tesla-hacked


Όσο η τεχνολογία απλώνεται όλο και περισσότερο πάνω στα αυτοκίνητα, άλλο τόσο πληθαίνουν τα ερωτήματα για το κατά πόσο είναι ασφαλή όλα αυτά τα χρησιμοποιούμενα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Με πρώτο θύμα την FCA, της οποίας ένα Jeep Cherokke χάκαραν κάποιοι με αποτέλεσμα η εταιρεία να ανακαλέσει περίπου 1,4 εκατομμύρια οχήματα για να αναβαθμίσει το σύστημα ψυχαγωγίας ‘’Uconnect’’, στο οποίο είχαν επέμβει οι επίδοξοι hackers, επηρεάζοντας αρχικά την μετάδοση του αυτοκινήτου, ενώ μερικές μέρες πριν επέστρεψαν με ένα βίντεο στο οποίο επεμβαίνουν στο τιμόνι ξαι τα φρένα του αυτοκινήτου!

Αντίστοιχα λοιπόν, δε θα μπορούσε να περάσει στα ψιλά, το ‘’hackάρισμα’’ ενός από τα πλέον πολυσυζητημένα αυτοκίνητα τελευταία, ενός Tesla Model S. Ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Ν. Καρολίνας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Zhejiang της Κίνας και της κινεζικής εταιρείας υπηρεσιών ασφαλείας δικτύων, Qihoo 360, εφάρμοσαν μια τεχνική, που θα μπορούσε άνετα να χαρακτηριστεί ως ‘’ηλεκτρονικός πόλεμος’’ και επενέβησαν το AutoPilot του αυτοκινήτου.

Όπως ήδη μπορεί να γνωρίζεις, το AutoPilot χρησιμοποιεί 3 ξεχωριστά συστήματα για να προσδιορίσει την κίνηση του οχήματος στον χώρο και να αντιληφθεί τυχόν εμπόδια γύρω από αυτό, ένα ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και ένα σύστημα από κάμερες. Η παραπάνω ομάδα, με επικεφαλής τον Καθηγητή Xu, χρησιμοποίησε ορισμένους τρόπους και κατάφερε να δημιουργήσει παρεμβολές στους αισθητήρες.

Αρχικά χρησιμοποίησαν μια γεννήτρια σημάτων, όπου την τοποθέτησαν μέσα σε ένα καρότσι, πίσω από το οποίο είχε σταματήσει ένα Model S. Όταν την ενεργοποίησαν, το Model S “τυφλώθηκε” χωρίς καμία προειδοποίηση, μη βλέποντας πια το αντικείμενο, που όμως βρισκόταν κανονικά μπροστά του.

Μπορεί το ποσό των 81.000 ευρώ, που κοστίζει η συσκευή, να ακούγεται σε ορισμένους μεγάλο, όμως δεν είναι. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την ζημιά που μπορεί να προκαλέσει συμπεριλαμβανομένου το γεγονός ότι είναι φορητό.

Σειρά είχαν οι αισθητήρες υπερήχων, που με έναν εξοπλισμό κόστους περίπου 40 ευρώ, η ομάδα μπόρεσε πολύ πιο εύκολα, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, να μπερδέψει το Model S δίνοντάς του εικόνα για εμπόδιο που δεν υπήρχε μπροστά ή εξαφανίζοντας άλλο που υπήρχε.

Πιο ανθεκτική στις επιθέσεις αποδείχτηκε ότι είναι η κάμερα του AutoPilot. Η ομάδες των ερευνητών προσπάθησαν με πολλούς τρόπους να την τυφλώσουν (με lasers και με δυνατά φώτα LED) ή να της προκαλέσουν δυσλειτουργία νεκρώνοντας κάποια pixels στους αισθητήρες, όμως το AutoPilot αντιλαμβάνονταν αμέσως την δυσλειτουργία, έβγαζε μήνυμα στον οδηγό να αναλάβει τον χειρισμό του οχήματος και απενεργοποιούνταν.

Μπορεί να μας ακούγεται πολύ σύνθετη η διαδικασία της παρεμβολής, όμως από την στιγμή που είναι εφικτή, ο Καθ. Xu δηλώνει πως είναι αρκετά σημαντικό η Tesla να αυξήσει την ασφάλεια σε αυτές τις επιθέσεις και όχι να καταργήσει το σύστημα. Μάλιστα δηλώνει συγκεκριμένα:

Δεν θέλω να στείλω το μήνυμα πως ο ουρανός πρόκειται να πέσει στα κεφάλια μας, ούτε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε το AutoPilot. Η Tesla θα πρέπει να σκεφτεί την προσθήκη κάποιων μηχανισμών ανίχνευσης. Αν ο θόρυβος είναι εξαιρετικά υψηλός, ή συμβαίνει κάτι αφύσικο, το ραντάρ θα πρέπει να ειδοποιεί την κεντρική υπολογιστική μονάδα ότι ‘δεν είμαι σίγουρο, αν δουλεύω σωστά.

Η Tesla από τη μεριά της δηλώνει πως έχει μελετήσει την παραπάνω έρευνα και πως εκτιμά αυτές τις προσπάθειες, αλλά αρνείται ότι μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα με την παρακάτω δήλωσή της:

Έχουμε εξετάσει αυτά τα αποτελέσματα με την ομάδα του Wenyuan και μέχρι στιγμής δεν [είδαμε να] έχουν καταφέρει να αναπαραγάγουν οποιεσδήποτε πραγματικές καταστάσεις που ενέχουν κινδύνους για τους οδηγούς ενός Tesla.

Ο Καθ. Xu με την ομάδα του θα παρουσιάσουν λεπτομερώς τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο συνέδριο των hackers, DEFCON, στο τέλος της εβδομάδας.