2016 United States Grand Prix, Friday

Ο Lewis Hamilton ήταν αυτός που ξεκίνησε με το δεξί του Μεξικανικό Grand Prix. Ο Βρετανός ήταν ο ταχύτερος οδηγός, παρόλο που σημείωσε τον χρόνο του με τη μέση γόμα. Ο Nico Rosberg δεν έδειξε ενδιαφέρον για τους χρόνους, έτσι συμβιβάστηκε με την 7η θέση. Οι δύο Ferrari βρέθηκαν πίσω από τον Πρωταθλητή, με τον Sebastian Vettel να είναι ελάχιστα ταχύτερος από τον Kimi Raikkonen.

Ακολούθησαν οι Sergio Perez, Nico Hulkenberg, Valtteri Bottas, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Felipe Massa και ο Daniil Kvyat που συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Ο ουρανός ήταν αρκετά συννεφιασμένος και η ατμόσφαιρα ήταν κρύα. Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν μόλις 12°C και στο οδόστρωμα 19°C. Τα μονοθέσια έκαναν το installation lap, με τον Wehrlein να έχει το σύστημα Halo στο μονοθέσιό του. Η πίστα είναι πολύ σκονισμένη, κάτι που σημαίνει πως θα χρειαζόταν αρκετά περάσματα για να καθαρίσει η αγωνιστική γραμμή.

Ο πρώτος γύρος ολοκληρώθηκε από τον Ocon, σε 1:28.8, έχοντας τη μαλακή γόμα, για να κατεβάσει ο Alonso στο 1:26.3. Το σύστημα Halo είχε και ο Magnussen, για να σταματήσει το χρονόμετρο στο 1:26.8, όσο ο Alonso βελτίωσε κι άλλο, στο 1:24.9, αλλά η πίστα παρέμενε κρύα και γλιστερή, γεγονός πως δυσκόλευε τις προσπάθειες των οδηγών, όμως ο Bottas ανέβηκε στην κορυφή, όντας 6 δέκατα ταχύτερος από τον Alonso.

Mercedes, Red Bull και Ferrari μπήκαν στον χορό, με αποτέλεσμα οι χρόνοι να γίνονται όλο και καλύτεροι. Ο Rosberg πήρε την πρώτη θέση, με 1:22.7, αλλά ο Hamilton απάντησε με το 1:21.9. Και οι δύο φορούσα τη μαλακή γόμα. Ο Verstappen ήταν στην τρίτη θέση με 1:22.8, 2 δέκατα πιο γρήγορος από τον Vettel. Ο Hamilton σημείωσε μοβ χρώμα ξανά στα δύο πρώτα κομμάτια, αλλά στη συνέχεια κατάφερε να είναι ταχύτερος κατά 3 δέκατα από την προηγούμενη επίδοσή του.

Ο Perez είχε τα πολύ μαλακά και μετακινήθηκε στην τρίτη θέση, αλλά αμέσως μετά υπήρξε κόκκινη σημαία, λόγω σπασμένης εμπρός αεροτομής του Nasr. Η C35 -που είχε τη Halo προστασία- άφησε πολλά εξαρτήματα στην πίστα, έτσι όλα τα μονοθέσια μπήκαν ξανά στα pits, με 56 λεπτά να μένουν για το τέλος. Εκείνη τη στιγμή, ο Bottas είχε εξαιρετικό ρυθμό, γράφοντας το ταχύτερο πέρασμα στο πρώτο sector, αλλά δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τον γύρο του.

Έμεναν 48 λεπτά για τη λήξη όταν βγήκε η πράσινη σημαία και οι οδηγοί ξεκίνησαν να βγαίνουν πάλι έξω για να συνεχίσουν τα προγράμματά τους. Ο Bottas πήρε τελικά την τρίτη θέση, την ώρα που εμείς βλέπαμε τα πίσω φρένα του Verstappen να βγάζουν καπνό μέσα στο pit lane, όντας έτσι το πρώτο «θύμα» του κατά 23% πιο αραιού αέρα σε σχέση με το μηδενικό υψόμετρο.

Στο 40λεπτό για το τέλος, λίγα μονοθέσια βρισκόταν στην πίστα. Οι δύο οδηγοί της Mercedes είχαν τη μέση γόμα στα μονοθέσιά τους, παρ’ όλα αυτά ο Hamilton κατέβασε στο 1:20.9, με την καλύτερη επίδοση σε όλα τα κομμάτια της πίστας. Οι Force India φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα ο Perez να είναι στη δεύτερη θέση και ο Hulkenberg στην τρίτη, με τη διαφορά του Μεξικανού από τον Hamilton να είναι 4 δέκατα.

Είχαμε μπει στο τελευταίο μισάωρο και ο Bottas συνέχιζε να είναι ο ταχύτερος οδηγός στο πρώτο κομμάτι -με τα μαλακά-, ωστόσο δεν μπορούσε κάτι καλύτερο από την 6η θέση, καθώς έχανε χρόνο στα υπόλοιπα sectors. Ο Vettel φορούσε τη μαλακή γόμα και ανέβηκε στην τρίτη θέση, αλλά ο Raikkonen συνέχιζε να είναι πολύ πίσω, συγκεκριμένα στην 13η θέση.

Ο Vettel συνέχιζε να κινείται πολύ γρήγορα, πλησιάζοντας τον Hamilton στα 79 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά ο Γερμανός έκανε τον χρόνο του με τη μαλακή γόμα, ενώ ο Hamilton με τη μέση. Τα πράγματα είχαν ηρεμήσει, καθώς οι οδηγοί δε βελτίωναν άλλο τους χρόνους τους, έχοντας αρκετό καύσιμο στα μονοθέσιά τους.

Ο Button ανάφερε ότι στη στροφή 7 οι κριτές στεκόταν στην εξωτερική πλευρά του τοίχους. Ο Raikkonen πάτησε γκάζι στο τέλος και, με τη μαλακή γόμα, ανέβηκε στην τρίτη θέση, ελάχιστα πίσω από τον team-mate του. Ο Φινλανδός συνέχιζε να γράφει περάσματα, όπως και οι περισσότεροι οδηγοί, δίχως να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους.

Το χρονόμετρο έληξε χωρίς να συμβαίνει κάτι άλλο που χρήζει αναφοράς.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδας.

  • F1fan

    Στα 2.300 μετρα!!!!Οι ιδιαιτεροτητες της πιστας(τοποθεσια κ χαραξη) θα τεσταρουν ομαδες κ κινητηρες,κυριως τους πιο αδυναμους(Honda/Renault).Αν ξεχωριζει κατι,ειναι η διαφορα του Hamilton απο τον Rosberg,τα προβληματα της RBR,η καλη δυναμικη της Williams,και ο δυνατος Kvyat.Απο τελικες,366.2 κ 162 απο τις 2 Williams.
    https://uploads.disquscdn.com/images/b3c1d5ff68aafc5dd52571ce445a6af4332903947f9a9b489cc3de1a747d7725.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/c984e9de13c2a362cb8a431808eda7e7ba73921514382bb35e5ec0e75f3db866.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/785fd2cdb27d3bbd1ff5da36731db63a61540226d44fd1f6a2d1bf1840b3a1b7.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/8a40a4e6f584fa431664de129fd0db0466e42fc15704a27408cfedd2369f5d19.jpg

  • Βασιλης

    Θα ειναι ενας πολυ ενδιαφερον αγωνας την κυριακη μονο και μονο γιατι οι ομαδες θα ειναι πολυ κοντα(γνωμη μου)μακαρι ομως να μην κριθει ο πρωταθλητης εδω…..

  • LJ

    Δε μας ειπε και τπτ η πρωτη περιοδος.

    Πραγματικα σιχάθηκα τους σχολιαστες του SKY.

    • Nerazzuro21

      Τι είπαν πάλι τα καμάρια του Sky;

    • LJ

      Η στηριξη στον Hamilton, στον Bernie και γενικοτερα σε καθε τι βρετανικο εχει γινει ελεεινη πια.

    • Mika

      Μα καλα στο Ηam, αλλα και στο Μπερνι???
      Ελεος!!

    • LJ

      Ειχε γενεθλεια σημερα το αφεντικο βλεπεις…

  • Giannisk

    Να σημειώσουμε πως ο Χάμιλτον έκανε τον χρόνο του με την μεσαία γόμα και οι Ferrari με την μαλακή. Άρα η διαφορά αναμένεται μεγάλη και πάλι.

  • μην ξεχναμε εδω οτι ο αερας εχει μικροτερη πυκνοτητα αρα λογικα οι καθετες δυναμεις θα ειναι μικροτερες οι κινητηρες θα εχουν χαμηλοτερη αποδοση λογο λιγοτερου οξυγονου αρα ρενο και χοντα λογικα θα ειναι ποιο πισω και ρεντ μπουλ λογο αεροδυναμικης ισως λιγο ποιο πισω απο φερραρι … θα δουμε … τι αναλυση εκανα παλι ισως μια θεση στην φερραρι να ειναι λιγη για μενα … ο κιμι σιγουρα παντως δεν θα εχει αγχος ελπιζω με την τεκιλα να ειναι ποιο χαλαροι ολοι οι υπαλληλοι της φερραρι και να μην εχουν τοσο αγχος …

    • Ahilleas Tsikelis

      Οι κινητήρες είναι τουρμπατοι αρα η τουρμπινα στροφαροντας παραπανω θα αναπληρωσει την πιεση…..Το θεμα είναι ποιοι θα δουλεψουν σε ποιο safe mode

    • sotirisb

      Εχει οριο περιστροφης 125.000 rpm νομιζω. Παλι ομως δε θα χασουν αλογα οσο αν ηταν ατμοσφαιρικα. Η Honda θα υποφερει πιθανοτατα λογω του μικρου turbo που χρησιμοποιουν.

  • Mika

    Αντε να ανακατευτει καλα η τραπουλα…