά δεν έχω συναντήσει ποτέ άλλοτε τέτοιο «μεταχειρισμένο». Εσκεμμένα άφησα για το τέλος την τιμή του. Ο ιδιοκτήτης ζητάει σχεδόν €94.000 και πραγματικά δεν ξέρω αν είναι πολλά ή λίγα! Σε αυτά τα χρήματα, αγοράζει κανείς ό,τι θέλει σήμερα, αλλά το συγκεκριμένο σίγουρα αποτελεί μια ξεχωριστή ανεπανάληπτη σελίδα για την αυτοκίνηση.