land-speed-record-in-a-mini

Το θρυλικό Mini Cooper που έγραψε τη δική του ιστορία στις σελίδες της αυτοκίνησης, σχεδιάστηκε πριν έξι δεκαετίες από τον, ελληνικής καταγωγής, Αλέξανδρο Ισηγόνη και κατάφερε να γίνει παγκόσμιο best seller, χαρίζοντας στον Ισηγόνη μια θέση στο Πάνθεον των σχεδιαστών του 20ου αιώνα. Ο επαναστατικός του σχεδιασμός ανέδειξε άμεσα τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε αγωνιστικό επίπεδο, με τις σπορ εκδόσεις Cooper και Cooper S να ταλαιπωρούν διαρκώς τους ανταγωνιστές στα Ράλι.

Αυτή τη φορά το Mini κατακτά τις αλυκές του Bonneville με δύο ρεκόρ ταχύτητας, αγγίζοντας τα 267 χλμ/ώρα. Το επονομαζόμενο project 64 ταξίδεψε από τη Νέα Ζηλανδία στις ΗΠΑ και παρουσιάστηκε στην εκπομπή του Jay Leno μαζί με ένα ακόμα αποκατεστημένο, εργοστασιακό Cooper S του 1965. Η ομάδα που βελτίωσε το 970 Cooper S, με σκοπό να καταρρίψει προηγούμενα παγκόσμια ρεκόρ του Bonneville, διατήρησε τον εργοστασιακό κινητήρα των 55 ίππων, κάνοντας όμως αρκετά “βαριές” μετατροπές στο μηχανικό σύνολο ώστε να επιτύχει την τερατώδη, για τα δεδομένα του Mini, ισχύ των 340PS με τη χρήση βενζίνης και 370 PS με μεθανόλη.

Η βελτίωση του κινητήρα περιλαμβάνει ειδικά κατασκευασμένα έμβολα, διωστήρες και στροφαλοφόρο άτρακτο ενώ η κυλινδροκεφαλή διπλών εκκεντροφόρων προέρχεται από μοτοσικλέτα της BMW. Το σύνολο συμπληρώνεται από τούρμπο και η μετάδοση γίνεται από το εργοστασιακό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει επίσης βελτιωθεί. Λόγω του ότι ο προϋπολογισμός για τη βελτίωση του αυτοκινήτου ήταν μικρός, το αμάξωμα έχει παραμείνει σχεδόν εργοστασιακό, όπως επίσης και τα πίσω φρένα με ταμπούρα.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείς να παρακολουθήσεις το επεισόδιο από την εκπομπή Jay Leno’s Garage, όπου παρουσιάζονται τα δύο αυτοκίνητα. Ποιο από τα δύο θα ήθελες να έχεις στο γκαράζ σου;