Praga-R1R_004

Praga και trackday cars, αμφότερα άγνωστα στο ευρύ ελληνικό κοινό. Η Praga δεν είναι μια εταιρεία σαν τις βρετανικές Radical, ή Caterham που είναι μικρές βιοτεχνίες, που στήθηκαν με μοναδικό σκοπό να παράγουν trackday cars. Η Praga, τσέχικη, όπως μαρτυρά και το όνομά της είναι ένας από τους ιστορικούς κολοσσούς τους βιομηχανικού συμπλέγματος της Βοημίας και της Μοραβίας.

Παρήγαγε αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, οχήματα σταθερής τροχίας, αεροσκάφη, άρματα μάχης και πολλά άλλα. Δυστυχώς οι πόλεμοι και οι πολιτικές συγκυρίες, έπληξαν δυσανάλογα την πανέμορφη κεντροευρωπαϊκή χώρα και έτσι μεγάλο μέρος της βαριάς βιομηχανίας έχει χαθεί, η τεχνογνωσία όμως παραμένει και πλέον η Praga έχει περιορισθεί στην κατασκευή αεροσκαφών, kart και υπεραυτοκινήτων. Το τεχνολογικό αριστούργημα με το όνομα R1R είναι η απόδειξη. Να σημειώσω όμως πως το τμήμα των αυτοκινήτων είναι σχετικά μακριά από την Πράγα και βρίσκεται σε Σλοβάκικο έδαφος.

Μοιάζει με πρωτότυπο αγώνων αντοχής και έχει εκτός από την έκδοση δρόμου και έκδοση για χρήση πίστας αποκλειστικά, όχι πως διαφέρουν και πολύ όπως καταλαβαίνεις. Η κίνηση προέρχεται από τον δοκιμασμένο F4R 832 Renaultsport και με την βοήθεια στροβιλοσυμπιεστών παράγει από 330 έως 390 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 530 Nm στις 4200 σ.α.λ.. Το ημιαυτόματο σειριακό κιβώτιο προέρχεται από την Hewland και τα ηλεκτρονικά από την Cosworth.

Με μόλις 670 κιλά οι κορυφαίες επιδόσεις είναι εγγυημένες. Αν και δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα στα αγωνιστικά αλλά για να πάρεις μια ιδέα της επιτάγχυνσης που εξασφαλίζει η χαμηλή αδράνεια, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Αυτό, όμως, που έχει μεγάλη σημασία για τα αγωνιστικά είναι η αεροδυναμική πρόσφυση και στα 200 χλμ/ώρα το R1R μπορεί να παράγει 6700 Ν αρνητικής άνωσης (downforce) κάτι που θα του επέπτρεπε “να κινηθεί ανάποδα σε ένα τούνελ”, κατά την προσφιλή F1 έκφραση.

Η τιμή του με την ισχύουσα ισοτιμία είναι λίγο πάνω από τις €170.000 και το ερώτημα που προκύπτει μπροστά σε τέτοιες κατασκευές είναι αν είναι πρέπον να βγάζουν άδεια κυκλοφορίας.

Στο video που ακολουθεί έχει την δοκιμή του από το EVO στην πίστα του Donington και θα ακούσεις τον σχολιαστή να θεωρεί το αυτοκίνητο έως και επικίνδυνο για τον δρόμο εξαιτίας του ακραίου στησίματός του. Προσωπικά δύσκολα θα κυκλοφορούσα στον δρόμο, έστω και σε καλό δρόμο, με τέτοιο όχημα, ακόμη και αν είχα την οικονομική δυνατότητα να το κάνω, παρόλα αυτά είμαι απολύτως υπέρ του να μπορούν να βγάλουν αριθμό κυκλοφορίας.

Η δική σου γνώμη για τα trackday cars ποια είναι;