daimler-sell-merc-evs-china-3


Μπορεί να απορείς βλέποντας ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης, να στρέφονται προς την αγορά της Κίνας. Αυτό συμβαίνει γιατί όλοι βλέπουν πως εκεί είναι μια από τις μεγαλύτερες ανερχόμενες αστικές τάξεις του κόσμου, όπου όπως υπολογίζεται μέχρι το 2020 θα έχει φτάσει τα 630.000.000! Ένας αριθμός τεράστιος. Αυτή η αστική τάξη λοιπόν, αποκτά όλο και περισσότερες από τις συνήθειες του δυτικού πολιτισμού, με ένα σημαντικό του κομμάτι να είναι η αυτοκίνηση. Έτσι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στην Δύση -είτε μιλάμε για Ευρώπη, είτε για ΗΠΑ- η αγορά κινείται καθοδικά και αποκτά προβλήματα, στην Κίνα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο και όλοι θέλουν να αδράξουν έστω ένα μικρό μέρος από την πίτα αυτή.

Παράλληλα όμως με την αγοραστική δύναμη του πληθυσμού, η οποία συνεχώς αυξάνεται, οι εξωχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις μεγάλες επιδοτήσεις που χορηγεί η κινεζική κυβέρνηση, προκειμένου να προωθήσει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Βέβαια, υπάρχουν κάποια αυστηρά πρότυπα που πρέπει να τηρούνται, αλλιώς όπως είδαμε στην περίπτωση της Hyundai, υπάρχει κίνδυνος τα αυτοκίνητά τους να μείνουν έξω από τις επιδοτήσεις, χάνοντας έδαφος έναντι του ανταγωνισμού.

Έφτασε λοιπόν και η σειρά της Mercedes-Benz να προωθήσει τα ηλεκτρικά της μοντέλα στην αγορά της Κίνας, καθώς είδε και αυτή πως οι επιδοτήσεις και η μειωμένη φορολογία που έδωσε η κυβέρνηση, ανέβασαν τον αριθμό των πωλήσεων στις 300.000, κάνοντας την Κίνα την μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών και PHEV (Plug-in Hybrid) οχημάτων παγκοσμίως.

Η γερμανική πολυτελής φίρμα, εξέφρασε την επιθυμία της μέσω του επικεφαλής πωλήσεων, Hubertus Troska, “να παίξει έναν ρόλο στις πωλήσεις  ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα”, κάτι που είπε αναφερόμενος στα αυτοκίνητα που επί του παρόντος βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας.

Δεν μάθαμε άλλες λεπτομέρειες, όπως είναι το κόστος ή κάποια ημερομηνία διάθεσης. Οπότε περιμένουμε το Paris Auto Show, όπου η Mercedes-Benz θα αποκαλύψει κάποια από τα σχέδια της για την ηλεκτροκίνηση, στα οποία πληροφορίες λένε πως περιλαμβάνεται η ίδρυση μιας άλλης φίρμας υπό την σκέπη της Mercedes-Benz, προκειμένου αυτή να αντιμετωπίσει την Tesla και την BMW στα ηλεκτροκίνητα.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής το μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διαθέτει η Daimler στην Κίνα, είναι ένα όχημα πόλης υπό την Smart, σε συνεργασία με την κινεζική Denza. Παράλληλα, υπάρχουν κάποιες εκδόσεις Plug-in hybrid της C-Class, της S-Class, αλλά και της GLE.