sfgsgsf0


Όταν αγοράζεις ένα νέο αυτοκίνητο, είναι λογικό να υπάρχει αρκετός ενθουσιασμός. Αυτό μπορεί να το βγάλεις στην οδήγηση, κάτι που σημαίνει ότι το δεξί σου πόδι ξαφνικά μπορεί να γίνει πιο «βαρύ». Φαντάζομαι, όμως, να γνωρίζεις ότι θα πρέπει πρώτα να υπάρχει το λεγόμενο «στρώσιμο» και μετά να είσαι πιο επιθετικός.

Το τελευταίο επεισόδιο του Engineering Explained μάς εξηγεί ακριβώς αυτό. Τα πέντε αυτά πράγματα είναι: να μην κολλάς το γκάζι στο πάτωμα, να μην κινείται σε υψηλές σ.α.λ., να μη χρησιμοποιείς το cruise control, να αποφεύγεις τις σύντομες μετακινήσεις και να μην ρυμουλκείς άλλο όχημα, διότι αυτό είναι επιπλέον βάρος για τον κινητήρα, κάτι που δεν το θέλεις στα πρώτα χιλιόμετρα.

  • rous

    Καλο θα ειναι για τα πρωτα χιλιομετρα να οδηγουμε γενικοτερα το αυτοκινητο πιο ομαλα, οχι μονο για τον κινητηρα αλλα για το γενικοτερο συνολο, να ”πατησουν” ολα καλα.

    • manowar

      το σωστο ειναι αυτο..αυτο το ρητο [σιγα σιγα μεχρι να φυγουν τα πρωτα]ειναι το πιο σωστο..επαγγελματιες που ασκουν το επαγγελμα του ταξιτζη επι χουντας και εχουν κανει αμετρτα εκατομμυρια χιλιομετρα με λαμαρινες εχουν αποκτησει καινουρια αυτο θα σου πουν..και το αλλο με το ζεσταμα [περιμενε να λαδωσει το μοτερ] να σηκωσουν τα λαδια θερμοκρασια και μετα πατα το..και αυτο ισχυει

    • panos

      ετσι ηταν στα παλιας τεχνολογιας, στα νεας αμα θελεις σωστο στρωσιμο
      το πρωτο που κανεις πετας τον κοφτη για να στροφαρει ανετα το μοτερ
      μεχρι εκει που κοβει απο μονο του, κ δευτερον το στροφαρεις παντα οταν
      ειναι κρυα τα λαδια ωστε να μην λιπαινουν σωστα, αρα η τριβη μεταξυ των κινουμενων επιφανειων να ειναι μεγαλυτερη, αρα κ πιο γρηγορο στρωσιμο :ρ
      περα απο την πλακα κ στο στρωσιμο ισχυει το παν μετρον αριστον, αρα
      ουτε υπερστροφιες ( αναπτυξη ψηλων θερμοκρασιων τοπικα που δεν τις
      θελουμε ), ουτε χαμηλες στροφες γτ το μοτερ μπορει να μην στρωσει ποτε,
      ( επιτευξη μεγιστης στεγανοτητας κυλινδρου – εμβολου, αρα κ μεγιστης ιπποδυναμης) ακομα κ αν καποτε αποφασισουμε να το δουλεψουμε ψηλα,
      οποτε το σωστο στρωσιμο γινεται με κανονικη οδηγηση, δλδ σαν να ηταν στρωμενο το αμαξι, με αποφυγη ομως οδηγησης σαν να τρεχουμε σε αγωνα,
      κ επισης πρεπει να αποφευγουμε τις σταθερες στροφες στον αυτοκινητοδρομο,
      οποτε προσπαθουμε που κ που να κατεβαζουμε σχεση κ να επιταχυνουμε
      ( οχι φυσικα μεχρι τον κοφτη, αλλα ουτε κ κοντα ), επισης κατα το στρωσιμο
      καλο ειναι αν μπορουμε να αποφευγουμε το φορτωμα, τα μποτιλιαρισματα
      (κυριως το καλοκαιρι στις πολεις) κ επισης τις μικρες διαδρομες, γτ δεν
      προλαβαινει να ζεσταθει το λαδι, αρα δεν προλαβαινει να εξατμιστει η
      ”βενζινη” που περναει στο καρτερ επειδη οταν ειναι αστρωτο το μοτερ δεν
      εχει επιτευχθει ακομη η μεγιστη στεγανοτητα κυλινδρου-εμβολου, ( το οποιο
      ισχυει κ για στρωμενα μοτερ επειδη κ σε αυτα δεν επιτυγχανεται η μεγιστη
      στεγανοτητα οταν ειναι κρυα ), αρα την επομενη φορα η λιπαντικη ικανοτητα
      του λαδιου θα ειναι μειωμενη, επειδη ειναι αραιωμενο με ” βενζινη ” δλδ
      φαυλος κυκλος..

    • manowar

      χααχααχαχαχ ελεγα και γω στην αρχη οτι σοβαρολογουσες..ναι ρε εννοειται ουτε να το μπουκωσεις πρεπει ουτε να του βγαλεις τα αντερα αν δεν ειναι ντιζελομπουχεσα και ειναι βενζινοκινητηρας και διαθετει ενα στροφομετρο 7 χιλιαδων στροφων μεχρι τι 5 5μισι ειναι καλα να το δουλευουμε μεχρι να στρωσει χι κοφτες..αλλα οχι και συναιχεια χαμηλοστροφα γιατι δεν προκειται να αναπνευσει ποτε σωστα..

  • Εμπέρ Γιώργος

    Αυτα ειναι μαλακιες. Εχω ενα lancer και απο τα πρωτα χιλιομετρα το πηγαινα οπως θα πηγαινα το evo αν μπορουσα να εχω evo. Η ολη ιστορια ειναι ισα ισα τα πρωτα χιλιομετρα για να φυγουν τα γρεζια. Ετσι και αλλιως τα μοτερ εχουν τραβηξει πολλακις κοφτες στο εργοστασιο και αφου περασουν τα τεστ, τοτε μπαινουν στο αυτοκινητο. Εχω ακουσει και για colt οπου βγηκε απο αντιπροσωπια ολοκαινουργιο σπασμενος κομματια με χειροφενο και το πηγαινε ετσι μεχρι τα 140.000 χιλιομετρα που το πουλησε και το αμαξι ηταν σκυλι.

    Τελος να πω πως για καποιον λογο, τα αμαξια που βγαζουν περισσοτερο προβληματα, ειναι αυτα που για καποιο λογο οι κατοχοι τους τα προσεχουν ενω αυτοι που τους πινουν το αιμα, δεν παθαινουν τιποτα!

    Γενικα η συνταγη ειναι μια και ξεκιναει απο το πρωτο χιλιομετρο. Μην λυπηθεις ποτε την βενζινη και το λαδι που θα βαλλεις και τσιγκουνιες να κανουμε στον καφε. Οταν ειναι να βαλλεις μπουζι και λαδια και φιλτρα λαδιου, δεν εχει “να κοψουμε κανενα δεκαρικο ρε φιλαρακι” γιατι το αμαξι ειναι απο τα πραγματα που οτι δωσεις, αυτο θα παρεις!!! Και οχι. Το λαδι που σου βαζει ο μηχανικος απο την ανω πορδιτσα με 3 ευρω το λιτρο, δεν ειναι MOTUL και μην περιμενεις το αμαξι σου να κανει παρτυ! Θα παει αλλα και αν κατουρησεις στο τεποζιτο θα παει. Και με νοθευμενη βενζινη θα παει. You understand my point

    • Mrdesperado32

      ποσο συμφωνω ρε φιλε..

    • Mika

      Συμφωνω στα περισσοτερα που λες, προσεχεις και φροντιζεις για να εχεις…
      Τους κοφτες ομως που εχει βαρεσει το μοτερ στο εργοστασιο, αλλιως τους βαραει στο δυναμομετρο και στο παγκο κι αλλιως στο δρομο με φορτιο, αυτο θελει να τονισει αυτος…

    • JohnnyXP64

      μαλακιες ειναι να μην το κανεις στρώσιμο. οσο για το τι γραφεις ο ιδιος αναιρείς τον ευατο σου! :/ λες οτι το βιντεο λεει μαλακιες, και μετα λες να κανει καποιος το ιδιο τα πρωτα χιλιομετρα!
      λες λοιπον οτι ολοι η ιστορια ειναι για τα πρωτα χιλιομετρα, ε αυτο λεμε ολοι και το βιντεο, τα πρωτα 500-1000 και αν εισαι μερακλης 1500χιλιομετρα και ζεστο το πας μετα για αλλαγη λαδιων απο κατω να φυγουν τα ρινισματα. 1000χιλ σε ενα νεο αμαξι τα κανεις πολυ ευκολα. δεν ειπε κανεις να το πας σαν κοτα για μια ζωη! αν τωρα εσυ νομιζεις οτι τα πρωτα 100 χιλιομετρα ειναι αρκετα εισαι λαθος αδερφε. και αν δεν σου εσπασε μοτερ δεν παει να πει οτι το μοτερ σου στο τελος θα ζουσε οσο ενα καλοστρωμενο ή οτι θα ειχε αποδοση οπως ενα καλοστρωμενο! πολυ λιγοτερο μαλιστα!

      δικιμασμενο αυτο που γραφω απο δεκαδες οχηματα. κανενα μοτερ δεν “στρωνεται” στο εργοστασιο παραμονο ορισμενα supercar οπως ειδες!

      το ξεσκισμα απο τα πρωτα 10χλιομετρα το κανουμε μονο στα ενοικιαζομενα :P

  • Mrdesperado32

    χαζαμαρες,ειδικα αυτα που λεει για τις στροφες κλπ.οσα αμεσου ψεκασμου τα εστρωνα μετα τα 2000 χιλιομετρα που τα πατουσα ελεγα οτι οκ καλα παει κλπ.μολις εβλεπα οτι το αμαξι δεν στροφαρε μεχρι τον κοφτη αλλα μουλαρωνε το πηγαινα για καθαρισμο αυλων και πραγματικα οδηγουσα αλλο αμαξι.αυτο ειχε ως αποελεσμα για πολλα χιλιομετρα να οδηγαω αμαξι μπουκωμενο και ουσιαστικα με πολυ λιγοτερα αλογα.δε λεω να του πινεις το αιμα ολημερης αλλα το υποτιθεμενο στρωσιμο πιο πολυ ειναι για να μαθεις το καινουργιο αμαξι ειδικα αν τα αλογα ειναι πολλα για να στρωσουν τα λαστιχα να πατησουν τα φρενα κλπ.μεχρι εκει.τωρα για ρυμουλκυση κλπ κακο κανει και οταν το αμαξι ειναι στρωμενο κλπ.αυτα πιστευω ειναι μαλακιες των εταιρειων για να δικαιολογουν βλαβες και καταναλωσεις λαδιου κλπ.θυμαμαι εναν ξαδερφο με ενα gti 6αρι οταν αρχισε το πανηγυρι με το check engine και τα misfire στου κυλινδρους κλπ μονο που δε ριξαν το φταιξιμο σ αυτον οτι δε το εστρωσε καλα και οτι βαζει βενζινη απ οπου να ναι.τελικα απο ψαξιματα σε φορουμ απο αγγλια μερια εβγαλε ακρη και αλλαξε πολλαπλασιαστες και αντλια υψηλης.

    • manowar

      ο κινητηρας εχει μεσα διαφορα που πρεπει να τα αποβαλλει για να αρχισεις να το καις

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Ααα τι ωραίο νοσταλγικό άρθρο! Τι ωραίες αναμνήσεις! Τώρα, με το σύστημα “έλληνες εκλογείς/έλληνες πολιτικοί” που έχει επικρατήσει, πρόκειται πια για μοναδικές αναμνήσεις, once in a lifetime! Γύρισα πίσω στο 2008 όταν αγόρασα τελευταία φορά καινούριο αυτοκίνητο! Those were the days!

    (Με έμφαση στο τελευταία φορά).

    • θάνος

      πάνω που θα έγραφα κάτι αντίστοιχο…..

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Παντα εβαζα το ακριβοτερο λαδι και πρωτογενεις,ουτε δευτογενης και τριτογενης που βαζουν οι περισσοτερες αντιπροσωπειες,καλο ζεσταμα παντα 3 λεπτα,εγω το στρωσιμο το εκανα μεχρι τα 2000 χιλιομετρα εως 80 χιλιομετρα την ωρα πηγαινα,και απο τις 2000 του κινητηρα εως τις 5000 χιλ πηγαινα 100 την ωρα,ε και μετα απο εκει και περα 120 γιατι δεν παω παραπανω χαχαχα.

  • Mika

    Αντε τωρα να πεισεις καποιον που οδηγουσε για χρονια ατμοσφαιρικο και καποια στιγμη θα παρει ενα πιο γρηγορο turbaτο να ειναι ηρεμος και να μη το σκιζει απο τη πρωτη μερα!!!
    :p :p

  • Christos Dimou

    Κάποια από αυτά που λέει (ειδικά όσον αφορά τη χρήση των αυτοκινήτων για μικρές αποστάσεις) ισχύουν και μετά τα πρώτα 1500 χιλιόμετρα.

    Αυτό ίσως που είναι το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου είναι το στρώσιμο με μεσαίο φορτίο κάτι που λίγοι από εμάς κάνουμε.

  • Anestis Genk

    Μάλλον τα αμάξια πρέπει να πωλούνται στρωμένα.

    • AMG

      Αυτό σκέφτηκα και εγώ.Μπορεί κάποιος να σου εγγυηθεί ότι το αμάξι είναι στρωμένο σωστά ή θα στο στρώσουνε με τέτοιο τρόπο ώστε να βλέπεις τα συνεργεία πιο συχνά;;;-P;-P;-P

  • άμα έχεις λεφτά ή είσαι γιος δικτάτορα, τα σπας στον κόφτη και το ζεις στα άκρα.
    τα στρωσίματα είναι για τους προλετάριους.

    • bulldog

      Άμα είσαι έξυπνος και ακριβό αμάξι να έχεις το κάνεις στρώσιμο για την μακροζωία του κινητήρα…εκτός αν είναι κάποιο hypercar του οποίου το στρώσιμο γίνεται στο εργοστάσιο(και για να γίνεται απ’το εργοστάσιο χρειάζεται)…

  • Ahilleas Tsikelis

    Μεγιστη ισχυ όμως θα βγαλουν μονο οι κινητήρες που στρωθηκαν λες και ηταν κλεμμενο το αυτοκινητο…..Είναι δυο μεγαλες σχολες στρωσίματος…η κάθε μια με τα + και τα -……