ferrari-classic-interior

Ίσως έχεις προσέξει πως οι τιμές των συλλεκτικών αυτοκινήτων έχουν εκτιναχθεί την τελευταία δεκαετία, με αυτοκίνητα που κάποτε έπιαναν 6ψήφια νούμερα, σήμερα να κοστίζουν μερικά εκατομμύρια. Αυτό το γεγονός μάλιστα, έχει δημιουργήσει ένα φαινόμενο, ντόμινο, συμπαρασύροντας προς τα πάνω και τις τιμές κλασσικών αυτοκινήτων που κάποτε κόστιζαν μερικές χιλιάδες, σήμερα να φτάνουν σε δυσθεώρητες τιμές.

Οι αριθμοί που δημοσιοποίησαν οι σύμβουλοι επενδύσεων Knight Frank Luxury Investment αποδεικνύουν του λόγου το αληθές: στην πενταετία 2011-2016, η αξία των συλλεκτικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 161%, ενώ κατά τη  δεκαετία 2006-2016 κατά το αστρονομικό 467%. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της αύξησης, οι αποδόσεις διάφορων Hedge Funds στις αντίστοιχες περιόδους ήταν 4,75% και 7,83%. Όμως και άλλες “εναλλακτικές” επενδύσεις όπως το κρασί, η συλλογή κερμάτων ή έργων τέχνης, υπολείπονται των κλασσικών αυτοκινήτων όσον αφορά στα κέρδη που αποφέρουν.

Εν τούτοις, υπάρχουν ενδείξεις πως τα κέρδη στη συγκεκριμένη αγορά αρχίζουν να συρρικνώνονται. Κύριος λόγος σύμφωνα με τον ιδρυτή του Historic Automobile Group International, Dietrich Hatlapa, είναι η αύξηση της προσφοράς, με τον αριθμό των αυτοκινήτων προς πώληση να καλύπτει σταδιακά τη ζήτηση και τους οίκους δημοπρασίας να υπερδιπλασιάζονται την τελευταία πενταετία. Αυτό έχει επιφέρει μια αστάθεια στην αγορά, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πώληση μιας σπάνιας Ferrari 335 Sport του 1957 στα 32 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μια εξίσου σπάνια Ferrari 275 GTS/4 NART Spider δεν κατάφερε να πουληθεί έχοντας πιάσει “μόλις” 17 εκατομμύρια ευρώ.