1991_alfa_romeo_sz_ebay_16

Η Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1989 ως πρωτότυπο ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litre), για να μπει σε περιορισμένη παραγωγή λίγο αργότερα εκείνη τη χρονιά. Μέχρι το 1991 που σταμάτησε να παράγεται, βγήκαν από το ιταλικό εργοστάσιο μόλις 1.036 αυτοκίνητα, και όπως κατάλαβες ένα από αυτά βρίσκεται προς πώληση στο eBay.

1991_alfa_romeo_sz_ebay_02

O διπολικός του σχεδιασμός είναι αποτέλεσμα του Centro Stile Zagato, του Centro Stile Alfa Romeo και του Centro Stile Fiat, και δεν είναι τυχαίο ότι έχει αποκτήσει το προσωνύμιο “Il Monstro” (το τέρας), εξαιτίας του ιδιόρρυθμου και εκκεντρικού αποτελέσματος.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βρίσκεται σε εξαιρετικά άριστη κατάσταση, έχοντας διανύσει 72.000 χλμ. στα 25 χρόνια που βρίσκεται στους δρόμους. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η τιμή πώλησης του έχει φτάσει τα 30.223 δολάρια, έπειτα από 41 “χτυπήματα”.

1991_alfa_romeo_sz_ebay_14

Να θυμίσω ότι τα μηχανικά του μέρη προέρχονται σχεδόν αυτούσια από την Alfa Romeo 75, στην οποία βασίζεται, και ο 3,0-λιτρος V6 κινητήρας του αποδίδει 210 άλογα, και συνδυάζεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

1991_alfa_romeo_sz_ebay_13

Η ανάρτηση του προέρχεται από το αγωνιστικό Alfa 75 group A/IMSA, όντας τροποποιημένη από τον Giorgia Pianta, έναν αρχιμηχανικό και manager της αγωνιστικής ομάδας της Lancia και Fiat.

Η κατανομή του έφτανε το 50/50, και με ελαστικά δρόμου, διαστάσεων 205/55 εμπρός και 225/50 πίσω, με ζάντες 16 ιντσών, μπορεί να πιάσει 1,1 G πλευρικής επιτάχυνσης, ενώ με αγωνιστικά μέχρι 1,4 G.

  • Renesis1

    Το Σάββατο που μας πέρασε πέτυχα μια στη παραλιακή, στο ύψος της Βούλας. Κούκλα ήταν η άτιμη και η 1η που είδα από κοντά. Τώρα τελευταία είμαι αρκετά τυχερός, από άποψη carspotting!

    • manowar

      ξανα δες το ειναι σαν κατασκευη συνεργειου no name που εχουν παρει ενα αμαξει και του εχουν βαλει οτι να ναι καπακι.

    • Renesis1

      Στα μάτια ενός αρρωστημένου petrolhead όπως εγώ, όλα τα αυτοκίνητα είναι όμορφα και ιδιαίτερα.. Μου αρέσει να βλέπω το ποτήρι πάντα μισογεμάτο! Στο συγκεκριμένο ίσως μετράει και η σπανιότητα που με κερδίζει, ίσως… Θα το ξαναδώ πάντως άλλη μια, στο υπόσχομαι!.. :)))

    • MIchael K

      Ωραίος φίλε! Σίγουρα αυτή είδες! https://uploads.disquscdn.com/images/579c487d51432167fdcca07005b40b5e9929fb981fb5f1efbce4f1291ac19726.png Μπράβο σε αυτόν που την πήρε!

    • Renesis1

      Ναι, κόκκινη ήταν.. Καλορίζικη και καλοτάξιδη, στον όποιο τυχερό..

  • manowar

    απο τα ασχημοτερα μπρικια της παγκοσμιας αυτοκινησης που κυκλοφορουν εκει εξω με ροδες..και δεν σε πληρωνουν για στραβωμαρα μετα…

  • Mika

    Πω πω, ασχημια πρωι πρωι. Ανοιξε το ματι. Τυφλα να εχει ο καφες!

    • Κώστας

      μακραν οτι πιο ασχημο εχουν βγαλει,σαν σπιρτοκουτο με ροδες ειναι

    • τωρα δεν σας εχουν κραξει οι αλφιστι για 2 λογους…..
      η ακομα δεν ξυπνησαν…..η ακομα τρεχουν στα συνεργεια να βγαλουν ακρη με τα αυτοκινητα τους για το Σ/Κ !!!! :-P

    • Mika

      Το λενε ρυθμιση, αυτο που λες!!!
      :p

    • quattroliebe

      Ή ακόμη δε ξυπνησαν,για να πάνε συνεργείο :P

    • biiALFA

      Τι να κραξουμε…αφου ασχημο ειναι
      ..αντε το πολυ πολυ να πεις οτι ειναι αγριο,κακο,τουμπανο κτλ…αλλα ως εκει

  • AR164V6TB

    Η SZ δεν ονομάστηκε ”Mostro” εξαιτίας της εμφάνισής της -αν και η πλειοψηφία την ονομάζει έτσι για αυτό το λόγο. Το όνομα αυτό της αποδόθηκε γιατί, για την κατασκευή της ακολουθήθηκε η συνταγή του….. Φρανκενστάιν, δηλαδή η SZ “γεννήθηκε” με τη συνένωση πολλών κομματιών: 1)σχέδιο(με επιφύλαξη γιατί η πατρότητα του σχεδιασμού της είναι μοιρασμένη μεταξύ του Ντα Σίλβα, του Ρομπέρ Οπρόν κ.α.) και συναρμολόγηση Zagato, 2)πλαίσιο από 75 IMSA (εξαιρετικά άκαμπτο) και όχι από την 75 παραγωγής(μάλλον ευτυχώς….), 3)κινητήρα τον γνωστό δωδεκαβάλβιδο (τότε) τρίλιτρο Busso με ελαφρά ανεβασμένη ιπποδύναμη 4)πλαστικό αμάξωμα. Σίγουρα η SZ απέχει από το να της δοθεί ο τίτλος “Ιταλική ομορφιά”, αλλά ακόμα και έτσι κατάφερε να είναι πολύ αεροδυναμική για ένα αυτοκίνητο του 1988. Με συντελεστή 0,30 το μόνο/α αυτοκίνητο/α που μπορώ αυτή τη στιγμή να θυμηθώ να έχουν αντίστοιχη ή καλύτερη αεροδυναμική ήταν το Audi 100 (0,30) και το Subaru Alcyon/XT (0,29). Το μόνο σίγουρο είναι ότι κανένας δεν μένει αδιάφορος βλέποντάς την. Πάντως έχοντας δει την “ελληνική” SZ από κοντά, μπορώ να πω ότι αδικείται από τις φωτογραφίες. Είναι μικρότερη σε μήκος και φαρδύτερη.

    • mixalhs7

      Tα εξωτερικα πανελς ηταν πολυεστερικα οχι πλαστικα απ οτι θυμάμαι.
      Για την συγκόλληση του αμαξωματος χρησιμοποιηθηκε μια ειδικη κολα προσφέροντας του μεγαλύτερη ακαμψια σε σχέση με τα συμβατικά αμαξώματα.
      Ο συντελεστης 0,30 ειναι ενα άχρηστο μαρκετινιστικο νούμερο οπως διαβάσαμε στην σειρα ”Ας μιλησουμε για την αεροδυναμικη”
      https://www.autoblog.gr/2016/07/14/as-milhsoyme-gia-thn-aerodynamikh-meros-1o/

    • πφφφφφ……πως τολμησες και ειπες τετοια πραματα για μια αλφα !!!
      comment war is coming !!!!!! :-P

    • mixalhs7

      Γιατι να γινει κατι τετοιο? Ο συντελεστης Cd και η κατανομη 50/50 ειναι μαρκετινιστικα κολπα που χρησιμοποιούνται απο πολλους κατασκευαστες οχι μονο απ την Αλφα.
      Γι αυτο ειμαστε εδω για να τα λεμε και να καταρριπτουμε μυθους του μαρκετινγκ.

    • AR164V6TB

      Το αν ήταν πολυεστερικό ή πλαστικό ή τσίγκινο δεν νομίζω ότι για την πλειοψηφία εδώ μέσα έχει ιδιαίτερη σημασία. Καλό είναι να δίνουμε την γενική εικόνα και οι λεπτομέρειες είναι για τους κολλημένους. Αν κάποιος χτυπήσει ελαφρά το αμάξωμά της δεν θα πει “αα είναι πολυεστερικό”, θα πει “αα πλαστικό είναι άκου τον ήχο όταν το χτυπώ”. Το ότι ο συντελεστής 0,30 ή 0,45 είναι μαρκετινίστικο κόλπο, δεν αναιρεί την προσπάθεια της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας να επιτύχει την καλύτερη δυνατή ροή του αέρα γύρω από το προϊόν της, ώστε να κομίσει τα καλύτερα δυνατά οφέλη σε κατανάλωση, οδική συμπεριφορά κλπ. Για εμένα προσωπικά λοιπόν το Audi 100 με 0,30 ή το Opel Calibra με 0,26 ήταν πολύ αεροδυναμικά και η Porsche 911 της εποχής εκείνης (930) με 0,40 και η Jaguar XJS (επίσης με 0,40) περίπτερα. Απόδειξη στην περίπτωση της 911 η επόμενη σειρά, η 964 με 0,32, άρα για μένα είναι μια σαφής ένδειξη ότι η Porsche προσπάθησε και βελτίωσε έτι περαιτέρω το προϊόν της και σε αυτόν τον τομέα. Τώρα όσον αφορά το αν εκθειάζω την Alfa Romeo δεν νομίζω, αντιθέτως θεωρώ ότι λέω τα αρνητικά και τα καλά (έχοντας και το πλήρες δικαίωμα να μιλήσω για τις Alfa ως ιδιοκτήτης), χωρίς καμία διάθεση να ακολουθήσω τους υπόλοιπους “οπαδούς” που αρνούνται πεισματικά να είναι αντικειμενικοί. Καλό Σαββατοκύριακο και προσοχή στους δρόμους!