Motorsports: DTM race Moskau 2016, #11 Marco Wittmann (GER, BMW Team RMG, BMW M4 DTM),


Ιδιαίτερα καυστικός ήταν στις δηλώσεις του μετά τον κυριακάτικο αγώνα στη Μόσχα ο οδηγός της Audi Eduardo Mortara σχετικά με το πλεονέκτημα που απολαμβάνουν από την αρχή της τρέχουσας, αγωνιστικής περιόδου οι οδηγοί της BMW. Η εταιρεία από το Μόναχο απλά “πετούσε” στο δεύτερο αγώνα, ο Marco Wittmann κατέκτησε με άνεση τόσο την pole position όσο και τη νίκη και η BMW εξασφάλισε, όπως αποδείχθηκε, ένα άνετο “1-2-3-4”.

Ωστόσο, θα θυμάσαι ότι οι 8 M4 DTM, από την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Hockenheim είναι  7,5 κιλά ελαφρύτερες από τα RS5 DTM και τις C 63 DTM, δηλαδή, οι “Bαυαρές” ζυγίζουν 1112,5 κιλά έναντι 1120 κιλών των ανταγωνιστών τους, ενώ η πίσω αεροτομή είναι 50 χιλιοστά μεγαλύτερη σε αυτές. Μπορεί το 2014, ο Marco Wittmann να κατέκτησε το πρωτάθλημα με την M4 DTM, στο ντεμπούτο της τελευταίας στο DTM, πέρσι όπως τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα για την εταιρεία από τη Βαυαρία. Ήδη στα πρώτα τεστ πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, οι οδηγοί παραπονέθηκαν για την ισορροπία του αγωνιστικού, στο πρωτάθλημα, παρά την συντριπτική υπεροχή στο Zandvoort (με αρκετά ελαφρύτερο, λόγω κανονισμών, αυτοκίνητο εν συγκρίσει με τον ανταγωνισμό) η M4 DTM  δεν έπεισε με την απόδοσή της, αν και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια, ελέω όμως του συστήματος με τα επιπρόσθετα βάρη. Όπως αναφέρει η επιτροπή του DTM, υπήρχε “έλλειμμα” στην απόδοση της M4 DTM, αρχής γενομένης από τους περιορισμούς στην κατασκευή της, οι οποίοι δεν μπορούσαν να αντισταθμιστούν μέσω της τεχνικής ανάπτυξης, δεδομένης της ύπαρξης των κανονισμών για το ομολογκάρισμα.

Motorsports: DTM race Norisring 2016, #48 Edoardo Mortara (ITA, Audi Sport Team Abt, Audi RS 5 DTM),
#48 Edoardo Mortara (ITA, Audi Sport Team Abt, Audi RS 5 DTM),

Ο Ιταλός οδηγός της Audi, λοιπόν, κατέκτησε την 17η θέση στα δοκιμαστικά της Κυριακής, σε μια περίοδο χρονομετρημένων δοκιμών αρκετά άσχημη για την Audi, καθώς ο καλύτερος οδηγός της, ο Nico Müller στη δωδέκατη μόλις θέση, 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο αργός από τον poleman Wittmann. Παρότι τερμάτισε στην έκτη θέση, ο Mortara δήλωσε με τη λήξη του αγώνα:

Είχαμε σήμερα τις BMW να είναι τέσσερα δέκατα πιο γρήγορες από τις Mercedes, εμείς (σ.σ. Audi) δεν ήμαστε τόσο πολύ μακριά από τις C63 AMG, αλλά οι BMW ήταν πολύ δυνατές στα δοκιμαστικά.

Είναι απλά αστείο. Όταν συμβαίνει αυτό, γίνεται δύσκολο να αγωνιστείς.

Σήμερα η διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη. Συνήθως στο DTM, δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τόσο μεγάλες διαφορές. Δεν ξέρω τι έχουν κάνει, είχα πάντα την εντύπωση ότι “παίζουν” με εμάς και ίσως σήμερα να είδαμε την πλήρη εικόνα στο τι μπορούν πραγματικά να κάνουν.

Motorsports: DTM race Moskau 2016, #18 Augusto Farfus (BRA, BMW Team MTEK, BMW M4 DTM)
#18 Augusto Farfus (BRA, BMW Team MTEK, BMW M4 DTM)

Φεύγοντας από το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στη Μόσχα, ο Wittmann απολαμβάνει την κορυφή στη βαθμολογία των οδηγών, με τον Mortara να βρίσκεται 30 βαθμούς πίσω του στην τέταρτη θέση. Συνεχίζοντας στις δηλώσεις του, ο Iταλός τόνισε ότι αν δεν αλλάξει κάτι στην υπάρχουσα κατάσταση, θα είναι δύσκολο να πιάσουν την BMW και πρακτικά θα τελειώσει νωρίς το πρωτάθλημα.

Συνεχίζουμε τη μάχη και σκοπεύουμε να κάνουμε τη ζωή τους δύσκολη, αλλά ήμαστε ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί στα δοκιμαστικά και πιέζαμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας. Είναι δύσκολη κατάσταση, αυτό είναι σίγουρο.

Στο ίδιο μήκος κύματος με τον Ιταλό, ο Jamie Green, ο ίσως πιο γρήγορος οδηγός της Audi φέτος, δήλωσε:

Από την αρχή της χρονιάς, έχουμε στο μυαλό μας ότι η BMW αγωνίζεται με διαφορετικό “spec”. Δυστυχώς, οι οδηγοί δεν εμπλέκονται σε αυτό και δεν αποφασίζουμε εμείς για αυτά τα θέματα και γενικά τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους φέτος.

Bonus video: Onboard με τον Jamie Green από τον πρώτο γύρο του δεύτερου αγώνα στη Μόσχα.