Hyundai in Geneva 2014

Η Hyundai έχει στα σχέδιά της να βγάλει στην αγορά αυτοκίνητα που καταναλώνουν υδρογόνο. Ήδη έχει κατασκευάσει το ix35 Fuel Cell ενώ στην έκθεση της Γενεύης το 2014, είχε παρουσιάσει το Intrado Concept, ένα πρωτότυπο που έκανε χρήση ενός συστήματος κυψελών υδρογόνου επόμενης γενιάς, το οποίο είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από αυτού που βρίσκουμε σε ένα ix35 Fuel Cell.

Σύμφωνα με τον Ahn Byung-ki, επικεφαλής ανάπτυξης οικολογικών αυτοκινήτων της Hyundai, η επόμενη γενιά του συστήματος κυψελών υδρογόνου που ετοιμάζουν, θα τοποθετηθεί σε ένα “εντελώς νέο” μοντέλο, το οποίο θα είναι κάτι ανάμεσα σε SUV και CUV.

Το νέο σύστημα κυψελών υδρογόνου δεν θα χρησιμοποιεί τόσο πολύ πλατίνα, ενώ θα διαθέτει μια μεγαλύτερη μπαταρία και έναν μικρότερο κινητήρα. Το μοντέλο θα είναι έτοιμο μέχρι τον χειμώνα του 2018, όταν και θα διεξαχθούν οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Pyeongchang της Νοτίου Κορεάς.

Το νέο μοντέλο αναμένεται να έχει κύκλο ζωής τεσσάρων χρόνων, και παραγωγής 10.000 με 15.000 μονάδες, με την παραγωγή του να είναι ευέλικτη ανάλογα με την ζήτηση. Το νέο αυτοκίνητο θα έχει παρόμοιες διαστάσεις με το ix35, αλλά δεν θα βασίζεται σε κάποιο άλλο μοντέλο της γκάμας, όντας ξεχωριστό. Εξαιτίας των SUV χαρακτηριστικών του θα γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, με την Hyundai να επικεντρώνεται περισσότερο στην μείωση του βάρους, παρά την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας του κινητήρα.

Αναμένεται να έχει αυτονομία 500 μιλίων (804 χλμ.) και τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα, όταν τα αντίστοιχα νούμερα για το ix35 Fuel Cell είναι 369 μίλια (594 χλμ) και 160 χλμ/ώρα τελική. Αυτή θα είναι η έκτη γενιά υδρογονοκίνητου οχήματος από την εταιρία, αλλά μόλις δεύτερη σε εμπορική χρήση, με το ix35 Fuel Cell να έχει τον άτυπο τίτλο του πρώτου υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής. Από πλευράς τιμολογιακής πολιτικής, το αυτοκίνητο θα απευθύνεται σε διευρυμένο αγοραστικό κοινό, καθώς από η συντριπτική πλειοψηφία των 1.000 ix35 Fuel Cell ανήκει σε εταιρίες υποδομών υδρογόνου.