hyundai-ioniq-autonomous-concept-7

Η Hyundai επενδύει πολλά επάνω στο νέο της δημιούργημα, το Ioniq. Το sedan της Hyundai θα ξεκινήσει την καριέρα του με μία υβριδική έκδοση και μία ηλεκτρική και στο άμεσο μέλλον θα προστεθεί και μια plug-in υβριδική. Εκτός όμως από τις τεχνολογίες αιχμής που θα φέρει στον τομέα των κινητήρων, η Hyundai δεν σταματάει εκεί και επενδύει και στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

hyundai-ioniq-autonomous-concept-8

Στην έκθεση αυτοκινήτου που διεξάγετε αυτές τις μέρες στο Λος Άντζελες, η Hyundai ανακοίνωσε μια νέα προσθήκη στη γκάμα του Ioniq, που δεν είναι άλλο από ένα αυτόνομο Ioniq που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της οικονομικής οδήγησης με αυτή της αυτόνομης οδήγησης. Το ντεμπούτο του αυτόνομου Ioniq θα γίνει στην έκθεση τεχνολογίας CES (Consumer Electronics Show), που θα γίνει τον Ιανουάριο και θα χρησιμοποιεί όλη την τεχνολογία που υπάρχει σήμερα για την αυτόνομη οδήγηση, από τα διάφορα ραντάρ μέχρι τα βοηθητικά συστήματα διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας του.

hyundai-ioniq-autonomous-concept-6

Οι μηχανικοί της Hyundai προσάρμοσαν ένα ραντάρ τύπου LiDAR στο μπροστινό προφυλακτήρα, χωρίς να πειράξουν τη σχεδιαστική δομή και τις μοναδικές γραμμές του Ioniq.  Το εμπρός ραντάρ είναι σε θέση να ανιχνεύσει τη θέση και την ταχύτητα των αντικειμένων που βρίσκονται μπροστά στο αυτοκίνητο και να βοηθήσει στο σχεδιασμό της διαδρομής. Μια διάταξη από τρεις κάμερες ελέγχουν την κίνηση των πεζών, τις γραμμές κυκλοφορίας και τα σήματα κυκλοφορίας. Όλα αυτά συνεργάζονται με μια κεραία GPS που αναγνωρίζει την ακριβή θέση του οχήματος, χρησιμοποιώντας χαρτογράφηση υψηλής ευκρίνειας και ένα ραντάρ που ελέγχει για τυφλά σημεία.

hyundai-ioniq-autonomous-concept-4

Σύμφωνα με την Κορεάτικη εταιρία κατά τη διάρκεια της έκθεσης CES 2017 στο Λας Βέγκας, θα υπάρχουν δύο αυτόνομα Ioniq για να μπορούν να προσφέρουν σε όποιον ενδιαφέρεται μια βόλτα στους δρόμους της πόλης.

hyundai-ioniq-autonomous-concept-5

Οι Κορεάτες δε σταμάτησαν όμως ούτε εκεί. Στα πλαίσια της προώθησης του Ioniq, η Hyundai ανακοίνωσε και την συνεργασία της με την WaiveCar, που μέσω αυτής θα προσφέρει ένα στόλο 150 ηλεκτρικών αυτοκινήτων Ioniq που θα είναι διαθέσιμα δωρεάν. Το πρόγραμμα αυτό θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2017 και αφορά την περιοχή της Σάντα Μόνικα στη Καλιφόρνια, αλλά η εταιρία εξετάζει την επέκταση του προγράμματος με άλλα 250 οχήματα σε άλλες τρεις πόλεις μέσα στο 2017. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κάνουν κράτηση του  ηλεκτρικού Ioniq μέσω του smartphone τους και θα μπορούν να το οδηγήσουν δωρεάν για δύο ώρες, από εκεί και πέρα η χρέωση θα είναι 5,99 $ για κάθε επόμενη ώρα. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα θα είναι κάτι σαν κινητή διαφήμιση καθώς θα φέρουν διαφημιστικά αυτοκόλλητα στις πόρτες και μία ψηφιακή οθόνη στην οροφή τους. Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να παραμείνει σε μια ακτίνα 32 χλμ από εκεί που παρέλαβε το αυτοκίνητο και να το επιστρέψει σε συγκεκριμένα σημεία.

hyundai-ioniq-autonomous-concept

Η Hyundai χτυπάει παντού και δεν αφήνει κανένα εμπορικό και τεχνολογικό πεδίο ανεκμετάλλευτο, από τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι και την αυτόνομη οδήγηση και τα αυτοκίνητα κοινής χρήσης. Αν προσθέσουμε και τα δύο αυτόνομα Tucson με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου που αναπτύσσει η Hyundai, τότε η γκάμα είναι πλήρης.

Δελτίο Τύπου

HYUNDAI TEAMS UP WITH WAIVECAR TO OFFER IONIQ ELECTRIC VEHICLES AS PART OF FREE CAR-SHARING PROGRAM

Consumers Will Be Able to Access New IONIQ Electric Compact Cars On-Demand and Free of Charge in Los Angeles Starting January 2017

Los Angeles, Nov. 16, 2016 – Hyundai Motor and WaiveCar, the world’s first all-electric car-sharing program that runs on advertising dollars, today announced a partnership that will expose millions of shoppers to the all-new Hyundai IONIQ electric compact car for free.

The partnership, proposed by WaiveCar as part of Hyundai’s Project IONIQ open call, gives consumers the ability to drive IONIQ EVs on-demand for two hours at no charge. In exchange, the vehicle is wrapped in advertising and includes a roof mounted digital display, which generates the advertising revenue WaiveCar uses to offset costs. WaiveCar’s digital displays are 4G connected enabling dynamic, geo-targeted advertising tailored to ones driving location and time of day. For example, while sitting in morning traffic on the 405 freeway, the ad could read, “This commute would be a lot more comfortable in a Hyundai IONIQ.”

“WaiveCar presents some great solutions for us,” said Mark Dipko, director of corporate planning and strategy at Hyundai Motor America. “The IONIQ offers emissions-free transportation to on-the-go Angelenos. This partnership allows us to reach potential customers and give them the opportunity to test drive our outstanding IONIQ electric while generating awareness for the IONIQ brand at the same time.”

The program, which will launch in early 2017, is Hyundai’s first large-scale involvement in car-sharing and is aimed at making it easy for those without a vehicle to access short-term, free, and engaging transportation. Customers can simply download WaiveCar’s app for iPhone or Android, find an IONIQ near them, book it and start driving — no cards or keys necessary. WaiveCar then unlocks the door for consumers remotely, where they can find the keys inside. Insurance is also part of the all-inclusive-deal.

Users can drive an IONIQ for free for 2 hours at a time. They can continue to drive for just $5.99 an hour or return the car at any designated spot for the next user to pick up. This free floating car-sharing model allows more users to use the same car, which reduces congestion and pollution on a much larger scale.

WaiveCar plans to add 150 IONIQs which will be deployed throughout Los Angeles in the first half of 2017. WaiveCar is planning to launch in three additional cities by the end of 2017 using 250 more IONIQs.

“We are extremely excited to be working together with Hyundai,” said Zoli Honig, WaiveCar’s CTO & Co-Founder. “Providing low cost, eco-friendly transportation alternatives to consumers is our core mission and offering the IONIQ will accelerate that goal. We believe this partnership will be tremendously beneficial for Hyundai, WaiveCar, our customers, and the environment.”

Hyundai IONIQ

The IONIQ line of cars are designed and optimized to give customers an easy transition to environmentally-responsible mobility. The IONIQ is available in three distinct electrified powertrains: the IONIQ electric, IONIQ plug-in and IONIQ hybrid. Regardless of powertrain choice, the platform accommodates five-passengers comfortably and provides the largest cargo capacity in its class. The IONIQ electric models that will go into the WaiveCar fleet provide an EPA-estimated 124 miles of range, and offer Apple CarPlay®, Android Auto® and wireless charging for smartphones.

HYUNDAI MOTOR AMERICA

Hyundai Motor America, headquartered in Fountain Valley, Calif., is a subsidiary of Hyundai Motor Co. of Korea. Hyundai vehicles are distributed throughout the United States by Hyundai Motor America and are sold and serviced through more than 830 dealerships nationwide. All Hyundai vehicles sold in the U.S. are covered by the Hyundai Assurance program, which includes the 5-year/60,000-mile fully transferable new vehicle limited warranty, Hyundai’s 10-year/100,000-mile powertrain limited warranty and five years of complimentary Roadside Assistance. Hyundai Blue Link Connected Care provides owners of Hyundai models equipped with the Blue Link telematics system with proactive safety and car care services complimentary for one year with enrollment. These services include Automatic Collision Notification, Enhanced Roadside Assistance, Vehicle Diagnostic Alert, Monthly Vehicle Health Report and In-Vehicle Service Scheduling.

Hyundai announced the introduction of the Autonomous IONIQ concept during its press conference at Automobility LA (Los Angeles Auto Show). With a sleek design resembling the rest of the IONIQ lineup, the vehicle is one of the few self-driving cars in development to have a hidden LiDAR system in its front bumper instead of on the roof, enabling it to look like any other car on the road and not a high school science project.

The goal of the autonomous IONIQ concept was to keep the self-driving systems as simple as possible. This was accomplished by using the production car’s Smart Cruise Control’s forward-facing radar, Lane Keep Assist cameras and integrated them with LiDAR technology. Hyundai is also developing its own autonomous vehicle operating system, with the goal of using a lot less computing power. This will result in a low-cost platform, which can be installed in future Hyundai models the average consumer can afford.

The car’s hidden LiDAR system also allows the Autonomous IONIQ to detect the absolute position of surrounding vehicles and objects. In addition, the Autonomous IONIQ features:

Forward Facing Radar which detects the relative location and speed of objects in the vehicle’s forward path to aid in route planning A three camera array which detects pedestrian proximity, lane markings and traffic signals A GPS antenna to determine the precise location of each vehicle High definition mapping data from Hyundai MnSoft which delivers location accuracy, road grade/curvature, lane width and indication data A Blind Spot Detection radar to ensure even simple lane changes are executed safely

These features build upon the capabilities of the production IONIQ, which offers Automatic Emergency Braking with Pedestrian Detection, Smart Cruise Control, Lane Departure Warning and Rear Cross-Traffic Assist. The vehicle also incorporates all autonomous controls into existing systems to ensure that drivers can have a seamless transition between active and self-driving modes.

Earlier this year, Hyundai earned a license to test its autonomous cars in urban environments. To showcase the cars in action, Hyundai will debut two Autonomous IONIQ’s at the Consumer Electronics Show (CES) in January where the cars will be found driving up and down the neon-and sunlit boulevards of Las Vegas. In addition to offering media rides, these IONIQs will be prepared to tackle:

• High levels of pedestrian traffic

• Stop lights, stop signs and school zones

• Road construction and roadblocks

• Speed bumps

• Dogs without a leash

• Children at play

• Shopping centers

•Intersections without traffic signals

Hyundai is currently testing three autonomous IONIQs and two Autonomous Tucson Fuel Cell vehicles at Hyundai’s Research and Development campus in Namyang, South Korea. Navigating Namyang for a self-driving car is a challenge because of the more than 10,000 employees on site every day. The company’s testing in Las Vegas will build upon the Hyundai’s current efforts to bring the most adept and safest self-driving car to market.

  • DimiE92

    Λογικα θα το δουνε φυτεμενο σε καμια πλατεια απο τον Jeremy και την παρεα του :P

  • mixalhs7

    Η χαρά του τεμπέλη θα είναι αυτά τα αυτόνομα!!

    • η και των πολυασχολων….που θεωρουν χασιμο χρονου το διαστημα πισω απο το τιμονι !!!

    • Mika

      Βλεπε τον αλλο απο κατω!!
      Που θα εχει κι αλλο χρονο να τρολλαρει στο ΑΒ!
      :p

  • Xarhs

    Πιο ασχημο τερματιζει.

    • ρε συ χαρη…εστω οτι θελω υβριδικο…..με αυτα τα χαρακτηριστικα….τι μπορω να παρω ??
      αν και για μενα…δεν το λες ασχημο..μια χαρα αποδεκτο ειναι το ντιζαιν του !

    • Xarhs

      Περιμενε να βγει κατι που να ειναι πιο ωραιο. Αμα σου αρεσει ειναι αλλο θεμα. Γενικα το εξωτερικο ντιζαιν ειναι καθαρα θεμα γουστου. Εγω δε θα επαιρνα κατι που δε μου αρεσει στο ματι τουλαχιστον πριν κοιταξω τα υπολοιπα χαρακτηριστικα.

  • xtra

    Ενταξει , σαν εταιρια τα σπαει !
    Φοβερο που προσαρμοσαν σε ενα συμβατικο συγχρονο αυτοκινητο , ολη την τεχνολογια χωρις να δειχνει πειραματικο.

    Μονο να μην τρακαρεις τον μπριοστινο προφυλακτηρα , θα σου κοστισει οσο ενα μικρο αυτοκινητο η επισκευη..

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Για υβριδικό είναι μια χαρά το design, κομψό και μ’ αρέσει. Η Hyundai έχει ανέβει πολλά level.

  • shaoqing14

    Πανεμορφο εξωτερικα με πολλες τεχνολογιες αιχμης.Συνεχιζουν ακαθεκτοι οι κορεατες.