Ford_Fiesta_ST200_01

Το Fiesta ST είναι ένα από τα αγαπημένα μικρά hot hatch και για πολλούς θεωρείται ο βασιλιάς της κατηγορίας. Άψογη οδηγική συμπεριφορά, χειροκίνητο κιβώτιο και ένας δυνατός κινητήρας εγγυούνται ότι θα προσφέρουν χαρά στον οδηγό. Όπως ήδη ξέρεις μέσα στο 2017 θα δούμε την νέα γενιά του Fiesta, οπότε η Ford έχει ξεκινήσει τα σχέδια για την αντικατάσταση του Fiesta ST, που έχει το δύσκολο ρόλο να βελτιώσει ένα ήδη πολύ καλό αυτοκίνητο.

Τα σημαντικότερα νέα για την νέα γενιά από ότι φαίνεται θα είναι κάτω από το καπό. Το τωρινό ST φοράει έναν τετρακύλινδρο 1,6 λίτρων με 182 άλογα και πρόσφατα ανέβηκε στα 200 άλογα για το ST200. Η νέα γενιά είναι πιθανό να φοράει μια βελτιωμένη εκδοχή του πολυφορεμένου 1000αρη Ecoboost στην θέση του 1,6 turbo με απόδοση πάνω από 200 άλογα. Μέχρι στιγμής το πιο δυνατό Fiesta με αυτόν τον κινητήρα ήταν το Fiesta Red and Black Edition με απόδοση 140 άλογα, με την Ford να ετοιμάζεται να τον ανεβάσει στα 205 άλογα, καθώς σε αυτή την απόδοση ισχύος τοποθετείται στα μονοθέσια της Formula Ford.

Ο Darren Palmer, επικεφαλής για τα μικρά αυτοκίνητα της Ford, δήλωσε σε συνέντευξη που έδωσε:

Βλέπουμε όλο και περισσότερο τι μπορούμε να κάνουμε σε εξέλιξη με αυτόν τον κινητήρα (1,0 Ecoboost) και τα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Είναι ένας καταπληκτικός κινητήρας, ακούγεται υπέροχα και διαθέτει τόνους ροπής όταν το turbo σηκώνει πίεση, οπότε τον έχουμε στα υπόψιν μας για το επόμενο ST. Υπάρχει μια τεράστια ζήτηση για το ST, το βλέπουμε τώρα και με το ST200, αλλά θέλουμε να προσφέρουμε περισσότερα και έτσι αναμένουμε μεγαλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα.

Ford_Fiesta_ST200_02

Με την χρήση του 1000αρη κάτω από το καπό του Fiesta ST η εταιρεία θέλει να επωφεληθεί από το μειωμένο βάρος σε σχέση με τον βαρύτερο σημερινό 1600αρη και να μειώσει την κατανάλωση αλλά και τους ρύπους κάτω από τα 138 γρ/χλμ CO2 του σημερινού μοντέλου. Ακόμη η χρήση του συγκεκριμένου κινητήρα ίσως οδηγήσει την εταιρεία να προβεί σε αλλαγές στα εργοστάσια κατασκευής των κινητήρων της, με την Ford να δηλώνει ήδη πως θα μειώσει την παραγωγή των τετρακύλινδρων κινητήρων στο εργοστάσιο της στην Νότια Ουαλία.

Ο Palmer είπε ότι η βελγική ομάδα εξέλιξης του Fiesta ST έχει βαλθεί να κάνει το τιμόνι του “τέλειο” και για τον λόγο αυτό έκαναν τόσες μικρομετρικές ρυθμίσεις στο καλιμπράρισμά του για να βεβαιωθούν ότι είναι ακριβώς τόσο κοφτερό, όπως θα έπρεπε να είναι σε ένα Fiesta. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι η Ford ξέρει ότι διαθέτει ένα από τα δημοφιλή supermini και θέλει να αξιοποιήσει την δημοτικότητα του, για αυτό “θα παίξει δυνατά με το νέο Fiesta”.

Σύμφωνα, όμως, με δικές μας πληροφορίες το αυτοκίνητο θα φορά έναν νέο 1.500αρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα, που στη περίπτωσή του θα αποδίδει 200 άλογα.Ο κινητήρας θα συνδυάζεται με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με την Ford να είχε σαν σκέψη να τοποθετήσει στο νέο Fiesta ST και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, αλλά τελικά επιλέχθηκε η φθηνότερη λύση με ένα setting όπως συμβαίνει και στη τωρινή γενιά.

  • Mika

    I hope not….Oσο καλος κι εαν ειναι ο χιλιαρης, δεν ξερω αν θα τον ηθελα σε τετοιο αμαξι..Θες και τα κυβικα, για να απλωνουν τη ροπη καλυτερα….

  • DimiE92

    Σε λιγο θα γινουν 500cc. Θα ειναι σαν τα κινητα τηλεφωνα. Μετα απο μια 2ετια θα ειναι για πεταμα

  • paparoach

    ε σου λεει αφου τα 2λιτρα βγαζουν 350-380 αλογα, ε τα χιλιαρια να μη βφαζουν 175-190? μια χαρα νουμερακι τους ακουστηκε. μηπως ειναι overkill το ολο σεναριο??

  • Spiros Athanassopoulos

    Βολβο…

  • Anestis Genk

    Οι ιπποδυνάμεις είναι wow. Τα ford νομίζω είναι τα πιο οδηγοκεντρικά vfm αυτοκίνητα, δεν μιλώ για ειδικές εκδόσεις, ακόμη και τα απλά Fiesta έχουν πολύ καλό τιμόνι, επιλογέα και κράτημα.

  • Paranoikos

    Μικροτερο μοτερ μεγαλυτερη τουμπινα για εξισωση επιδοσεων χειροτερη αποκριση περισσοτερο lag και οτι αυτο συνεπαγεται στο ρυθμισμα το στροφων στο κατεβασμα ,στο ευρος της ροπης , στην ρυθμιση του σασι απο τον οδηγο και σε πολλα ακομα… Σε συνδιασμο και με την ενδεχομενως μικροτερη αξιοπιστια το καθιστα κακη επιλογη κατα την γνωμη μου. Το μονο + ειναι το μικροτερο βαρος στο εμπρος αξονα που θα βοηθαει το turn in.

  • Spyros

    Θα πάει άπατο. Ακόμα και αν μπορεί ο 1.0 EcoBoost να πάει στα 200 άλογα, σίγουρα δε θα μπορέσει να ανέβει ΑΚΟΜΑ περισσότερο! Και ένας από τους λόγους που αγοράζει κάποιος τέτοιο όχημα είναι και η δυνατότητα βελτίωσης (η οποία θα πέσει στο 0). Ή πιστεύει η Ford ότι κάποιος που θα πάρει το Fiesta ST δε θα θελήσει “να βάλει χέρι”;

    Με τον 1.0 EcoBoost, ακόμα και αν παραμείνει οδηγικά καλό το αυτοκίνητο (για το οποίο δεν αμφιβάλλω), το μετατρέπουν σε αποστειρωμένη κονσέρβα.

    Νομίζω πως θα σκοτώσουν το brand “ST” αν το κάνουν αυτό.

    • panosalp

      Έχω Fiesta ST και το πηγαίνω και σε πίστα. Έβαλα το Mountune kit που πάει και καλά στα 215hp. Θα ήταν καλύτερα να έδινα τα χρήματα σε LSD, αναβάθμιση φρένων, intercooler και καλύτερη ανάρτηση. Και μετά θα έβλεπα για τον κινητήρα. Βελτίωση δεν είναι μόνο τα άλογα στον κινητήρα, εκτός αν κάποιος είναι τόσο κενός που έχει τέτοιο αμάξι για κόντρες σε φανάρια

    • Spyros

      Για να φτάσεις στο σημείο να κοιτάξεις για LSD σίγουρα μιλάμε για “σοβαρή” αναβάθμιση. Και ποιος πιστεύεις ότι θα επενδύσει σε ένα -μη αναβαθμίσιμο στον κινητήρα- αμάξι εάν τον απασχολεί η βελτίωση σε τόσο σοβαρό επίπεδο;

      Εγώ το σκέφτομαι στο στάδιο της αγοράς δηλαδή. Γιατί να πάρω ένα σπορ μοντέλο για “ανήσυχα πνεύματα” γνωρίζοντας ότι ο κινητήρας του είναι πιεσμένος όσο δε πάει και στα όριά του; Το ότι θα μπορώ να αναβαθμίσω άλλα πράγματα στο αυτοκίνητο δεν αρκεί. Διότι είτε τα αναβαθμίσεις αυτά ή όχι (διότι κακά τα ψέμματα, περισσότεροι ασχολούνται με το μοτέρ παρά με τα διαφορικά), τον κινητήρα ΘΑ ΘΕΛΗΣΕΙΣ να τον αναβαθμίσεις, τουλάχιστον ΚΑΙ αυτόν. Και δε θα μπορείς. Εμπορικά λοιπόν, η ιδέα πάσχει.

      Όταν μάλιστα ο ανταγωνισμός ανεβάζει ξανά κυβικά (VW Polo 1.8) δεχόμενος -επιτέλους- τη φιλοσοφία των μοντέλων ST / GTI / κλπ, σίγουρα μία υλοποίηση με τον 1.0 EcoBoost πάσχει. Δεν είναι πανάκεια αυτό το -εξαιρετικό κατά τ’ άλλα- μοτέρ για να το βάζει παντού. Το Fiesta ST δεν είναι αμάξι που “τα κάνει όλα και συμφέρει” όπως το σκέτο Fiesta, στο οποίο πάει “γάντι” ένα τέτοιο μοτέρ.

    • panosalp

      Καταλαβαίνω αυτό που λες και εν μέρει συμφωνώ. Είναι ακραίο να έχεις Hayabusa style ST :p
      Από την άλλη, η Pumaspeed έχει 5 διαφορετικά stage που φτάνουν μέχρι 425hp στον 1.6 του Fiesta (overkill γελοιότητα) http://www.pumaspeed.co.uk/car-Fiesta-ST-180-16-Ecoboost_1_326.jsp. Στο stage 2 ανεβαίνει στα 240hp, που είναι +33% από τα 180hp. Υποθέτω ότι ακόμα και στο ακραίο σενάριο του 1.0 Ecoboost, θα βρεθούν λύσεις.
      Κατα τη γνώμη μου, αν κάποιος δυνητικός αγοραστής θέλει να αυξήσει παραπάνω από 30% την ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου όπως το Fiesta ST, γιατί να μην πάει κατευθείαν στο Focus ST και να βάλει ένα Mountune Kit που τον πάει στα 275hp χωρίς να επηρεάζεται η εγγύηση της Ford; (https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-mca-2015/products/focus-c346st2015-mtune-275-facelift-power-upgrade-kit)

  • Sciroccakias

    Η δεύτερη επανάσταση μετά από αυτή της πρώτης μηχανής εσωτερικής καύσης

  • UltraB

    Για εμάς στην Ελλάδα τα κάνουν όλα βρε παιδιά! Ηρεμήστε :P