lancia-ypsilon-bianco-perla

Πόσο καιρό έχεις να ακούσεις κάτι για την Lancia; Μάλλον από τον περασμένο Σεπτέμβρη που παρουσίασε το facelift της Ypsilon, του μοναδικού μοντέλου που υπάρχει στην γκάμα της ιστορικής φίρμας εδώ και χρόνια. Από το 2014 που αποσύρθηκε η Delta 3, ένα μοντέλο με μικρή απήχηση, η Lancia είναι λίγο-πολύ σε κώμα. Η FCA δεν φαίνεται να έχει κάποιο πλάνο γι’αυτήν και την κρατάει στην ζωή με την Ypsilon, ένα μοντέλο που στις διεθνείς αγορές έχει ελάχιστες πωλήσεις και που μάλλον δυσφημίζει την μάρκα. Τα αποτελέσματα των crash tests που ανακοίνωσε η Euro NCAP είναι όνειδος για τους Ιταλούς, πέφτοντας μέχρι και τα 2 αστέρια στις συγκρούσεις, όπου εμφανίζεται και κίνδυνος πυρκαγιάς, αν μη τι άλλο αρκετά σπάνιο εφέ για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.

Απ’ότι φαίνεται στην Ιταλία κάνει κάποιες πωλήσεις, έχοντας διαχρονική απήχηση στις γυναίκες οδηγούς και έχει και μερικές sport εκδόσεις, τηρουμένων των αναλογιών βέβαια γιατί με τον TwinAir 0.9 και τον 1.3 diesel οι επιδόσεις είναι αναιμικές. Γι’αυτό ίσως και την προσφέρουν στις 11.000 ευρώ, από 13.350 ευρώ που έχει κανονικά, αλλά για πόσο καιρό ακόμα, είναι το μεγάλο ερώτημα όλων μας.

Είναι δύσκολο να έχεις τόσες μάρκες με παρόμοιο target group στον ίδιο όμιλο, αλλά το VAG, μας δείχνει πως γίνεται. Βέβαια στο VAG οι μάρκες έχουν άλλη ιστορία. Η Skoda και η SEAT ήταν πάντα φτηνές μάρκες, ενώ η Lancia και η Alfa Romeo φτιάξαν όνομα από τα μεγάλα, πολυτελή και σπορ αυτοκίνητα. Το θέμα είναι πως η FCA αδυνατεί να κατανοήσει τους μηχανισμούς της αγοράς και το τι θέλει ο κόσμος, βρίσκοντας έναν ρόλο για την Lancia. Για παράδειγμα αντί να λανσάρει το Renegade στην Ευρώπη, που είναι στην ουσία ένα 500x, θα μπορούσε να φτιάξει μια φινετσάτη SUV έκδοση για την Lancia. Ο τυπικός αγοραστής της Jeep δεν θα αγοράσει ένα 500x για Jeep, ούτε κάποιος από το Renegade θα ανέβει σε μεγαλύτερη κατηγορία Jeep. Πριν λίγα χρόνια ένα SUV, το Qashqai, έσωσε την Nissan, αλλά οι ιθύνοντες της FCA κρατούν αυτιά και μάτια κλειστά, σε λίγο ίσως κλείσουν και την Lancia.