DIESELGATE

Το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό της VW φαίνεται πως θα μείνει για πολλά χρόνια ανοιχτό. Πρόσφατα είδαμε πως σε αυτό εμπλέκεται και η Bosch, πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά άλλωστε αφού αυτή είναι που προμηθεύει όλα τα ηλεκτρονικά του ομίλου. Ο δικαστικός χορός άνοιξε στις ΗΠΑ, όπου και έχει σχηματιστεί μια ογκοδέστατη δικογραφία 22 εκατομμυρίων σελίδων, 20 για την VW και 2 για την Bosch. Τα έγραφα αυτά θα ήθελαν πολλοί να τα δουν, είτε οι δικαστικές αρχές άλλων κρατών, είτε ανταγωνιστές, είτε οργανώσεις που σκοπεύουν να κινηθούν νομικά ενάντια στην VW.

Η VW ζήτησε λοιπόν από τα αμερικάνικα δικαστήρια, αυτά να έγγραφα να παραμείνουν μεταξύ τους. Τα Γερμανικά δικαστήρια βέβαια φαίνεται να θεωρούν πως μια τέτοια κίνηση θα υπονομεύσει τις έρευνες. Η Bosch με την σειρά της δεν θέλει να αποκαλυφθούν ντοκουμέντα με ευαίσθητες εταιρικές πληροφορίες, φοβούμενη μην πέσει θύμα βιομηχανικής κατασκοπίας.

Τα έγγραφα αυτά ζήτησαν να δουν αρκετές αρχές και οργανώσεις ευρωπαϊκών κρατών θέλοντας να ανοίξουν ένα γαϊτακάκι μηνύσεων και αποζημιώσεων από VW και Bosch η οποία κατηγορείται πως γνώριζε για το παράνομο λογισμικό και μάλιστα βοήθησε στην ανάπτυξή του. Οι μηνύσεις μπορεί να συνεχιστούν παρά το γεγονός πως η VW δέχτηκε να αποζημιώσει τους Αμερικάνους ιδιοκτήτες του 2.0 TDI και υποσχέθηκε να διορθώσει το πρόβλημα στα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, όταν εγκρίνουν την λύση οι κατά τόπους αρχές.

Στις σχετικές ειδήσεις, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α εξετάζει το πόσο μεγάλο πρέπει να είναι το ποινικό πρόστιμο που θα επιβάλει στην VW λόγω του σκανδάλου. Για την ώρα δεν είναι σαφές το πρόστιμο που θα επιβληθεί στην VW, η οποία στις 30 Ιουνίου του 2016, είχε καθαρή ρευστότητα 28,8 δισ. ευρώ, με τον CFO της, Frank Witter, να δηλώνει πως στόχος της εταιρίας είναι να κρατήσει μια καθαρή ρευστότητα περίπου 20 δισ. ευρώ για να εξασφαλιστούν οι ανάγκες χρηματοδότησης και η προστασία πιστοληπτικής ικανότητας της.