schaeffler bio-hybrid

Η Schaeffler είναι μια από τις κατασκευαστικές εταιρείες κορμός, για τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, της αεροδιαστημικής και της εφαρμογής τεχνολογιών για βιομηχανικές χρήσεις. Ειδικότερα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η γερμανική εταιρεία έχει κάνει μερικά ενδιαφέροντα πράγματα στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων και γενικότερα της αποδοτικότερης κινητικότητας, και συχνά, η δράση της περιορίζεται σε κλίμα χαμηλών τόνων. Σε αυτές τις δράσεις, περιλαμβάνονται πατέντες στην μετάδοση της κίνησης στα ηλεκτρικά οχήματα, η απενεργοποίηση κυλίνδρων σε μικρούς κινητήρες, συστήματα start/stop και ήπια υβριδικά συστήματα, ηλεκτρικοί άξονες, διάφορα concept αυτοκινήτων με μειωμένες εκπομπές ρύπων, ενώ συμμετέχει και ως χορηγός της ομάδας στη Formula E, με την τελευταία καινοτομία της Schaeffler να είναι μια “out of the box” πρόταση, η οποία αφορά στην δημιουργία ενός υβριδικού τετράτροχου ποδηλάτου.

Το νέο αυτό project, θα παρέχει ηλεκτρικά υποβοηθούμενη πεταλιέρα υπό των απαιτήσεων που έχουν οι τέσσερις τροχοί. Με την ηλεκτρική υποβοήθηση να είναι μέχρι τα 25 χιλιόμετρα την ώρα, δεν απαιτεί την κατοχή διπλώματος οδήγησης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ποδηλατόδρομους σε πολλές περιοχές. Έχει περίπου 1980 mm μήκος και 780 mm πλάτος, ενώ ζυγίζει 80 κιλά. Εξοπλίζεται με ένα φορητό σύστημα μπαταρίας για εύκολη φόρτιση, που μπορεί να παρέχει αυτονομία από 50 έως 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής υποβοήθησης, ανάλογα με το έδαφος και τον τρόπο οδήγησης του. Το επίπεδο της βοήθειας είναι μεταβλητό, ενώ γίνεται ανάκτηση της ενέργειας μέσω του συστήματος πέδησης, αναπληρώνοντας έτσι σε ένα ποσοστό την χαμένη ενέργεια.

Το νέο project της Schaeffler διαθέτει δυνατότητα κάλυψης του πλαισίου του με συγκεκριμένα body panels για να προστατεύει τον αναβάτη όταν χρειάζεται, παράλληλα προσφέρει αποθηκευτικούς χώρους και κάθισμα για ένα παιδί. Επιπλέον, όπως τα smartphones και άλλες συσκευές που έχουν γίνει σχεδόν απαραίτητα στην καθημερινή μας ζωή, το όχημα παρέχει την συνδεσιμότητα που πολλοί χρήστες θα απαιτήσουν.

Το Bio-Hybrid έχει κατασκευαστεί σύμφωνα τις υφιστάμενες αστικές υποδομές με τη δυνατότητα να επωφεληθεί των μελλοντικών έργων υποδομής, όπως αυτοκινητόδρομοι ποδηλάτων. Ως εκ τούτου, η Schaeffler τοποθετεί την ιδέα στη σφαίρα του “micromobility”, το οποίο ο καθηγητής Peter Gutzmer, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Schaeffler και Chief Technology Officer, δηλώνει:

Από το πιο πρόσφατο παρελθόν, γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές είναι πολύ αργοί στην υιοθέτηση προϊόντων όπως ποδήλατα με έναν τροχό, skateboards και μικρά οχήματα, όπως το Renault Twizy. Στην προσέγγιση που επιλέγεται από την Schaeffler, η έμφαση δόθηκε αρχικά σε μια νέα ιδέα κινητικότητας που θα θέλαμε να βάλουμε στο δρόμο με τις καινοτόμες τεχνολογίες και λύσεις.

Εάν το συγκεκριμένο όχημα θα περάσει στην παραγωγή, δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, με τον Gutzmer να λέει πως:

Εμείς πρόκειται να παρακολουθήσουμε στενά την αγορά και να δούμε την έναρξη παραγωγής, ως ρεαλιστική πρόταση. Οι αρχικές πιλοτικές εφαρμογές στις πόλεις θα παρέχουν σημαντικά ευρήματα για την επικύρωση της ένταξης του οχήματος σε αστικές δομές.

Όπως και να έχει, η υλοποίηση ενός τέτοιου project πρόκειται να κεντρίσει το ενδιαφέρον των πολλών και να ενθουσιάσει όσους προτιμούν κατά την διάρκεια των μετακινήσεων τους, να αξιοποιούν τα οφέλη της οικονομικής-οικολογικής μετακίνησης με ποδήλατο, χωρίς ωστόσο να αποποιούνται των ανέσεων ενός αυτοκινήτου.