Jaguar BMW V8

Με τις εταιρίες να βάζουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους μεγάλους κινητήρες, κυρίως του ατμοσφαιρικούς, οι V8 δεν θα μπορούσαν αποτελέσουν εξαίρεση. Το downsizing έχει κάνει τους V8 κινητήρες να μειωθούν σε χωρητικότητα, να αποκτήσουν turbo, όλα για χάρη της μειωμένης κατανάλωσης και των λιγότερων ρύπων, παράγοντας ωστόσο τεράστια ποσά ιπποδύναμης και ροπής.

Με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων που φορούν V8 κινητήρες συνεχώς να μειώνονται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να δικαιολογήσουν το κόστος ανάπτυξης ενός νέου V8 κινητήρα. Μια από αυτές τις εταιρίες είναι και η Jaguar Land Rover η οποία σήμερα, σε όλα τα γρήγορα μοντέλα της, τοποθετεί τον V8 AJ 5,0-λίτρων κινητήρα, είτε σε ατμοσφαιρική, είτε σε κομπρεσοράτη έκδοση. Το πρόβλημα είναι πως ο AJ-V8 σιγά-σιγά φτάνει στο τέλος του χρόνου ζωής του και έτσι η Jaguar Land Rover θα χρειαστεί σύντομα έναν νέο V8 κινητήρα που θα τον τοποθετήσει στις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της.

Οι φήμες θέλουν την βρετανική εταιρία να μην θέλει να επενδύσει πάνω στην ανάπτυξη ενός νέου V8 και έτσι χτύπησε την πόρτα της BMW για να της πουλήσει τους δικούς της. Η BMW ήδη εργάζεται πάνω σε μια νέα γενιά ενός V8 4,0-λίτρων κινητήρα που θα αντικαταστήσει τον τωρινό 4,4-λίτρων και αν τους πουλήσει και σε μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, θα κάνει γρηγορότερα απόσβεση το κόστος ανάπτυξής του. Οι αναφορές θέλουν τις δύο εταιρίες να είναι πολύ κοντά στη σύναψη συμφωνίας, μιας και έχουν συνεργαστεί και στο παρελθόν, με τα L322 Range Rover και Land Rover Discovery 3 να εξοπλίζονται με V8 κινητήρες της BMW μέχρι το 2006. Ο νέος κινητήρας της BMW εκτός του ότι θα είναι ισχυρότερος από τον V8 5,0-λίτρων της Jaguar Land Rover, θα είναι ταυτόχρονα πολύ πιο οικονομικός.