all-diesel-car-brands-in-europe-are-even-more-polluting-than-volkswagen-study-111352_1 (Copy)

Εν αντιθέσει με αυτό που κατηγορήθηκε και με ότι ίσως θα περίμεναν οι περισσότεροι, τα στοιχεία της επιτροπής μεταφορών και περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαψεύδουν πανηγυρικά. Ακόμη και αν λάβουμε υπόψη ότι οι κινητήρες της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι δύο φορές πάνω από το όριο εκπομπής NOx (οξειδίου του αζώτου), η έρευνα δείχνει ότι είναι οι πιο καθαροί ανάμεσα σε 230 πετρελαιοκίνητα.

Την ίδια στιγμή η Fiat, η Suzuki, η Nissan και η Renault φαίνεται να είναι σε μία κατηγορία από μόνες τους ξεπερνώντας κατά πολύ τους υπολοίπους, και παρουσιάζοντας τιμές μέχρι και 15 φορές πάνω από το όριο, ενώ τρίτοι από το τέλος κατατάσσονται οι κινητήρες της Opel. Πιο “καθαρούς” κινητήρες φαίνεται να παράγει η VW, και να την ακολουθούν Seat και Skoda, ένα κλικ μπροστά από Audi, ΒΜWMINI και Mazda.

H ίδια επιτροπή, αναφέρει ότι στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν περίπου 29 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα, με όλα μηδενός εξαιρουμένου, να χαρακτηρίζονται ως “βρώμικα”. Ένα ακόμη ενδιαφέρων στοιχείο που προκύπτει είναι ότι 1 στα 4 πετρελαιοκίνητα που ταξινομήθηκε τα τελευταία 5 χρόνια καταφέρνει να σταθεί 3 φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια.

Από αυτά, 5,5 εκατ. μονάδες κινούνται στους Γαλλικούς δρόμους, 5,3 εκατ. στη Γερμανία, 4,3 εκατ. στο Ην. Βασίλειο, με τέταρτη να κατατάσσεται η Ιταλία με 3.1 εκ. “βρώμικα” αυτοκίνητα. Ισπανία και Βέλγιο μένουν αρκετά πίσω καθώς και οι δύο μαζί δεν ξεπερνούν τον αριθμό των 2 εκατομμυρίων.

Όλα τα οχήματα που πήραν μέρος στην έρευνα έχουν Euro 5 και 6 κινητήρες, παρ’ όλα αυτά κάνουν τα όρια που θέτουν επιτροπές με επιστημονικό υπόβαθρο να μοιάζουν ασήμαντα. Ο Greg Archer, μέλος της επιτροπής μεταφορών και περιβάλλοντος, δήλωσε ότι οι χώρες θα πρέπει να σταματήσουν  να προστατεύουν τις εταιρίες και να αρχίσουν να προστατεύουν τους καταναλωτές από τέτοια αυτοκίνητα.

Αναλυτικά τις 30 σελίδες της έρευνας μπορείς να την διαβάσεις εδώ.