Kubelwagen-Porsche-Type-82-3

Παρά το premium προφίλ που απέκτησε μετά το 1990, η VW ιδρύθηκε το 1937 για να είναι Volks Wagen, δηλαδή λαϊκό αυτοκίνητο, γι’αυτό και το Beetle ήταν σπαρτιάτικο μεν, φτηνό, αξιόπιστο και μηχανολογικά ευφυές δε.

Το εικονιζόμενο, αν και δεν είναι Beetle, είναι το αδερφάκι του, το Kubelwagen, του μεγάλου Dr. Ferdinand Porsche, που δυστυχώς λόγω πολιτικών συγκυρίων, πολέμων και αιχμαλωσίας, ανάλωσε μάταια μεγάλο μέρος της ζωής του και κυρίως της ευρηματικότητάς του, που εμείς δεν μπορούμε παρά να θαυμάζουμε.

Προσωπικά το θαυμάζω, παρά την ταπεινή του εμφάνιση διότι έχει πολλές έξυπνες λύσεις που το έκαναν καλύτερο απέναντι στους τετρακίνητους αντιπάλους του, ναι έχει και αυτό RR διάταξη. Είχε υπερυψωμένο άξονα μετάδοσης, δίνοντάς του 280 χλστ. απόσταση από το έδαφος, ήταν μόλις 715 κιλά, 300 κιλά λιγότερα από το Willys, είχε διαφορικό με μπίλιες, και ράμπες που κλείδωναν αυτομάτως (αδρανειακά) όταν αντιλαμβανόταν απώλεια πρόσφυσης. Είχε ακόμα επίπεδο πάτωμα για να μπορεί να “σερφάρει” πάνω από μεγάλα εμπόδια, bucket καθίσματα στις εκδόσεις χωρίς πόρτες και ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό.

Σε κάποιες εκδόσεις κολυμπούσε κιόλας. Το δε μοτέρ ήταν μεν ένας ταπεινός αερόψυκτος επίπεδος τετρακύλινδρος με μόλις 25 ίππους, αλλά απεδείχθη ιδιαίτερα αξιόπιστος ασχέτως καιρικών συνθηκών και κυριολεκτικά αλεξίσφαιρος. Το πλαίσιο ήταν τύπου σκάλας, και αυτό του επέτρεπε να φέρει εύκολα διαφορετικά αμαξώματα.

Το συγκεκριμένο αμάξωμα έχει αμφίεση άρματος μάχης για να παραπλανά τον εχθρό, και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές το ψηλότερο “χτύπημα” στο eBay είναι 20.000 δολάρια. Κάποτε άνηκε στο εθνικό κέντρο στρατιωτικής ιστορίας των ΗΠΑ. Δυστυχώς δεν υπάρχουν πιστοποιητικά αυθεντικότητας, αλλά δείχνει πέρα για πέρα αυθεντικό, εκτός από τον κινητήρα και την μετάδοση που μάλλον είναι από κάποιο κοινό Beetle. Στην Αμερική όπου επιτρέπεται η οπλοκατοχή υποθέτω πως ο λειτουργικό πυργίσκος θα έχει “το δικαίωμα να φέρει όπλο”. Σ’εμένα πάντως έφερε μνήμες από TOCA.