1MDH15412

H BMW μόλις παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού με κάθε επισημότητα, την X2 σε πρωτότυπη προ-παραγωγή μορφή. Το αυτοκίνητο αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στον επόμενο χρόνο, και πιθανότατα το φθινόπωρο του 2017.

Η X2 ουσιαστικά αποτελεί την coupe έκδοση της X1, ή αν προτιμάς, η μικρή αδερφή των X4 και X6, και προφανώς υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο δυνητικό αγοραστικό κοινό, που να δικαιολογεί την ύπαρξη της συγκεκριμένης έκδοσης.

1MDH15394

Με αυτό το μοντέλο η γερμανική εταιρία θέλει να στοχεύσει σε ένα ακόμα πιο νεανικό κοινό, το οποίο θέλει να ξεχωρίζει, και σχεδιαστικά το X2 concept διαθέτει αρκετά διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με την Χ1. Η χαρακτηριστική μάσκα αποτελείται από μεγάλα “νεφρά”, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας ενσωματώνει μεγάλες εισαγωγές αέρα. Η laser τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων τους επιτρέπουν να είναι αρκετά μικρά σε μέγεθος, δένοντας αρμονικά με το υπόλοιπο εμπρός μέρος.

1MDH15318

Κοιτώντας το προφίλ είναι εμφανή η έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής, ενώ το πρωτότυπο πατάει σε ζάντες 21 ιντσών. Στο πίσω μέρος εντύπωση κάνουν οι κυκλικές απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης, με τα πίσω LED φώτα να διαθέτουν περισσότερες γωνίες.

Θα κατασκευαστεί πάνω στην μπροστοκίνητη UKL πλατφόρμα και μηχανικά δεν αναμένονται εκπλήξεις, καθώς θα φορά τους ίδιους τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που συναντάμε στην X1. Οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με το σύστημα τετρακίνησης xDrive να βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό. Στη κορυφή της λίστας θα συναντάμε μια M Performance έκδοση, ενώ θα υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση.

Δελτίο Τύπου

Munich/ Paris . The BMW Group has chosen the Paris Motor Show 2016 to present the BMW Concept X2. This new addition to the compact segment has a distinctive design that stands apart from that of the other X models and also draws on the BMW Group’s history of coupe-making. The result is a compact concept exuding urban sporting appeal.

“The BMW Concept X2 is a vehicle for active people looking for a combination of enjoyment and practicality,” explains Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. “The concept displays a new and exciting facet of the BMW brand within the compact segment.”

The design – a successful blend of dynamic appeal and solidity. The design of the BMW Concept X2 fuses apparent contradictions into a single coherent statement. “The BMW Concept X2 combines the fast-moving body language and low-slung proportions of a coupe with the robust construction of an X model. This is a sporty vehicle with a bold character, and it allows us to open up some fascinating new design possibilities for the BMW brand,” says Karim Habib, Head of BMW Design.

The distinctive character of the BMW Concept X2 already shines through in the car’s proportions. While its large wheels and familiar two-box design underline its functional X model character, a long wheelbase, stretched roofline, short overhangs and heavily forward-slanting C-pillar give the body a sporty, low-to-the-road feel. The interplay of the darker cladding surfaces and striking Luminous Red body colour make the Concept X2 look even slimmer from the side.

Two facets to a singular character – the side view. The upper section of the car’s flanks is dominated by sporty design elements. The elongated roofline and slim window graphic create a stretched feel. The glasshouse tapers towards the rear, forming an athletic shoulder section. The window graphic surrounds and integrated two-piece mirror bases (both made from brushed aluminium) add an extra touch of class. The thickness of the aluminium profile plays a contrasting role here. The window graphic is rounded off by a dynamic interpretation of the hallmark BMW Hofmeister kink. Like the logo on the C-pillar – a classically sporty coupe design cue straight out of the BMW history books – this represents a singularly unmistakeable detail. The large, air-channelling roof spoiler in body colour lies flat over the blackened rear window. Extending from the C-pillars, it gives the rear of the BMW Concept X2 its sporty contours.

Lower down the sides of the car, customary X-model features hog the limelight. Muscular surfaces, large wheel arches and stylistic underfloor protection around the door sills form an intriguing contrast with the dynamic elements further up. Focusing for a moment on more detailed features, the surfaces of the car’s flanks bring together large, smoothly modelled sections with precise edges, showcasing the car’s athletic presence. The dramatic surfacing also emphasises the almost squared-off wheel arches familiar from the car’s BMW X stablemates. In them sit large, 21-inch light-alloy wheels, whose striking, double-spoke, bi-colour design with a strong sense of three-dimensionality continues the contrast between dynamic appeal and solidity into the car’s details. Tyres with chunky treads point to the potential for fun off the beaten track, while door sills in body colour with integral hexagonal elements set the seal on the robust appearance of the car’s sides at their lowest point.

Dynamism and presence – the front end. The front-end design of the BMW Concept X2 likewise fuses dynamic elements with a robust use of forms. Clearly contoured volumes and subtle edges create a front-end impression with presence and sporting appeal in abundance. The heavily raked windscreen appears to extend seamlessly into the dark panoramic roof and teams up with the newly interpreted double kidney grille and large air intakes to give the front end a slow-slung look. The kidneys are sited a little lower than the headlights, and the central air intake is closer to the road than the two outer intakes. This makes the centre of the car appear lower, underlining the dynamic verve of the front-end design.

The kidneys turn the familiar trapezoidal shape of BMW grilles on its head and instead widen from top to bottom. This clear statement therefore accentuates the standalone nature of the BMW Concept X2, as well as the width of the front and the car’s solid stance. Graphically modelled and heavily angled bars within the kidney grille create an undeniable “shark nose” effect, bringing additional depth and sculptural richness to this area of the car.

The flat contours of the headlight tubes help to give the classical BMW twin circular look a more hexagonal form. The laser light technology used by the headlights enables very slim light graphics, while the blue X in the centre of the hexagonal tubes adds a further technical accent.

The front apron is dominated by the large central air intake below the kidney grille, which helps to quench the Concept X2’s thirst for cooling air. The smaller, triangular air intakes on either side highlight the car’s broad stance. The robust, horizontal slats of the air intakes provide a solid counterpoint to the dynamic design of the front apron and add further detailed emphasis of the front-end’s traditional X-model character.

A powerful statement – the rear end. The rear of the BMW Concept X2 rounds off the exterior design in distinctive style. Width-accentuating elements such as the slim rear window and horizontal lines reduce the perceived height of the BMW Concept X2 and underscore its sporting pretentions. From this angle you can also see how the rear window emerges elegantly from below the air-channelling spoiler and underlines the car’s sporting character. The prominent tapering of the glasshouse along the sides of the Concept X2 also catches the eye. It forms a powerful shoulder area, allowing it to highlight the car’s broad, muscular stance. Below the glasshouse, the sharply drawn rear lights radiate dynamic intent. The fresh interpretation of the lights’ familiar “L” shape frames the LED element as an illuminating three-dimensional sculpture that projects from the rear to eye-catching effect.

Located between the rear lights is the BMW logo. Below, the almost uninterrupted transition from tailgate to rear apron creates a cohesive overall picture which spotlights the car’s crisp surface language with particular clarity. The dark cladding below the rear apron lifts the whole rear end visually, while at the same time giving its upper section a slimmer look. The body-colour rear apron provides a dynamic flourish to round off the lower reaches of the rear. A large tailpipe at either outer extreme emphasises the car’s broad stance, while the surrounding surfaces reference the three-way split and overall form of the front air intakes.

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Η επίθεση των σουβοπερίπτερων συνεχίζεται. Θα πονέσουν τα μάτια μας.
    Μόδα είναι, θα περάσει. (Ελπίζω).

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πλάι και πίσω έτσι κι έτσι, μπροστά tragic! Πονάνε τα μάτια μου.

    • Spyros

      εγώ πάλι αυτό το ασημένιο κομμάτι στο πίσω προφυλακτήρα το θεωρώ απαράδεκτο….και εύπεπτο το υπόλοιπο….

    • DimiE92

      Αφου εβαλαν τις καρδιες αναποδα οι μλκς :PPP

  • ξεχωριστο για bmw .. δειχνει αρμονικο και αρκετα επιθετικο οχι τοσο μπερδεμενο οσο τα λεξους και τουοτα που πιστευω προς τα εκει κοιταζε η bmw .. εμενα μου αρεσει αν και πιστευω οτι κανονικο θα εχει καποιες αλλαγες και θα το ελαφρινουν λιγο σχεδιαστικα και θα δειχνει ακομα ποιο ομορφο ..

  • panosalp

    Ντε και καλά να βγουν όλες οι σειρές σε Χ. Σα γουρουνόφατσα είναι μπροστά. Από το Χ6 είχαμε να δούμε τέτοιο χάλι

    https://uploads.disquscdn.com/images/2cbf589120f1a812fc110177a0985d41e43d00db1832123eac392f90b1ea96fe.png

  • Mrdesperado32

    Ωραιος ο κωλος της giulietta

    • Stelios Marangos

      ΑΧ ΝΑΙ

    • manowar

      καλα οχι οτι μαρεσει αλλα εκει που εκλασε αυτο βγηκαν 4 τζουλιεττα…ακου 43 χιλιαρικα τζουλιεττα πατε καλα ρε ;;..εσενα σιγουρα σ αρεσει αυτο το διαστημικο περιπτερο..

    • Mrdesperado32

      Καλα εσενα δε σ αρεσουν αυτα αλλα οποτε δεις περιπτερο με το σημα της bmw παλαμακια βαρας.λες βεβαια οτι δε σ αρεσουν αλλα οτι στη κατηγορια τους ειναι τα καλυτερα..χαχαχαχα

    • Tasos.pap

      Τα καλύτερα ;;; Γιατί χρησιμοποιείς πληθυντικό ; Είναι πολλά ;; Εγώ νόμιζα 1 μοντέλο είναι απλά αλλάζει το μέγεθος , άλλωστε αυτό δεν υποδηλώνει και το “επι” (Χ)στο πίσω μέρος ; Πιστευα ότι βγαίνουν σε κλίμακες σαν τα τηλεκατευθυνόμενα. :pp

    • manowar

      ειναι σαν την 3logia της αλφα με την 159 ,,brera ,,και spider του 2007 να υποθεσω ;; χε χε χε χε χε χε…ΡΡ

    • Tasos.pap

      Χαχαχα κάπως έτσι αλλά εμείς χρησιμοποιούμε την δικαιολογία ότι ήταν 3 διαφορετικές εκδόσεις ενός μοντέλου. Εσείς ;;; έχετε δικαιολογία ;; γατακιααα, σε αυτά είμαστε πρώτοι δεν μας πιάνετε. :pp ( στις δικαιολογίες εννοώ )

    • giorgio_alfista

      Το (Χ) υποδηλώνει την τετρακίνηση. Εξού και τα μοντέλα 135Μ X drive κλπ. Εξαίρεση αποτελούν τα Χ1 που βγαίνουν και με μπροστά κίνηση.

    • manowar

      Ακυρο νεε τα λαντροβερ ηταν τα καλυτερα για μενα αποδεδειγμενα ))

    • manowar

      https://uploads.disquscdn.com/images/2a7a045afe1446396529beeab2d6785eceb3254227c202275403a2617f5eba5d.jpg μα ολοιδια ομως;;η αντικειμενικοτητα σου και το ματι γαριδα που εχεις σκοτωνει..καλα γιατι δεν γινεσαι σχεδιαστης;;;-ΡΡ

  • xtra

    δεν ειναι κακο , τουλαχιστον δεν ειναι συντηρητικό !
    Βασικα εμενα μου αρεσει πολυ , ειδικα η ιδεα με το σηματακι στο πλαι !

  • ντικ

    ισχύει ό,τι για τα περισσότερα bmw : καλό, αλλά (πολύ) ακριβό

  • mother1russia

    Τι χαλι ειναι αυτο ρε?? Πωωω αυτοκτονηστε ρεεε

  • Giannis

    Ξεχωριστο για bmw. Ξεφευγει απ τα τετριμμενα της και μπορω να πω οτι μ αρεσει.

  • Mika

    Μ αρεσε…Απο το να βλεπουμε καμπουρες τυπου Χ4,Χ6, καλυτερα αυτο!