ferrari-f50-bolide

Η Ferrari F50 παρουσιάστηκε το 1995 και ακολουθώντας το παράδειγμα της F40, βγήκε για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της Ferrari και να ορίσει το περιεχόμενο της λέξης supercar για την δεκαετία του ’90, όπως είχε κάνει και η F40 για το ’80. Η συνέχεια όμως ήταν διαφορετική, παράχθηκε σε μικρούς αριθμούς, 349+1 Ferrari F50, έναντι 1.311 Ferrari F40 και ποτέ δεν είχε την απήχηση και την αναγνωρισιμότητα της F40. Οι τιμές μεταπώλησης της F40 έπιασαν πολύ ψηλά νούμερα ενώ της F50 παρέμεναν σχετικά, για την σπανιότητά της, χαμηλές.

Αυτό ήταν ίσως που έκανε την Ferrari να σταματήσει αυτή την ονοματοδοσία κι έτσι η Enzo, δεν ονομάστηκε F60 και αντίστοιχα η LaFerrari, F70. Ίσως να σκέφτηκαν πως τέτοια μοναδικά αυτοκίνητα πρέπει να έχουν και μοναδικά ονόματα. Προσωπικά θα προτιμούσα να συνεχιστεί η ονοματοδοσία με τις δεκαετίες ύπαρξης της Ferrari και τα αντίστοιχα μοντέλα να είναι και κορυφαίας τεχνολογίας αλλά και αγωνιστικά δρόμου. Να σου θυμίσω εδώ πως η F50 σχεδιάστηκε για να τρέξει στην κατηγορία GT1 και το μοτέρ που φορούσε ήταν σχεδόν αυτούσιο το μοτέρ της αγωνιστικής 333SP και είχε ρίζες στο μοτέρ από την Ferrari 641, το μονοθέσιο της Scuderia για την σεζόν του 1990 στην F1. Έτσι ως πραγματικό αγωνιστικό είναι από τα πιο σπαρτιάτικα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει, με μανιβέλες στα παράθυρα και χωρίς ηχοσύστημα, θα έκανε ακόμη και την Lotus Elise S1 να μοιάζει πολυτελής. Μια ακόμη καινοτομία της F50 είναι πως ο κινητήρας είναι δομικό στοιχείο του πλαισίου, όπως και το κιβώτιο/διαφορικό και σε αυτό εδράζεται η πίσω ανάρτηση, όπως στα μονοθέσια της F1. Αυτή η διάταξη, χωρίς υποπλαίσιο για τον κινητήρα, αποδείχθηκε κάπως άβολη για τον δρόμο αφού οι κραδασμοί που μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών είναι αυξημένοι.

Στο video που ακολουθεί θα δεις από κάποιον που έχει αρκετή εμπειρία με τις κορυφαίες Ferrari να εξηγεί τις αρετές και την οδηγική συμπεριφορά της F50.

  • Giannisk

    Ένα υπέροχο αυτοκίνητο. Κρίμα που αδικήθηκε τόσο γιατί κατά την γνώμη μου ήταν πολύ καλύτερο στην εποχή του από τις enzo και Laferrari.

  • xtra

    ασχημοομορφη ειναι , την συμπαθω.
    Στο τελος του βιντεο ομως , σκαει το λινκ για την F40 και η F50 μπηκε αυτοματα , ξανα , στο περιθωριο

    *τείνω παντως να καταληξω στο τι δεν μου αρεσει.
    Ειναι οι αεραγωγοι στο μπροστινο καπο που της χαλανε ολη την μουρη , το οτι ειναι ανοικτη (οποτε και πιο φιγουρατζιδικα καλιφορνεζικη) και το οτι μαλλον σχεδιαστηκε περισσοτερο σαν συνεχεια ενος θρυλου παρα σαν μοναδικη προσωπικοτητα.

  • νομιζω βλεποντας το βιντεακι την ξανα ερωτευεσαι.. :D

  • gv

    επιτελους!
    εντελως αδικημενη και στη σκια της F40 χωρις ουσιαστικο λογο..
    εγω τη προτιμω απο την F40 και τη θεωρω πιο σημαντικη οτι και να λετε εσεις..
    μονο και μονο που εχει ατμοσφαιρικο V12 προερχομενο απο τους αγωνες φτανει για να τερματισει τη συγκριση για μενα..
    και ειναι και αρκετα πιο σπανια απο την F40 κατι που δεν ηξερα..

  • DimitrisBXL

    Η αγαπημενη μου Φερραρι ολων των εποχων.

  • jonjon

    Η τελευταία όμορφη hyper Ferrari!

  • Mika
    • panos

      σου καιει πολυ? γτ σκεφτομαι κ εγω να παρω μια :ρ

    • Mika

      Μπα, σταματημενη, μια χαρα ειναι!!!
      :p

  • panos

    αμα βγαλεις κατι πολυ “δυνατο” , το επομενο μπορει να μην προκαλεσει την ιδια εντυπωση, ακομα κ οταν ειναι κ αυτο το ιδιο ”δυνατο”, αυτο μπορει να εγινε με τις δυο ιταλιδες, anyway..
    καλη φαση στο 0:57 που παιρνει μπροστα ο ” merlin ” (rolls royce V-12) του spitfire

    • Anestis Genk

      Νομίζω πως μετά την F40 βγήκαν πολλά hypercars, όπως XJ220 και McLaren F1, έτσι η F50 στην εποχή της δεν ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο η F40 στην δική της εποχή.

    • Renesis1

      Σωστά, το λεγόμενο impact που λένε.

  • giorgos

    εμενα μου αρεσε πολυ περισσοτερο απο την θρυλικη f40 πολυ μπροστα εμφανισιακα για την εποχη της

  • Renesis1

    Άξιος συνεχιστής της F40 η F50 και σίγουρα όμορφο και διαχρονικό supercar..

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Παρότι σε σχέση με την F40 είναι πιο αποτυχημένη εμπορικά, μ’ αρέσει πολύ η F50, είναι και εκείνη κλασική και πανέμορφη… Βέβαια προτιμώ την F40 περισσότερο!

  • mixalhs7

    Η F50 είναι ένα supercar που ”πέρασε και δεν ακούμπησε” για να χρησιμοποιησω μια σημερινή έκφραση.
    Απ’οσα θυμάμαι εκείνη την εποχή οι λόγοι ήταν δυο.
    1) Ήταν υποδεέστερη της Mclaren F1
    2) Στα μάτια των αγνών τιφοζι ήταν ένα αυτοκίνητο της εποχής φιατ σε αντίθεση με την F40 που ήταν το τελευταίο παιδί του Ενζο.
    Βασικά η F40 ήταν τόσο πολυ overhyped τότε που δε νομίζω να καταφέρει ποτέ κάποιο άλλο αυτοκίνητο της φεραρι να ξεπεράσει τον μύθο της.