toyota-race-driver-assistance-patent

Στα ηλεκτρονικά παιχνίδια συχνά δίνεται η επιλογή να οδηγήσουμε με κάποια βοηθήματα. Αυτά είναι ο ενεργητικός έλεγχος του τιμονιού, του φρένου και του γκαζιού ώστε να αμβλύνεται η διαφορά μεταξύ πραγματικών χειριστηρίων και κουμπιών του παιχνιδιού. Πέρα από αυτά, υπάρχουν και οι συμβουλές, δηλαδή η προτεινόμενη αγωνιστική γραμμή και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Όλα αυτά έχουν βοηθήσει αρχάριους παίκτες να ευχαριστηθούν απαιτητικά racing games αλλά και έχουν μυήσει τους πιο αδαείς στις βασικές αρχές της αγωνιστικής οδήγησης, ή της οδήγησης με γραμμές ή της οδήγησης με πλάνο, όπως αναφέρεται εναλλακτικά, μιας και δεν είναι μόνο για τους αγώνες.

Αυτήν λοιπόν την τεχνολογία φιλοδοξεί να φέρει και στα πραγματικά αυτοκίνητα η Toyota. Τον Μάιο κατέθεσε αίτηση για πατέντα, όπου και πριν λίγες μέρες εγκρίθηκε, για ένα σύστημα που βοηθάει στην αγωνιστική οδήγηση. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί GPS, κάμερες, γυροσκόπια και λεπτομερείς χάρτες της εκάστοτε πίστας για να αντιλαμβάνεται την θέση και κινητική κατάσταση του οχήματος πάνω σε αυτήν σε πραγματικό χρόνο. Είναι σε θέση να στρίψει, να φρενάρει και να επιταχύνει το όχημα κατά το δοκούν, φέρνοντας στο νου τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Για την ακρίβεια όμως δεν σκοπεύει να είναι πλήρως αυτόνομη αλλά μόνο να υποβοηθά τον οδηγό. Μαζί με αυτά θα υπάρχει και Head Up Display (HUD) που θα δίνει συμβουλές στον οδηγό για την βέλτιστη αγωνιστική γραμμή.

toyota-race-driver-assistance-patent-1

Αν και πολλοί θα το θεωρήσουν ως ανούσιο, αφού στην πίστα πας για να οδηγήσεις εσύ, το σύστημα αυτό ανοίγει πολλές δυνατότητες για την οδηγική βελτίωση του καθενός. Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως μια από τις πιο συνήθεις πρακτικές στους αγώνες είναι να ακολουθείς κάποιον πιο γρήγορο ή κάποιον που ξέρει την πίστα για να μάθεις τα πατήματα και τις γραμμές. Αυτό πλέον θα μπορεί να στο υποδείξει το σύστημα, χωρίς να χρειάζεσαι κάποιον άλλο να σε καθοδηγεί. Πέραν από τις αγωνιστικές γραμμές το ότι επεμβαίνει στα χειριστήρια σημαίνει ότι για παράδειγμα μπορεί να σε παρακινήσει να στρίψεις, στρίβοντας αυτό λίγο πρώτα. Κάτι επιπλέον ευεργετικό για τους αρχάριους είναι πως θα μπορεί να το “σώσει”, κάνοντας την οδήγηση ασφαλέστερη, γλιτώνοντας και τα έξοδα των επισκευών.

Προσωπικά αντιλαμβάνομαι πλήρως τον αντίλογο αυτών που δυσανασχετούν με τέτοια συστήματα, αλλά όπως το ABS, τα αυτόματα κιβώτια, ή έστω αυτά που κάνουν αυτόματα συγχρονισμό στροφών, δεν αλλοίωσαν ουσιαστικά την οδήγηση, απεναντίας βοήθησαν αρκετούς οδηγούς να χαρούν άφοβα την οδήγηση, έτσι και το σύστημα της Toyota είναι το επόμενο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση, αρκεί να είναι πλήρως απενεργοποιήσιμο.

  • Panagiotis

    Καλοδεχουμενο, αρκει να εχει κουμπακι on/off.

  • SAMURAI-66

    Ενας καλος τροπος να γιορτασει την επιστροφη της στο WRC!
    ……….https://youtu.be/AqP9VlHFW5Q

  • zisisv

    Ωραία θα ήταν όλα αυτά αν είχε η toyota κι ένα μοντέλο να τα εφαρμόσει.

    • rantaplan

      Έχει το GT86.

  • εγω παντως κανω προπονηση οταν πηγαινω με τα ποδια !! https://uploads.disquscdn.com/images/bdd17f415a80349153d6f4e929359cd9cd076392ea4bfedfebd1b7cbed5e7a38.jpg

    • manowar

      Ποσο ευκολο να το σκεφτεσαι και ποσο δυσκολο να το τηρεις οταν παγαινεις ταπα….

    • Renesis1

      Έεεετσι, τρελαμένε και άρρωστε petrolhead!!… :)))

    • και οταν ειμαι σε κλασικο πεζοδρομιο κοιταω να μην πατησω στις γραμμες !!!! :-P
      ειμαι καλα γιατρε μου ?? :-P

    • Anestis Genk

      Γι’αυτό πλέον εκλείπουν εκείνες οι 80s πλάκες πεζοδρομίου:P

  • manowar

    Και ποιο τουοτα αυτην την στιγμη χρειαζεται ενα τετοιο συστημα??το τερας το gt86?χε χε χε χε ;-@

    • val.bouk

      το νεο σουπρα μάλλον ?

    • Renesis1

      Μακάρι!…

    • val.bouk

      όπως λέει κ ο @disqus_8kJCqjdfMa:disqus που να το βάλει στο gt? εκτός κι άμα έχει κανα νέο μοντέλο στα σκαριά που δε νομίζω

    • Renesis1

      Μακάρι για το Supra..

    • Anestis Genk

      Στο Prius TRD, trolololol

    • manowar

      Θα εχει μοτερουκλα γιαυτο…ξερεις εσυ..;-ρρ

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Ωωωω τέλειο για τους οδηγούς των γρήγορων άουντι που τους αγχώνει η υπερστροφή!

    Επιτέλους, τώρα θα μπορούν να μπαίνουν και στις πίστες χωρίς να ιδρώνουν από την αγωνία!