Audi Sport GmbH

Η Audi πήρε την απόφαση να μετονομάσει το τμήμα quattro GmbH σε Audi Sport GmbH, το οποίο έχει ως βασικές δραστηριότητες την παραγωγή του R8 και των υπολοίπων RS μοντέλων της εταιρίας.

Η έδρα του Audi Sport GmbH βρίσκεται στο Neckarsulm και η γκάμα της περιλαμβάνει τα RS 3, RS 3 Sedan,  RS Q3, RS Q3 performance, RS 6 Avant, RS 6 Avant performance, RS 7 Sportback, RS 7 Sportback performance, TT RS Coupe, TT RS Roadster, R8 Coupe, Audi R8 Spyder και S8 plus. Στο τιμόνι της θυγατρικής εταιρίας της Audi που απασχολεί 1.200 άτομα, βρίσκεται ο Stephan Winkelmann. Η εταιρία ξεκίνησε την λειτουργία το 1983 και πλέον έχει ως σκοπό την παραγωγή σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων (R8 και RS μοντέλων), είναι υπεύθυνη για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και για του προγράμματος Audi exclusive που δίνει την δυνατότητα στους πελάτες της Audi να παραμετροποιήσουν τα αυτοκίνητά τους, ανάλογα με τα δικά τους θέλω. Η Audi Sport GmbH επιβεβαίωσε την είδηση πως μέσα στους επόμενους 18 μήνες θα βγάλει στην αγορά 8 νέα μοντέλα.

Δελτίο Τύπου

Moving forward under a new name: quattro GmbH becomes Audi Sport GmbH

  • Audi Sport GmbH: based in Neckarsulm, built on four business areas
  • Core business is the manufacturing of the Audi R8 and RS models

quattro GmbH, established in Neckarsulm in 1983, is now operating as Audi Sport GmbH. With Stephan Winkelmann at the helm, this fully owned subsidiary of AUDI AG currently has around 1,200 employees.

Since 1983 quattro GmbH, with its headquarters in Neckarsulm, has been building high-performance sports cars and delivering high-tech automotive concepts. And now the Audi subsidiary has changed its name to Audi Sport GmbH. It is built on four business areas. In addition to developing and manufacturing the Audi R8* and Audi RS models, it is responsible for customer motorsport – Audi Sport customer racing. Other areas of business include car customization options via the Audi exclusive program, plus lifestyle articles marketed as the Audi Sport collection.

The name Audi Sport is inspired by a long and successful tradition of motorsport. As far back as the 1930s, the legendary “Silver Arrow” models of Auto Union were the ultimate benchmark on racing circuits worldwide. In the 1980s, the Audi quattro with permanent all-wheel drive proved outstandingly successful in rally competition. Today the brand with the four rings is involved in the DTM, Formula E, GT racing and in the TCR category. Young racing talent is being fostered in the Audi Sport TT Cup. The production models benefit from developments and technologies first used in motorsport. The Audi R8 and the Audi RS models represent the sporty vanguard of the brand, combining superlative performance with exclusiveness and prestige.

The abbreviation RS stands for the most powerful engine version within a particular Audi model series, for impressive dynamic performance, for understated sophistication coupled with comprehensive everyday usability, and for quattro permanent all-wheel drive. The brand’s RS tradition started in 1994 with the appearance of the Audi RS 2 Avant.

It was a trendsetter – a genuine high-performance sports car with five seats and a large luggage compartment. Since then, quattro GmbH has steadily expanded the portfolio of RS models, which now range from the compact Audi RS 3 Sportback* to superior cars such as the Audi RS 6 Avant* or Audi RS 7 Sportback*. The subsidiary’s focus is to create the most prestigious models in the portfolio of AUDI AG.

The Audi R8 is the pinnacle of the product range. The first generation appeared on the market in 2007 with an innovative vehicle concept: mid-engine, systematic lightweight construction featuring Audi Space Frame technology, and quattro drive. The high-performance sports car provides a typical driving experience, but is also perfectly suited to the racetrack thanks to its optimum power-to-weight ratio.

The Audi subsidiary doubled its sales over the past five years. Over the next 18 months, Audi Sport GmbH will be launching eight new models, which will further consolidate the company’s position in the market. The number of specialized Audi Sport dealers will increase from 370 at present to around 600 by the end of 2017.

Stephan Winkelmann has been Managing Director of the company since March 15, 2016. Audi Sport GmbH has around 1,200 employees at locations in Neckarsulm and Ingolstadt.

The product portfolio of Audi Sport GmbH currently comprises the following models:

  • Audi RS 3 Sedan*
  • Audi RS Q3*, Audi RS Q3 performance*
  • Audi RS 6 Avant*, Audi RS 6 Avant performance*
  • Audi RS 7 Sportback*, Audi RS 7 Sportback performance*
  • Audi TT RS Coupé*, Audi TT RS Roadster*
  • Audi R8 Coupé*, Audi R8 Spyder*
  • Audi S8 plus*
  • αυτες οι αλλαγες ονοματων…….αν πραγματικα δεν εχουν απο πισω φοροελαφρυνσεις……πραγματικα ποιος ειναι ο λογος ???????????

    • charris

      πέφτει η χρηματιστιριακη αξία…και αν πριν λίγο διαβάσαμε για εσωτερικές διαμάχες στον όμιλο….
      με ένα σενάριο stock split άνετα θα μπορούσε να μπει ρευστό(που χρειάζεται η VW)και να έχουμε μια αποχώρηση.

    • πως πεφτει η χρηματιστριακη αξια ??????

    • charris

      με πολυ μπακαλιστικο τροπο….

      αν η Χ μετοχη ειναι στο 1€
      αν εγω την πουλαω στο 1.05 κ εσυ αγορασεις τοτε αυτοματα η τιμη της διαμορφωνεται στο 1,05…
      αν οι προσφορες που δεχομαι ειναι 0,95…0,98 κτλ εγω θα πουλησω στην πιο ηψηλη απο τις προσφερομενες,
      αν υποκυψω στο 0,98 τοτε η τιμη της μετοχης ειναι στο 0,98….
      με λιγα λογια εγω θα χασω…αλλα θα χασουν και οι υπολοιποι μετοχοι…
      τι παιζει τωρα με την αλλαγη ονοματος….φοβος επενδυτων,χανεται απο τα χαρτια το brand name, φοβος καλυψεις ζημιων αν με το νεο ονομα αλλαξει ΑΦΜ συμφωνιες με προμηθευτες κ φοβος μακροπροθεσμων οφειλων κτλ κτλ κτλ….
      και αν αυτη την στιγμη η αξια ειναι ηψηλη μιας Χ τοτε πχ το 1 δυσκολα θα πιασω ενα 1,2 θα το σπασω σε 0,5 & 0,5 με σκοπο να δωσω σε 0,6&0,6

      ελπιζω να καταλαβες πως παει η απατη και ο τζογος αυτος
      βεβαια τα ειπα πολυ μπακαλιστικα και αρκετα μακρια απο το πως θα κινηθει…..

    • δεν ξερω πολλα απο οικονομικα και χρηματηστιριο….αλλα αυτο που λες στο παραδειγμα…..ειναι οταν θελουν να κεφαλαιοποιησουν…δεν ξερω αν λεω σωστη ορολογια……
      δηλαδη αν εχεις πχ 1000μετοχες…τις κανεις 2000..και τις πουλας στη μιση τιμη……
      το ζητημα ειναι….γιατι αλλαζεις ονομα ?????ποια η διαφορα του να πουλαω πχ το ιδιο…σαν ”Χ” και μετα το ιδιο σαν ”Ψ” ?

    • charris

      γιατι θα πιασεις τιμη που δεν θα επιανες ως προσφερομενη τιμη σαν μετοχη πριν το split…οταν αλλαζεις ονομα δημιουργεις παντα ερωτηματα (σου ανεφερα ονομαστικα καποια) και απομακτυνεις τους επενδυτες….με λιγα λογια εκβιαζεις τον ομιλο….
      οπως εκανε με λιγα λογια η Δελτα στη Vivartia το 2008

    • μα εδω στο αρθρο ας πουμε…μιλαμε για τις ιδιες εκγκαταστασεις…..το ιδιο προιον……ολα ειναι ιδια…παρα μονο το ονομα αλλαζει..εκτος και αν αλλαζουν κιαλλα που δεν το επιασα…..

      γιατι οι επενδυτες δε νομιζω να ειναι τοσο βουρλα….. :-/

    • charris

      είναι πολλά…πότε δεν ξέρεις τι κρύβεται…εγω απλά το συνδύασα με το άλλο άρθρο….
      μπορεί απλά να είναι θέμα marketing/advertisement

    • JohnnyXP64

      marketing -> sales