camaro challenger


Η έκτη γενιά της Chevrolet Camaro έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από τον τύπο, αποσπάζοντας πολλά βραβεία. Παρ’ όλα αυτά οι καλές κριτικές που έλαβε δεν μετουσιώθηκαν σε πωλήσεις, τουλάχιστον στο επιθυμητό βαθμό. Χαρακτηριστικά, το μακράν παλιότερο Dodge Challenger έχει πουλήσει περισσότερο τους τελευταίους 3 διαδοχικούς μήνες (Μάιο-Ιούλιο).

Αναλυτές υποστηρίζουν πως η αιτία κρύβεται στη στρατηγική πωλήσεων της Chevrolet καθώς επίσης και σε κάποια προβλήματα στην παραγωγή, γεγονότα που οδήγησαν τις πωλήσεις Μαΐου του 2016 σχεδόν στο -45% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι (5.827 αυτοκίνητα έναντι 9.753). Το ίδιο συνεχίστηκε και τον Ιούνιο (-42,3%) και τον Ιούλιο (-26,1%), με το Challenger να πουλάει περισσότερο και τους 3 αυτούς μήνες. Συνολικά από την αρχή του έτους η Camaro προηγείται στις πωλήσεις, αλλά το Challenger έχει κλείσει σημαντικά την ψαλίδα.

Ο αναλυτής της Kelley Blue Book, Tim Fleming, ισχυρίζεται πάντως πως

Οι συγκεκριμένοι αριθμοί δε λένε όλη την αλήθεια, μιας και η στρατηγική της GM επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στο κέρδος και όχι στο μερίδιο αγοράς. Ως αποτέλεσμα τα προωθητικά κίνητρα είναι σημαντικότερα για το Challenger, αλλά το κέρδος που αποφέρουν οι πωλήσεις της Camaro καθώς και η απομένουσα αξία του αυτοκινήτου είναι σε πολύ καλά επίπεδα και θα βοηθήσουν σημαντικά στο χτίσιμο του brand της Chevrolet και της Camaro.

Η δεύτερη αιτία σχετίζεται με προβλήματα στην παραγωγή λόγω κωλυμάτων των προμηθευτών, κάτι που δεν προβλέπεται να βελτιωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε πως η Dodge έχει σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό μισθώσεων σε εταιρίες.

Βέβαια κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν μπορεί να πλησιάσει στο ελάχιστο τις πωλήσεις της Mustang, με την μπλε οβάλ να πουλάει τον Ιούλιο στο 12% περισσότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι. Και μπορεί οι year-to-date πωλήσεις της Mustang να είναι στο -5,5% (72.530 αυτοκίνητα) αλλά παραμένουν σημαντικά υψηλότερες του ανταγωνισμού.