unforgettable-1990-cars-dodge-viper-gts-engine-v10

Δεν ήταν συνηθισμένο να μιλάμε για 10-κύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V, μέχρι που ήρθε η Chrysler να τον βάλει στην Viper, και έκτοτε πολλοί ήταν εκείνοι που αντέγραψαν την ιδέα της, από την Ευρώπη μέχρι και την Άπω Ανατολή.

Δυστυχώς όμως, γνωρίζουμε πλέον πως η Dodge Viper θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Μαζί της δεν θα πάρει μόνο τον δικό της κινητήρα, αλλά και πολλούς άλλους, καθώς πλέον μόνο ένας κατασκευαστής συνεχίζει την παραγωγή τέτοιου κινητήριου συνόλο. Βέβαια, ένας V10, δε θα μπορούσε παρά να έχει “υπηρετήσει” κάτω από το καπό αυτοκινήτων που δεν θα ξεχάσουμε εύκολα.  Από γερμανικά supercars, από ιταλικά, ακόμα και σε μονοθέσια της F1, επιλέχθηκε η διάταξη V για πλήθος 10 κυλίνδρων. Πάμε τώρα να δούμε ορισμένους από αυτούς.

  • Bad Belmondo

    Ρε άσχετε, ο V10 της Viper είναι φτιαγμένος από αλουμίνιο, γιατί το χυτοσίδηρο θα ήταν θεόβαρο! Ο V10 των Ram είναι από χυτοσίδηρο!

    • manowar

      τι ειπε ατσαλινο;;οχι ρε απο τιτανιο και μπετο ειναι το μοτερ..ειναι οικονομικο λεει της viper το v10 μονο 8.000 κυβικα ειναι…χαχαχαχαχ

  • giorgos

    o v10 της gallardo ειναι της audi θαρρω :p

  • SVradical

    Και ο Honda ηχητική πανδαισία… https://www.youtube.com/watch?v=YBxw4whvBiA

    • manowar

      Ναι ολοι ηταν δυνατοι αλλα ο v10 της bmw ηταν ο μοναδικος με στροφαρισμα στις 19.900 rpm και πολυ δυνατοτερος απο αυτον της χοντα γιαυτο βγηκε ο καλυτερος v10 οταν πρωτοπαρουσιαστηκε το 2001 με 02. Αν πατησεις top ten engines τα γραφει ολα και η χοντα ειχε βραβευτει αλλα πιο παλια στα v8 τα τουρμπο της f1 τοτε..

    • SVradical

      Εγώ έμεινα μόνο στη ηχητική απόλαυση… Αλλά μιας και το ανέφερες, βρήκα αυτό στο wiki “The P81, used during the 2001 season, was able to hit 17,810 rpm. Unfortunately reliability was a big issue with several blowups during the season.

      The BMW P82, the engine used by the BMW WilliamsF1 Team in 2002, had hit a peak speed of 19,050 revolutions a minute in its final evolutionary stage. It was also the first engine in the 3.0 litre V10-era to break through the 19,000 rpm-wall, during the 2002 Italian Grand Prix’s qualifying.[13] BMW’s P83 engine used in 2003 season managed an impressive 19,200 rpm and cleared the 900 bhp (670 kW) mark and weighs less than 200 lb (91 kg).[14]

      In 2005, the 3.0 L V10 engine was permitted no more than 5 valves per cylinder.[15] Also, the FIA introduced new regulations limiting each car to one engine per two Grand Prix weekends, putting the emphasis on increased reliability and decreased power output. BMW and Mercedes engines had about 930 bhp (690 kW) in this season. Renault, Honda, Toyota and Ferrari had about 900 bhp (670 kW).”
      (https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines) Αν έχεις κάποιο άλλο λινκ, με περισσότερες λεπτομέρειες, θα με ενδιέφερε…

    • manowar

      Θα στο ποσταρω οταν παω στο σπιτι εχω ναι ηταν το δυνατοτερο απο της μερσεντες.κανε λιγακι υπομονη

    • manowar

      http://formulaspy.com/features/top-ten-tuesday-10-best-engines-race-f1-9274 εχει λεπτομερειες και σε αυτο ;-)