toyota-race-driver-assistance-patent

Στα ηλεκτρονικά παιχνίδια συχνά δίνεται η επιλογή να οδηγήσουμε με κάποια βοηθήματα. Αυτά είναι ο ενεργητικός έλεγχος του τιμονιού, του φρένου και του γκαζιού ώστε να αμβλύνεται η διαφορά μεταξύ πραγματικών χειριστηρίων και κουμπιών του παιχνιδιού. Πέρα από αυτά, υπάρχουν και οι συμβουλές, δηλαδή η προτεινόμενη αγωνιστική γραμμή και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Όλα αυτά έχουν βοηθήσει αρχάριους παίκτες να ευχαριστηθούν απαιτητικά racing games αλλά και έχουν μυήσει τους πιο αδαείς στις βασικές αρχές της αγωνιστικής οδήγησης, ή της οδήγησης με γραμμές ή της οδήγησης με πλάνο, όπως αναφέρεται εναλλακτικά, μιας και δεν είναι μόνο για τους αγώνες.

Αυτήν λοιπόν την τεχνολογία φιλοδοξεί να φέρει και στα πραγματικά αυτοκίνητα η Toyota. Τον Μάιο κατέθεσε αίτηση για πατέντα, όπου και πριν λίγες μέρες εγκρίθηκε, για ένα σύστημα που βοηθάει στην αγωνιστική οδήγηση. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί GPS, κάμερες, γυροσκόπια και λεπτομερείς χάρτες της εκάστοτε πίστας για να αντιλαμβάνεται την θέση και κινητική κατάσταση του οχήματος πάνω σε αυτήν σε πραγματικό χρόνο. Είναι σε θέση να στρίψει, να φρενάρει και να επιταχύνει το όχημα κατά το δοκούν, φέρνοντας στο νου τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Για την ακρίβεια όμως δεν σκοπεύει να είναι πλήρως αυτόνομη αλλά μόνο να υποβοηθά τον οδηγό. Μαζί με αυτά θα υπάρχει και Head Up Display (HUD) που θα δίνει συμβουλές στον οδηγό για την βέλτιστη αγωνιστική γραμμή.

toyota-race-driver-assistance-patent-1

Αν και πολλοί θα το θεωρήσουν ως ανούσιο, αφού στην πίστα πας για να οδηγήσεις εσύ, το σύστημα αυτό ανοίγει πολλές δυνατότητες για την οδηγική βελτίωση του καθενός. Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως μια από τις πιο συνήθεις πρακτικές στους αγώνες είναι να ακολουθείς κάποιον πιο γρήγορο ή κάποιον που ξέρει την πίστα για να μάθεις τα πατήματα και τις γραμμές. Αυτό πλέον θα μπορεί να στο υποδείξει το σύστημα, χωρίς να χρειάζεσαι κάποιον άλλο να σε καθοδηγεί. Πέραν από τις αγωνιστικές γραμμές το ότι επεμβαίνει στα χειριστήρια σημαίνει ότι για παράδειγμα μπορεί να σε παρακινήσει να στρίψεις, στρίβοντας αυτό λίγο πρώτα. Κάτι επιπλέον ευεργετικό για τους αρχάριους είναι πως θα μπορεί να το “σώσει”, κάνοντας την οδήγηση ασφαλέστερη, γλιτώνοντας και τα έξοδα των επισκευών.

Προσωπικά αντιλαμβάνομαι πλήρως τον αντίλογο αυτών που δυσανασχετούν με τέτοια συστήματα, αλλά όπως το ABS, τα αυτόματα κιβώτια, ή έστω αυτά που κάνουν αυτόματα συγχρονισμό στροφών, δεν αλλοίωσαν ουσιαστικά την οδήγηση, απεναντίας βοήθησαν αρκετούς οδηγούς να χαρούν άφοβα την οδήγηση, έτσι και το σύστημα της Toyota είναι το επόμενο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση, αρκεί να είναι πλήρως απενεργοποιήσιμο.