1Εισαγωγή

Αν αυτή τη στιγμή πουλάει ένα μοντέλο της Porsche “σαν ζεστό ψωμί”, αυτό είναι χωρίς αμφιβολία η Macan. Δεν το λέω εγώ, αλλά τα νούμερα, καθώς οι πωλήσεις της καταλαμβάνουν κάτι λιγότερο από το 40% των συνολικών της εταιρίας, με μια γκάμα που συνολικά αποτελείται από πέντε μοντέλα. Ακόμα και στην ρημαγμένη ελληνική αγορά, τους 30 μήνες που είναι στην κυκλοφορία, η ελληνική αντιπροσωπεία έχει καταφέρει να πουλήσει 30 Macan, από τα συνολικά 55 Porsche που έχει παραδώσει.

Το καλοκαίρι του 2014 δοκιμάσαμε την πετρελαιοκίνητη Macan S, και μετά το downsizing της 911 και των 718, ήρθε η σειρά να πραγματοποιηθεί και στο compact SUV της γερμανικής εταιρίας, καθώς απέκτησε πρόσφατα έναν 2-λιτρο turbo κινητήρα. Πρακτικά λοιπόν γίνεται ακόμα πιο εύκολα “αποκτήσιμη”, σε μια κατηγορία που έχει γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλής παγκοσμίως, με περίπου 1,3 εκατ. οχήματα ετησίως. Έτσι, η Porsche προσπαθεί να διευρύνει το ήδη σεβαστό μερίδιο της από τη συγκεκριμένη πίτα, κάτι που αλληλένδετα θα αυξήσει τα κέρδη της και θα μας προσφέρει μοντέλα όπως η 911 R, η 918 Spyder και την πολυαναμενόμενη 911 GT2 RS.

Στα συν

  • Γραμμική λειτουργία κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις για το βάρος του
  • Fun-to-drive
  • Χώρος αποσκευών
  • Άνεση/ηχομόνωση
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Αχανέστατη κονσόλα
  • Τιμή εξτρά εξοπλισμού
  • Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισης

2Το αυτοκίνητο

Αισθητικά το entry-level SUV της Porsche δεν διαφέρει σε τίποτα από το προηγούμενο που είχαμε οδηγήσει, με την μόνη προσθήκη να εντοπίζεται στο εμπρός splitter του προφυλακτήρα, και τις διαφορετικές ζάντες, όπου το αυτοκίνητο δοκιμής φορούσε 20άρες ζάντες τύπου RS Spyder design.

test_drive_porsche_macan_15

Ο σχεδιασμός της Macan παραμένει επιβλητικός, ειδικά στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχεί η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα κάνοντας την πρόσοψη αρκετά επιθετική. Παρόλο που η εταιρία θέλει να διαφοροποιήσει το αυτοκίνητο με το μεγαλύτερο SUV της, το εμπρός μέρος εύκολα μπερδεύεται και μόνο το έμπειρο μάτι θα καταλάβει από το μικρότερο ύψος ότι μόλις αντίκρισε τη Macan. Όσο προχωράς προς τα πίσω, βλέπεις ξεκάθαρα την προσπάθεια απόδοσης sport χαρακτήρα με την υιοθέτηση “καθαρών” γραμμών.

test_drive_porsche_macan_29

Χαρακτηριστικά είναι τα πίσω μακρόστενα φωτιστικά σώματα, πλήρως LED, που είναι παρόμοια σε σχεδιασμό με αυτά της Porsche 918 Spyder, έχοντας 3D σχεδιασμό. Επίσης, απαρατήρητη δεν περνάει η αρκετά κεκλιμένη κατάληξη της οροφής και το γενικά χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου, με τα μικρά παράθυρα, δίνοντας το ζητούμενο coupe-διστικο τόνο. Το σχεδιαστικό “clue” του αυτοκινήτου είναι το τεράστιο αλουμινένιο καπό, που κατεβαίνει μέχρι τα πλαϊνά φτερά, ενώ διαθέτει οπές που φωλιάζουν τα φωτιστικά σώματα, ακριβώς όπως συναντάμε και στο Mini Cooper.

test_drive_porsche_macan_44 test_drive_porsche_macan_43

Βασίζεται πάνω στην MLB πλατφόρμα του VW Group, όμοια με αυτή του Audi Q5, όμως, στα τρία χρόνια που εξελισσόταν το αυτοκίνητο, η αρθρωτή Modularer Längsbaukasten δέχτηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να έρθει στα μέτρα και απαιτήσεις της Porsche. Οι ομοιότητες όμως με την πρόταση της Audi σταματούν εκεί, καθώς περισσότερο από 70% των κινούμενων μηχανικών μερών είναι εξολοκλήρου εξελιγμένα από την Porsche αλλά και το fine tuning του στησίματος, δίνοντας την απαραίτητη sport ταυτότητα στο μοντέλο.

test_drive_porsche_macan_07

H Porsche Macan έχει μήκος 4.681 χλστ., πλάτος 1.923 χλστ., ύψος 1.624 χλστ. και 2.807 μεταξόνιο. Οι διαστάσεις της διαφέρουν από το Q5, όντας κατά 70 χλστ. μακρύτερη, κατά 24 χλστ. φαρδύτερη και κοντύτερη κατά 70 χλστ. Ενώ το μεταξόνιο πρακτικά παραμένει αμετάβλητο (-6 χλστ), το εμπρός μετατρόχιο έχει μεγαλώσει κατά 35 χλστ. (1.655 χλστ.) και το πίσω κατά 36 χλστ. (1.651 χλστ.), έτσι δε θα ήταν παράλογο να συμπεράνεις ότι πρόκειται για μια υπερυψωμένη Cayman, αν και τα 4,7 μέτρα μήκους της δε κρύβονται εύκολα. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και ο αεροδυναμικός συντελεστής που είναι Cd: 0,35, χάρη στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα, τον πίσω διαχύτη, αλλά και διάφορες άλλη λύσεις που σκοπό έχουν την καλύτερη αλληλεπίδραση με τον αέρα. Το νούμερο είναι αρκετά εντυπωσιακό για τον όγκο και το ύψος του αυτοκινήτου.

3Εσωτερικό

Η καμπίνα της Macan έχει κάποιες μικροδιαφορές σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο είναι ίδιο με αυτό της 718 Boxster που δοκιμάσαμε πρόσφατα.

Η αίσθηση πολυτέλειας και του premium αέρα κάνει ξεκάθαρη την παρουσία της, καθώς τα πάντα είναι ντυμένα με εξαιρετικής ποιότητας δέρμα και πουθενά δεν θα ακουμπήσεις κάποια πλαστική επιφάνεια. Η υπερυψωμένη κονσόλα διαθέτει πλειάδα κουμπιών και διακοπτών, τα οποία απαιτούν λίγο από τον χρόνο σου για να απομνημονεύσεις τις λειτουργίες τους.

test_drive_porsche_macan_74

Παράλληλα, οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού που θεωρητικά χρησιμοποιούνται πιο συχνά από τους υπόλοιπους, είναι λίγο δύσκολα προσβάσιμοι, καθώς βρίσκονται ακριβώς πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στην προέκταση του χεριού, με αποκορύφωμα το λεβιέ του PDK, που σε προϊδεάζει για γρήγορες και σπορ αλλαγές, και μετά από μια περίοδο εκμάθησης όλοι σου φαίνονται ότι είναι στο σωστό σημείο.

test_drive_porsche_macan_55

Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει και το Porsche Communication Management (PCM). Αυτό αποτελείται από την νέα υψηλής ευκρίνειας 7-ιντση οθόνη αφής, ψηλά και στο κέντρο της κονσόλας, με το ηχοσύστημα της Bose να περιλαμβάνει 14 ηχεία, συνολικής απόδοσης 585 watt. Ακόμα, διαθέτει σκληρό δίσκο 40 GB, ενώ συμπεριλαμβάνει και το σύστημα πλοήγησης με 3D χάρτες, Google Earth και Google Street View. Επιπλέον, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε δέκτη τηλεόρασης σε συνδυασμό με το PCM, και οθόνες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων για την διασκέδαση και ψυχαγωγία των πίσω επιβατών.

test_drive_porsche_macan_70

To τριάκτινο τιμόνι έχει παρόμοια σχεδίαση με αυτό της 918, και εκτός από πανέμορφη έμπνευση σχεδιασμού, έχοντας τρεις λεπτές ακτίνες, είναι μικρό σε διαστάσεις, με πολύ καλό grip και πάχος στεφάνης. Το ταχύμετρο είναι κεντρικά τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων, με μια πολυλειτουργική οθόνη 4,8 ιντσών να βρίσκεται δεξιά του, ενώ τα αλουμινένια paddles του PDK ολοκληρώνουν το σπορ εσωτερικό.

test_drive_porsche_macan_69

Η θέση οδήγησης είναι πιο χαμηλή απ’όσο περιμένεις από ένα SUV, κάτι που ενισχύει την επιθετική οδήγηση, αλλά δεν περιορίζει την πανοραμική ορατότητα. Τα καθίσματα σε αγκαλιάζουν εξαιρετικά και φωλιάζεις μέσα τους, καθώς παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ άνετα, ακόμα και μετά από πολλές ώρες. Μέσω των ηλεκτρικών τους ρυθμίσεων οχτώ θέσεων βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης γρήγορα. Κοιτάς γύρω σου και βλέπεις ότι τα πάντα επικεντρώνονται σε ένα στόχο, το πάντρεμα σπορ αισθητικής με την άνεση και την πολυτέλεια, κάτι που δεν αποτελεί είδηση για τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Το τούνελ ανάμεσα στα καθίσματα αποτελεί συνέχεια της κεντρική κονσόλας και διαχωρίζει αισθητά τον οδηγό με τον συνοδηγό.

test_drive_porsche_macan_76

Ο σπορ χαρακτήρας της Macan, εκτός από τα bucket καθίσματα, ενισχύεται περαιτέρω και από το κλασικό πλέον ταχύμετρο-ρολόι στη κορυφή της κονσόλας, που αποτελεί μέρος του Sport Chrono πακέτου.

test_drive_porsche_macan_57

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του αυτοκινήτου είναι η ευκολία που προσφέρει σε καθημερινή χρήση. Οι χώροι της Macan κρίνονται επαρκείς για τέσσερα άτομα, κάνοντας εύκολη τη ζωή του ανήσυχου και επιτυχημένου οικογενειάρχη. Οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν σε αυτοκίνητα του ανταγωνισμού με μεγαλύτερη άνεση, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια τους περιορίζεται, αφού η πανοραμική ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο, μαζί με τη κεκλιμένη οροφή κλέβουν πολύ χώρο. Δεν θα συναντήσουν, όμως, τρομερές δυσκολίες για τα γόνατα τους, ενώ για να χωρέσει ένας πέμπτος επιβάτης θα πρέπει να είναι πρόθυμος να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, κυρίως εξαιτίας του τούνελ στο πάτωμα, που περιορίζει το διαθέσιμο χώρο.

test_drive_porsche_macan_46 test_drive_porsche_macan_50

Πατώντας ένα κουμπί που βρίσκεται στη βάση του υαλοκαθαριστήρα του κρυστάλλου της πόρτας του χώρου αποσκευών, αυτή ανοίγει ηλεκτρικά και εμφανίζει ένα διαθέσιμο χώρο 500 λίτρων. Αυτός είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, και όταν ρίξεις τα πίσω καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνουν σε αναλογία 40/20/40, τότε έχεις στη διάθεση σου ένα σχεδόν επίπεδο χώρο, όγκου 1.500 λίτρων, ικανό να χωρέσει τα πάντα.

4Κινητήρας

Η Porsche έχει επιλέξει να τοποθετήσει κάτω από το καπό της 2-λιτρης Macan έναν κινητήρα από τα ράφια του VW Group. Πιο συγκεκριμένα υπάρχει ο γνωστός 2-λιτρος TFSI τετρακύλινδρος κινητήρας, που δοκιμάσαμε στο Audi TTS, και φοράει το Golf R, απλά για κάποιο ανεξήγητο λόγο σε μια detuned έκδοση. Αυτός είναι εξελιγμένος εκ νέου για να πληροί τις προδιαγραφές του Euro6, και έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία σε σχέση με τον προηγούμενο, και το μόνο που έχει μείνει απαράλλαχτο είναι η χωρητικότητα του (1.984 κ.εκ.), με διάμετρο και διαδρομή στα 82.5 x 92.8 χλστ.

test_drive_porsche_macan_37

Κάνει χρήση άκρως εξελιγμένης θερμικής διαχείρισης, η καρδιά της οποίας είναι δύο ηλεκτρικά περιστροφικές βαλβίδες, που συνδυάζονται σε μια ενιαία μονάδα. Η πολλαπλή εξαγωγής βρίσκεται μέσα στην κυλινδροκεφαλή, όπου ψύχεται με νερό, με τη λύση αυτή να συμβάλλει επίσης στην γρήγορη προθέρμανση της. Σημαντική καινοτομία του κινητήρα είναι η προσθήκη της έμμεσης έγχυσης, που συμπληρώνει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Ο βελτιωμένος σχηματισμός μίγματος ενισχύει την οικονομία καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων, με την μέγιστη πίεση ψεκασμού καυσίμου να φτάνει τα 200 bar, με τους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής να είναι μεταβλητής γεωμετρίας και βυθίσματος.

test_drive_porsche_macan_40

Αποδίδει 252 άλογα, σταθερά από τις 5.000 μέχρι τις 6.800 σ.α.λ. και 370 Nm ροπή από τις 1.600 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., με τον κόφτη να επεμβαίνει σχεδόν στις 6.800 σ.α.λ. Συνδυάζεται με το 7-τάχυτο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και για τα 0-100 χλμ/ώρα, με το προαιρετικό Sport Chrono πακέτο που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο, ανακοινώνεται ότι χρειάζεται μόλις 6,5 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 6,42 δευτ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει εύκολα τα 229 χλμ/ώρα.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης της Porsche, μαζί με το Porsche Traction Management (PTM). Ο πίσω άξονας συνδέεται με τον εμπρός μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, με την Porsche να αναφέρει ότι μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, όταν αυτό χρειαστεί.

test_drive_porsche_macan_41

Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το βάρος του φτάνει τα 1.845 κιλά (χωρίς οδηγό), αλλά εμείς είδαμε 1.920 κιλά, κάτι που δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο launch control.

Η μέση μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 7,2 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που έγραφε το trip computer όταν την επιστρέψαμε, μετά από 480 χλμ. της δοκιμής, να ήταν 11,8 λίτρα/100 χλμ. Νούμερο που να πω την αλήθεια μπορεί να πέσει εύκολα στα χαμηλά 10άρια, αν δεν οδηγείς κάθε μέρα με το γκάζι στο πάτωμα, όπως κάναμε εμείς. Τέλος, κανονικά το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 65 λίτρων, αλλά αυτό της δοκιμής διέθετε το προαιρετικό των 75 λίτρων. Έτσι, η αυτονομία σου μπορεί να κυμανθεί από τα 600 χλμ. μέχρι τα 750 χλμ., καθώς στον ανοιχτό δρόμο κινούμενος με 130 χλμ/ώρα, η κατανάλωση ήταν σχεδόν στα 9 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων με τις συγκεκριμένες 20άρες ζάντες ανέρχονται στα 172 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €421,4.

Porsche Macan 2.0 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 6,42 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με kickdown) 2,54 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με kickdown) 3,72 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με kickdown) 6,38 δευτ.
Τελική ταχύτητα 229 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,43 μέτρα σε 2,91 δευτ.
Βάρος 1.920 κιλά

5Τιμή-Εξοπλισμός

Η βασική έκδοση της Macan ξεκινάει από €73.500, με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι αρκετά πλούσιος και να φτάνει με άνεση την τελική τιμή σε εξαψήφια νούμερα, αφού η λίστα με τον εξτρά εξοπλισμό είχε αρκετά στοιχεία τικαρισμένα. Ειδικότερα διαθέτει το ρεζερβουάρ 75 λίτρων, σύστημα σπορ εξάτμισης με σπορ απολήξεις σε μαύρο χρώμα, το Porsche Active Suspension Management (PASM), εσωτερικό εφεδρικό τροχό ανάγκης 18 ιντσών, πανοραμικό σύστημα οροφής, κουρτινάκια για τα πίσω πλαϊνά παράθυρα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, πακέτο επένδυσης αλουμινίου, πυροσβεστήρα.

test_drive_porsche_macan_73

Ακόμα, διαθέτει σύστημα πλοήγησης PCM, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας και παρακολούθησης λωρίδας, 4 κάμερες σε συνδυασμό με Park assist, φώτα τεχνολογίας LED και PDLS plus, adaptive cruise control, πακέτο καπνιστή, πακέτο ήχου BOSE (585 watt, 14 ηχεία), Porsche Rear Seat Entertainment, ζάντες 20 ιντσών τύπου RS Spyder Design, κονσόλα υποδοχής τηλεφώνου, Apple CarPlay, Porsche Car Connect, WiFi, Google Earht & Google Street View, iPhone Apps, αντιθαμβωτικούς καθρέπτες εξωτερικούς και εσωτερικός, εσωτερικό φωτισμός εμπρός/πίσω τεχνολογίας LED, φωτισμό εξ. καθρεπτών, υποδοχή 12 Volt στην πίσω κονσόλα, πακέτο Sport Chrono και τηλεόραση σε συνδυασμό με το PCM.

6Οδηγώντας

Μπορεί η επιλογή της εταιρίας να τοποθετήσει έναν 2-λιτρο κινητήρα, και μάλιστα στην όχι ισχυρότερη απόδοση του, να θεωρηθεί από κάποιους “λίγη” για το πρεστίζ της, αλλά αυτό που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι η οδηγική συμπεριφορά της Macan. Μέχρι να πιάσουμε στα χέρια μας την Alfa Romeo Stelvio είναι με διαφορά η πιο σπορ επιλογή στα μεσαία SUV, και εύκολα θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω ένα υπερυψωμένο hot hatch, παρά μια σμίκρυνση της βαρύτερης Cayenne.

test_drive_porsche_macan_33

Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν με κάποιο μαγικό τρόπο κρύψει το βάρος του αυτοκινήτου, προσφέροντας στην Macan ένα διττό χαρακτήρα. Όταν θες να κινείσαι ήρεμα, σου προσφέρει απίστευτα επίπεδα άνεσης, με την απόσβεση των κραδασμών να γίνεται πλήρως αποτελεσματικά, σχεδόν χωρίς να περνάει τίποτα στη καμπίνα, παρά τους τεράστιους τροχούς 20 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 265/45 εμπρός και 295/40 πίσω. “Διαβάζει” λίγο πιο λεπτομερώς τον δρόμο σε σχέση με το αυτοκίνητο της προηγούμενης δοκιμής μας, αλλά επουδενί δεν είναι ενοχλητικό στο μέτριο οδικό, αστικό δίκτυο. Στη normal ρύθμιση, τα πάντα είναι εξευγενισμένα. Από τις αλλαγές των ταχυτήτων μέχρι την απόκριση του τιμονιού. Είναι ιδανική για να καταπίνει ατελείωτες αποστάσεις, με οικονομία, άνεση, αλλά προπαντός ταχύτατα.

test_drive_porsche_macan_02

Ο κινητήρας δεν εμφανίζει καθόλου κραδασμούς, με το σύστημα start/stop να λειτουργεί υποδειγματικά. Είναι τέτοια η ηχομόνωση της καμπίνας, που ακόμα και με ανοιχτά τα κλαπέτα της (προαιρετική) sport εξάτμισης, η απουσία ήχου οποιουδήποτε ήχου το καθιστά πολύ άνετο cruiser, αλλά παράλληλα αφαιρεί κάποιους πόντους από τον sport χαρακτήρα του.

test_drive_porsche_macan_03

Μπορεί η κοινή χρήση πλατφόρμας με το Audi Q5 να φέρνει κοινά στοιχεία της ανάρτησης, όμως η Porsche έχει βάλει το χέρι της στη γεωμετρία και το στήσιμο του αμαξώματος. Έτσι, η μπροστά ανάρτηση αποτελείται από αλουμινένια διπλά ψαλίδια με διπλά αμορτισέρ, ενώ η πίσω έχει τραπεζοειδή διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, επίσης με διπλά αμορτισέρ αερίου, ελεγχόμενη από το γνωστό PASM (Porsche Active Suspension Management).

test_drive_porsche_macan_34 test_drive_porsche_macan_35

Επίσης, τα φρένα της Brembo είναι εξελιγμένα με τις προδιαγραφές της Porsche, και χωρίς να είναι κάτι πολύ εντυπωσιακό, φοράει μπροστά τετραπίστονες δαγκάνες, και πίσω διπίστονες. Η επιβράδυνση που προσφέρουν είναι εξαιρετική, και πολύ δύσκολα θα εμφανίσει σημάδια κόπωσης, ενώ η αίσθηση του πεντάλ είναι ιδανική. Πραγματικά σου δίνουν απίστευτη αυτοπεποίθηση τα συστήματα επιβράδυνσης της Porsche.

Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα διεύθυνσης και η ακρίβεια που προσφέρει στις εντολές σου, ενώ ο κύκλος στροφής στα 11 μέτρα κρίνεται καλός για το μέγεθος του αμαξώματος και τις διαστάσεις των ζαντών. Εξαιτίας των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών θα περάσουν κάποιοι κραδασμοί από τον δρόμο, αλλά η πληροφόρηση για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί, αλλά και η αμεσότητα που προσφέρει του χαρίζουν πολλούς πόντους σπορ συμπεριφοράς.

test_drive_porsche_macan_28

Δεν είναι το ισχυρότερο 2-λιτρο σύνολο, αλλά η γραμμικότητα της ροπής του, το σχεδόν άφαντο lag, η άμεση απόκριση στην εντολή του γκαζιού είναι αυτά που θα εκτιμήσεις δεόντως.Σε συνδυασμό με το αλάνθαστο PDK, εκτοξεύουν τη 2-λιτρη Macan σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο σε ότι έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής. Πάντα μιλώντας για τις βασικές εκδόσεις.

test_drive_porsche_macan_05

Τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακό, η Macan βρίσκεται στο στοιχείο της. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη, νιώθοντας ότι την φοράς. Κάθε εντολή μεταφέρεται στο δρόμο και πραγματοποιείται με αξιοσημείωτη ευκολία, κάτι που σε γεμίζει με σιγουριά, αυτοπεποίθηση και αίσθημα ασφάλειας. Πατώντας το Sport ή Sport plus, και όταν κουραστείς τις ευθείες, προκαλείς το πλαίσιο σε συνεχείς εναλλαγές πορείας για να διαπιστώνεις έκπληκτος τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε κάθε είδους στροφή, παρόλο που η ελληνική άσφαλτος δεν φημίζεται για το “βεντουζάρισμα” της. Με κάποιο ανεξήγητο τρόπο σε κάνει να ξεχνάς το βάρος της, καθώς οι κλίσεις της είναι αμελητέες και σε προκαλεί να πιέσεις παραπάνω. Το Porsche Stability Management (PSM) στο “on” -εκεί αρκετός κόσμος θα φοβηθεί- επεμβαίνει μόνο όταν κάνεις εξόφθαλμο λάθος, με την παρέμβαση του να είναι ομαλή, θέλοντας ξεκάθαρα να σε επαναφέρει στη τάξη και όχι να σε τιμωρήσει.

test_drive_porsche_macan_20

Η μαγεία όμως έρχεται όταν βγάλεις όλα τα ηλεκτρονικά εκτός λειτουργίας. Αν προηγουμένως είχες χαμόγελο για το πόσο “τρένο” είναι στις στροφές, τώρα αυτό γίνεται ακόμα μεγαλύτερο καθώς αντιλαμβάνεσαι ότι μπορείς να γράψεις γλυκά “ανάποδα”. Η ρύθμιση της τετρακίνησης είναι rear-biased και η ουρά είναι ρυθμίσιμη με το τιμόνι. Μπορείς να την τοποθετήσεις ώστε να στρίψεις με πιο εντυπωσιακό τρόπο, αν και θέλει κάποια προσπάθεια για να σπάσεις την πρόσφυση του πίσω άξονα.

Από το apex και μετά όμως, με το βύθισμα του γκαζιού, μαζεύεται γρήγορα επιταχύνοντας το αυτοκίνητο για την επόμενη καμπή. Δεν είναι όμως μόνο ο τρόπος που καταπίνει χιλιόμετρα αλλά και η fun-to-drive αίσθηση που σου δίνει, παρέχοντας άμεση πληροφόρηση κάθε στιγμή, αλλά και αντιδράσεις που δεν συναντάς σε SUV. Παράδοξο να μιλάμε για fun-to-drive χαρακτηριστικά σε ένα βαρύ SUV, αλλά συμβαίνει.

test_drive_porsche_macan_30

Τέλος, αν και ούτε το 5% των αγοραστών δεν θα βγάλει τη Macan εκτός δρόμου, αυτή είναι ικανή και εκεί. Φυσικά, όχι για πολύ κακοτράχαλα χώματα, έχοντας κοντούς προβόλους και με γωνία ράμπας στις 17,1 μοίρες, γωνία προσέγγισης στις 24,8 μοίρες, γωνία διαφυγής στις 23,6 και ικανοποιητικό ύψος από το έδαφος (198 χλστ.), θα πάει εκεί που αρκετός κόσμος θα φοβηθεί. Δεν είναι off-road animal, αλλά πατώντας το κουμπί off-road στη κεντρική κονσόλα και με ταχύτητα μεταξύ 0 έως 80 χλμ/ώρα, η λειτουργία αλλάζει όλα τα σχετικά συστήματα, δίδοντας πρόσφυση προσανατολισμένη σε off-road καταστάσεις. Για παράδειγμα, η ταχύτητα των αλλαγών αλλά και οι στροφές που θα γίνουν αυτές προσανατολίζονται για ένα μεγαλύτερο επίπεδο έλξης, ο συμπλέκτης είναι προεντεταμένος σε μεγαλύτερο βαθμό ώστε να παρέχει στον μπροστά άξονα την κατάλληλη ροπή πιο γρήγορα, και καλύτερη κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ τέλος η απόκριση του πεντάλ γκαζιού είναι πιο ομαλή και προσαρμοσμένη στις συνθήκες εκτός δρόμου. Ακόμα σε αυτό το mode υπάρχει και το Porsche Hill Control (PHC) σύστημα, το οποίο διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή κατά τη διάρκεια των καταβάσεων, με αυτήν να μπορεί να ρυθμιστεί από 3 έως 30 χλμ/ώρα.

7Συμπέρασμα

Κρίνοντας την εντυπωσιακή επιτυχία του Volvo XC90 όπου με τα 2-λιτρα σύνολα του και τις τιμές να ξεκινά από 70.000+, δεν βρίσκω ούτε έναν λόγο να μην προτιμήσει κάποιος την 2-λιτρη Macan σε σχέση με τον ανταγωνισμό της (όχι το σουηδικό αυτοκίνητο δεν συγκαταλέγεται σε αυτά).

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά της παραμένουν αναλλοίωτα, οι επιδόσεις που προσφέρει θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των αγοραστών της, ενώ η οικονομία καυσίμου της θα ικανοποιήσει και εσένα που κοιτάς τα νούμερα, αγοράζοντας μια Porsche.

  • Panagiotis Nikolaidis

    Ατιμη κριση!

    • laryX

      …ακόμη και τα Πορσίδια 2λιτρα,που πάμε ωρε!

  • thibet

    υπέροχο αυτοκίνητο. απλά η κονσόλα φαίνεται πλέον πολύ παλια. ιδίως μετά την ανανέωση της panamera.

    κατα τάλλα… φανταστικά!

  • Philby

    Πάτωμα Audi, κινητήρας VW τιμή Porsche! Ένα Golf R estate κάνει τα πάντα καλύτερα και παραμένεις και “γκρουπάτος”. Αν ήθελε να είναι πραγματική Porsche και να δικαιολογεί την τιμή της ας βάζανε τον Flat-4 της 718 όχι τον ΕΑ888 που χρησιμοποιεί και η Skoda Superb.

    • Κώστας

      ”η αρθρωτή Modularer Längsbaukasten δέχτηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να έρθει στα μέτρα και απαιτήσεις της Porsche. Οι ομοιότητες όμως με την πρόταση της Audi σταματούν εκεί, καθώς περισσότερο από 70% των κινούμενων μηχανικών μερών είναι εξολοκλήρου εξελιγμένα από την Porsche αλλά και το fine tuning του στησίματος, δίνοντας την απαραίτητη sport ταυτότητα στο μοντέλο.”

      ”Αυτός είναι εξελιγμένος εκ νέου για να πληροί τις προδιαγραφές του Euro6, και έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία σε σχέση με τον προηγούμενο, και το μόνο που έχει μείνει απαράλλαχτο είναι η χωρητικότητα του (1.984 κ.εκ.), με διάμετρο και διαδρομή στα 82.5 x 92.8 χλστ.”

      ”τις τιμές να ξεκινά από 70.000+, δεν βρίσκω ούτε έναν λόγο να μην προτιμήσει κάποιος την 2-λιτρη Macan σε σχέση με τον ανταγωνισμό της”

      ”είναι με διαφορά η πιο σπορ επιλογή στα μεσαία SUV, και εύκολα θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω ένα υπερυψωμένο hot hatch, παρά μια σμίκρυνση της βαρύτερης Cayenne.”

      οπως βλεπεις λοιπον ο συντακτης απανταει σε ολα σου τα ερωτηματα ,αλλά μαλλον δεν διαβασες την αναλυτικη και εξαιρετικη δοκιμη ή απλα ηθελες να κραξεις

    • Philby

      Δηλαδή από αυτό που έγραψες το συμπέρασμα σου είναι “αυθεντική Porsche”; Για μένα για να ήταν θα έπρεπε να διαφοροποιείται όσο η 718 από το TT. Αυτό που γράφει για το μοτέρ είναι ότι θα γράφει και για το επόμενο GOLF GTI. Οι συντάκτες μας παραθέτουν το δελτίο τύπου, δηλαδή τι θα γράφανε ότι δανείστηκαμε τα μηχανικά μέρη αλλά πληρώστε έξτρα μας γιατί γράφει Porsche;

    • Κώστας

      να το ξαναγραψω γιατι κανεις οτι δεν καταλαβαινεις

      ”είναι με διαφορά η πιο σπορ επιλογή στα μεσαία SUV, και εύκολα θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω ένα υπερυψωμένο hot hatch, παρά μια σμίκρυνση της βαρύτερης Cayenne.”

      oταν σου λενε οτι ειναι μακραν οτι πιο σπορ κυκλοφορει στην κατηγορια εσενα αυτο δεν σε καλυπτει,εφοσον αγοραζεις porsche που φημιζονται για τον sport χαρακτηρα?
      το αποτελεσμα δεν κοιταμε παντα σε οτι αγοραζουμε?
      και εφοσον ικανοποιεί τις προσδοκιες που εχεις απο το brand name,ποιο ειναι το προβλημα σου??
      αν το αμαξι δεν ηταν καλο,τοτε βγες και πες τα

    • Philby

      Καταρχάς δεν αμφισβήτησα το αποτέλεσμα είπα ότι περιμένω από την Porsche όπως και κάθε premium μάρκα μηχανολογική διαφοροποίηση. Ένα μοτέρ προέλευσης Porsche τιμά ένα Audi η ένα VW το αντίθετο μειώνει την Porsche, αυτό λοιπόν είναι το πρόβλημα μου.

    • panos

      συμπληρωνω οτι ενα πατωμα κ ενα μοτερ που τα εμπιστευεται η
      porsche, αυτο κ μονο τιμα την προελευση τους οποια κ αν ειναι αυτη..

    • bulgary

      Πρόσεχε τι λες γιατί μερικοί είναι έτοιμοι με αλάνθαστες πληροφορίες και γνώσεις να σε αποστομώσουν!Κάποιοι τους παρακαλάνε να αφήσουν κανένα τηλέφωνο για να μάθουν από αυτούς,αλλά αυτοί τίποτα!:P

    • bulgary

      Πρόσεχε τι λες γιατί μερικοί είναι έτοιμοι με αλάνθαστες πληροφορίες και γνώσεις να σε αποστομώσουν!Κάποιοι τους παρακαλάνε να αφήσουν κανένα τηλέφωνο για να μάθουν από αυτούς,αλλά αυτοί τίποτα!:P

    • manowar

      Αυτο που λες ειναι γεγονός οτι αποστομωνουνουν με γνωσεις..σε αυτην την χωρα πλεον ομως ο αλεπους που τα εχει κανει ολα κρεμασταρια δεν θελει να μαθαινει κατι απο καποιον που ξερει αλλα τα ξερει ολα αυτος και το μονο που μπορει να κανει ειναι να παιδιαρισει η να κοροϊδευει χωρις να μπορεί δεν το λεω εσενα αποκλειστικα απλα ειναιβενα φαινόμενο που μαστίζει στην εποχη μας

    • manowar

      Χωρις φυσικα να με ενδιαφερει η κουβαδοκατηγορια και ο θεος να φτιαξει σουβ παλι κουβας θα ειναι για μενα Δεν ισχύουν αυτα που γραφεις παρα μονο στις ονομασίες…αλλα δεν πειράζει οτι πιστευει κανεις κακο δεν είναι.

    • Philby

      Ούτε εμένα με ενδιαφέρουν τα SUV με ενδιαφέρει όμως όταν αγοράζω Porsche να είναι Porsche και όχι κράμα από το VW group parts bin.
      A… ξέχασα είναι εξελιγμένα.

    • manowar

      Α κραμα vw parts bin αγοράζεις;; ξερεις και για την ποιοτητα κραματος που βαζει η vw ;;τροποποιηση εχει δεχτει καταλαβετε το..αν παμε στα ακριβα ρολογια που συνδέονται αμεσα με τα ακριβα αυτοκινητα γιατι ειναι ολα θεμα μηχανης,και τα αυτ..ρολογια ολοκληρο εργοστασιο ειναι μεσα αλλα σε μικρογραφια ακομα και πανακριβα ρολογια φορανε (μπλοκ)βαση μηχανης eta αλλα με την τροποποιηση που εχουν δεχτει πανε σε αλλο σταδιο..ενα φθηνο ελβετικο αυτοματο tag heuer των 600σιων ευρω φοραει μια απλη eta ενα πανερε gmt luminor marina των 6.000 ευρω 10πλασια τιμη φοραει eta αλλα τι eta εχει πολυτιμες πετρες σαν βαση στα κινητα μερη για να αντεξει να δουλευει τα επομενα 100 χρονια..ετσι και εδω σ λεει ο αλλος απο κατω το 70 τα 100 της πλατφορμας τροποποιήθηκε και εχει εξελιχθεί..αλλα εσυ φυσικα δεν γνωριζεις τι εξελιξη εχει δεχτεί γιατι πολυ απλα δεν εχεις δει πως φτιάχνονται και γραφεις απλα την θεωρια σου.ουτε εγω εχω δει..αλλα αν ακους αυτους που τα μελετανε μαθαινεις.

    • Philby

      Το να αραδιάζεις το δελτίο τύπου δεν συνιστά μελέτη. Εκτός εάν εσύ από αυτό….
      ”Αυτός είναι εξελιγμένος εκ νέου για να πληροί τις προδιαγραφές του Euro6, και έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία σε σχέση με τον προηγούμενο, και το μόνο που έχει μείνει απαράλλαχτο είναι η χωρητικότητα του (1.984 κ.εκ.), με διάμετρο και διαδρομή στα 82.5 x 92.8 χλστ.”
      Αντιλαμβάνεσαι πια είναι η εξέλιξη που έγινε.

    • δηλαδη καποιος που θελει maserati να μην την παρει ??? ελεω πλατφορμας τζιορτζιο ??

    • Κώστας

      ε εκει αλλαζει γιατι ειναι ιταλικο αμαξι!χαχαχα
      γερμανικο να μην ειναι και μετα ολα καλα ειναι!

    • ε πες τους να μην τρελενοντε τοσο…γιατι και η mercedes τα κανει με την infiniti !!!!! :-P

    • manowar

      Παω να φαω ρεβυθια..θα μπω σε καμια 2 ωρες αν εχεις βγαλει ακρη θα σου…..βγαζω το καπελο που λενε;;κατι τετοιο..φιλε πραγματικα δεν με ενδιαφερει ουτε αυτο ουτε το στελβιο ουτε το χ6m ας ειναι μπιστολια για μενα ειναι κουβαδες που προσβαλλουν την πορσε την μπεμβε και την αλφα αντίστοιχα..αλλα μπηκα στο αρθρο γιατι μου τη σπαει να μ το παιζουν αντικειμενικοι ολοι και με λαμογιες να θελουν να περασουν σκαρτο αυτο που δεν υποστηρίζουν..μονο εγω δηλωνω πελατης και οπαδος της bmw και ειναι δηλαδη μ3ακιας με αρρωστια που δε γιατρεύεται αλλα ειμαι ο μονος ρε μλκα;;εδω ολοι οπαδοι ειναι αλφθστι χονταιοι κτλ ο καθενας λεει το μακρυ και το κοντο του .ΔΕΝ ΣΚΑΜΠΑΖΕΤΕ ΑΠΟ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΕΝ ΕΦΤΙΑΧΝΑΝ ΤΕΤΟΙΕς ΣΕ ΚΑΘΕ ΧΩΡΙΟ ΕΔΩ ΓΥΡΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ ΡΕΕΕΕ….αυτο

    • Philby

      Δεν έθιξα την ποιότητα της Macan είπα ότι είναι υπερκοστολογημένη για την προέλευσή της. Αν έκανε 55-60 χιλιάρικα θα ήταν μία χαρά. Αντίστοιχα αν με μηχανικά μέρη Alfa φτιάξουν Maserati -πολύ καλά θα κάνουν- θα πρέπει να τιμολογήσουν ανάλογα όχι ας πούμε η Maserati να είναι 20-25% ακριβότερη μόνο για το σήμα. Αν συμβεί αυτό καλά θα κάνουν να μην την πάρουν!

    • mixalhs7

      Δε νομίζω όλα αυτά να απασχολούν κανένα αγοραστή της κατηγορίας.
      Δεν είδα πχ κανένα αγοραστή Ρόλς Ρόυς να παραπονιέται επειδή η Γκοστ βασίζεται στην 7 series. Από την στιγμή που μοιάζει με Ρόλς έχει ποιότητα Ρόλς και οδική συμπεριφορά Ρόλς.
      Όποιος ψάχνει pure ή hardcore καταστάσεις υπάρχουν κι άλλα μοντελα στο line up των εταιρειών.
      Επιβεβαίωση όλων αυτών είναι πως έστω και με καθυστέρηση 20 ετών άλλες ”περήφανες” εταιρείες ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι.
      Απλα σ’αυτη την περίπτωση, η ρετσινιά και το ανάθεμα πέφτει πάντα στον…σκαπανέα.
      Είναι το ”κακό” μέρος του να είσαι pioneer…

    • panos

      συμπληρωνω οτι οταν ο pioneer ειναι γερμανος, τοτε αυτο ειναι ενας
      λογος παραπανω για κραξιμο..

    • mixalhs7

      Στο πολυπολυτισμικο περιβάλλον της ελεύθερης αγοράς δεν υπάρχουν Γερμανοί Ιταλοί Ιάπωνες εξωγήινοι. Υπάρχουν πολυεθνικές, μέτοχοι μερίσματα επενδύσεις κέρδοι και ζημειες. Όλα τ αλλά είναι μάρκετινγκ και τροφή για οπαδισμο χαμηλού επιπέδου!

    • mixalhs7

      Στο πολυπολυτισμικο περιβάλλον της ελεύθερης αγοράς δεν υπάρχουν Γερμανοί Ιταλοί Ιάπωνες εξωγήινοι. Υπάρχουν πολυεθνικές, μέτοχοι μερίσματα επενδύσεις κέρδοι και ζημειες. Όλα τ αλλά είναι μάρκετινγκ και τροφή για οπαδισμο χαμηλού επιπέδου!

    • panos

      αυτο που συμπληρωσα ειναι αποτελεσμα οπαδισμου χαμηλου επιπεδου..

    • panos

      οταν θελεις να κανεις μια συνθεση συγκεκριμενων προδιαγραφων κ
      εχεις ετοιμα μερη που δεν θα αλλοιωσουν το τελικο αποτελεσμα τοτε
      τα χρησιμοποιεις, επισης στην σημερινη εποχη δεν χωρανε τακτικες του
      τυπου να αποτελειται ενα προιον κατα 100% απο μερη που ειναι
      σχεδιασμενα μονο για αυτο με κινδυνο το λουκετο για να μην
      δυσαρεστηθει ενα μικρο κοινο, που μαλιστα παιζει αυτο το κοινο να μην
      αγοραζε ποτε το προιον σου ακομα κ αν καθε κομματι του ηταν
      φτιαγμενο στο χερι, κ πιο συγκεκριμενα ο λογος που υπαρχει σημερα η
      porsche, αρα κ να μπορει να συνεχιζει να προσφερει αριστουργηματα
      οπως η 911 κ η 718, αυτοκινητα που τα ποθει καθε γνησιος petrolhead,
      ειναι γιατι πεταξε τους συναισθηματισμους στην ακρη κ κοιταξε την
      σκληρη πραγματικοτητα που λεει οτι οι αντιπαλοι σου στην εχουν
      στημενη στην γωνια περιμενοντας ενα σου λαθος για να σε
      κατασπαραξουν, οσο για την macan φερει επαξια το σημα της porsche
      συμφωνα με τα αποτελεσματα του test drive, οποτε θεματα για το αν
      αποτελειται 100% απο μερη που σχεδιαστηκαν αποκλειστικα για αυτη η
      οχι απασχολουν συνηθως haters της φιρμας, που ετσι κ αλλιως δεν θα
      αγοραζαν ποτε απο αυτη..

    • Philby

      Αντιλαμβάνομαι το σκεπτικό και δεν αμφιβάλω ότι η Macan είναι το πιο σπορ SUV. Διαφώνησα με την τιμή από τη στιγμή που τα μηχανικά μέρη -παρά την όποια εξέλιξη in house- είναι από τα ράφια της VW. Ούτε περιμένω γονίδια Carrera GT στη Macan απλά επισημαίνω ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι εξόφθαλμα μία άσκηση για γεμίσουν και άλλα ταμεία της Porsche. Τώρα αντιλαμβάνομαι ότι όλα αυτά ουδόλως θα ενοχλήσουν την πλειοψηφία των υποψηφίων πελατών από τη στιγμή που το αυτοκίνητο είναι μια χαρά. Για μένα όμως που δεν έχω την οικονομική δυνατότητα αν ποτέ την αποκτήσω θα ήθελα η Porsche μου να είναι πραγματική Porsche. Α και δεν είμαι καθόλου hater ίσα ίσα που θαυμάζω την Porsche για πολλά μοντέλα της και φυσικά την αγωνιστική της ιστορία. Επίσης γελάω με κάτι φανατικούς (της Porsche) που θεωρούν ότι ακόμα η εταιρεία που λατρεύουν παραμένει ανόθευτη από τη λαίλαπα των SUV που φορούν μηχανικά μέρη VW group και φέρουν τα σήματα που φέρουν η 918 Spyder και η 919.

    • panos

      αφου λοιπον δεν εισαι hater αλλα αντιθετως θαυμαζεις κιολας την
      porsche, για να συνεχιζει να υπαρχει αρα κ να την θαυμαζεις θα πρεπει
      να μην κανει περιττα εξοδα, οπως κανουν ολες, η σχεδον ολες οι
      εταιρειες, για να συνεχισουν να υπαρχουν.. επισης παιζει κ κατι αλλο,
      τα μερη που σχεδιαζουν στο group που προκειται να χρησιμοποιηθουν
      κ σε μοντελα της porsche, να ειναι σχεδιασμενα συμφωνα με τις προδιαγραφες κ της porsche, κ επισης να ειναι ετσι σχεδιασμενα, που
      να δεχονται ευκολα επεμβασεις απο την porsche, ωστε να εναρμονιστουν
      με τις προδιαγραφες της..

  • Mika

    Aν ειχε εμφανιστει μερικα χρονια πριν, στην Ελλαδα προ κρισης, θα πουλαγε σαν τρελλη αυτη η Macan!!!Oπως και να εχει, προκειται για ενα εξαιρετικο οικογενειακο SUV, με πολυ καλες επιδοσεις και λογικη καταναλωση..Ο κινητηρας της ειναι ιδιος με αυτον που μπαινει στο νεο Q5, οπως επισης και στα Α4,Α5.
    Τη συγκεκριμενη την κοβω πανω απο 100000 παντως!

    Με την ευκαιρια, καλο ειναι να θυμηθειτε και το εξαιρετικα σκηνοθετημενο βιντεο με τη diesel S..
    Πολυ μουρη, λεμε!!!
    :p :p

    https://www.autoblog.gr/2014/08/01/test-drive-macan-s-diesel/

  • teddy boy

    All around εργαλείο για λίγους. Όπως πάντα εξαιρετική και εμπεριστατομένη παρουσίαση.

  • πιστευω στη φαση που ειμαι σημερα……θα ηταν το αυτοκινητο που θα αγοραζα !!!!
    αλλα δεν εχω τα 75.000 που κοστιζει!!!
    πραγματικα οταν βλεπω τετοια SUV…..λεω μηπως ειναι η ωρα να ξεπερασω την αγαπη μου για τα sedan ????

    • laryX

      Κάντο όπως Αμέρικα δεν μπορεί όλο και κάποιο θείο,ξαδέρφη,κουμπάρο,μπατζανάκη θα χεις με θέματα υγείας (αν είναι και στο μυαλό έχεις χτυπήσει τζακ πότ!).
      Φτιάχνεις μια πλατφόρμα και ζητάς συνδρομές,χαζοί υπάρχουν εξαρτάται πόση κλάψα θα πουλήσεις σε χρόνο dt θα έχεις πορσίδι!
      Πρίν πείς δεν γίνονται αυτά σε διαβεβαιώ γείτονας κονόμησε cadillac escalade με αυτό τον τρόπο,έφτιαξε και ενα ίδρυμα (ΜΚΟ φάση) και πουλάει τρέλα!

    • oταν ξυπναω το πρωι..και βλεπω την γκουμουτσα μου στον καθρεφτη…θελω να εχω ψηλα το κεφαλι !!!!
      οποτε ας την χαρει ο γειτονας σου….και ας τρωει τις καταρες τις δικες μου !!!
      και μπορει και καμια καταγγελια !! :-D

    • laryX

      Άστο φίλε Αμέρικα άλλος πλανήτης πραγματικά δεν υπάρχει καμία λογική εδώ.

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Όχι.

  • georgekaras

    πιλοτηριο μεσα με τοσα κουμπια

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Απολαυστική γνήσια Porsche η Macan. Με 2λιτρο κινητήρα αλλά τσιμπημένη τιμή, σε κάνει να απορείς γιατί να κοστίζει τόσο. Από την άλλη, είναι premium, και είναι Porsche (λογικό λίγο), έχει fun to drive χαρακτήρα παρότι είναι SUV, πολύ ωραίο εσωτερικό σαν πιλοτήριο, σοβαρή εξωτερικά σαν μία Cayenne υπό σμίκρυνση, είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πλούσια εξοπλισμένο και με φουλ τεχνολογία για όσους (λίγους) μπορούν να την αποκτήσουν. Μπράβο για το review!

    • ο premium ανταγωνισμος της ποσο κοστιζει για να μην κοστιζει αυτη τα 70.000+ ???

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Eντάξει λογικό λόγω του ότι είναι premium και Porsche… ακριβή βέβαια για τον κόσμο γενικά. Για αυτό και η τιμή στα μειονεκτήματα.

  • manowar

    Εκει που ειναι πεσμενα τα καθισματα βαζει ενα παπλωμα βουτας μεσα μπρουμιτα και βλεπεις εργο ακουγοντας απο τα ασυρματα ακουστικα πορσε και της ριχνεις και κανενα δυο της ποπης η της μαριας…..μονο αυτό βεβαια δεν ειναι επιλογη για να παρει κανεις αυτοκίνητο αλλα δε βαριέσαι

    • για να ριξεις ενα χερι στο μωρο στα πισω καθισματα της Macan……και οχι μεσα σε ενα πετρινο τζακουζι…πρεπει να εισαι νεοελληνας που πουλησες οτι ειχες και δεν ειχες για την προκαταβολη και πλεον με την δοση των 600 ευρω για τους επομενους 72 μηνες…..δεν εχεις ουτε για το ηλεκτρονικο τσιγαρο λαδακι !!!!

    • manowar

      Ο νεοέλληνας και η παιδεια που προσφέρεται σημερα και δεν εννοώ μονοαχα αποκλειστικα την γραμματική φαινεται και απο ενα αρθρο εδω περα..βλεπεις εναν ο οποιος ειναι πολυ διαβασμενος σε κατι που τον ενδιαφερει και ασχολειται πολυ με αυτο και επιδη εισαι σκραπας και απο το στομα σου μονο χλαπατσοθεωριες μαστροκιτσου βγαινουν επιδη δεν εχεις ιδεα τι μπορει να κατασκευαζουν οι ανθρωποι μιλας και γραφεις αρλουμπμπλαπλα αρλουμπμπλαμπλα κτλ

  • MPAMPIS

    ένα υπερκοστολογισμενο VW ! H καμπίνα θυμίζει αεροπλάνο και είναι τουλάχιστον μια γενιά πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό ! Σε σύγκριση με την stelvio είναι η μέρα με τη νύχτα σε εμφάνιση και επιδόσεις….

    • η εμφανιση ειναι κατι πραγματικα υποκειμενικο….. οι επιδοσεις της stelvio με 2λιτρο μοτερ ποιες ειναι ??
      παντως δεν ειναι και λογικο…??το ενα εχει 3 χρονια πανω κατω στην αγορα….το αλλο ακομα δεν εχει κυκλοφορησει !!

    • Κώστας

      περιμενεις τωρα με alfisti να βγαλεις ακρη?
      τα ατομα ζουν στον δικο τους κοσμο!εχουν κανει ηδη συγκριτικο με αμαξι που δεν εχει βγει ακομα στην παραγωγη και αποφάνθηκαν οτι ειναι η μερα με την νυχτα!
      αντε γεια!

    • ετσι σας εχει παει η stelvio !!! εστω και αν ο χρονος ειναι ακομα στη θεωρια !!!!!! :-P https://uploads.disquscdn.com/images/645662e115689d6509ba1f23f01820e5c53d9830ac454f68bacadf10ef11044c.gif

    • ετσι σας εχει παει η stelvio !!! εστω και αν ο χρονος ειναι ακομα στη θεωρια !!!!!! :-P https://uploads.disquscdn.com/images/645662e115689d6509ba1f23f01820e5c53d9830ac454f68bacadf10ef11044c.gif

    • Κώστας

      χααχαχαααχα θεωριτικό σουρωτήρι λεμε!!

    • MPAMPIS

      axaaxxx τα ίδια λέγατε και για τη giulia

    • Εγώ το εχω δηλώσει μαρεσει αυτο το κυνήγι χρόνων !!! Και το βλέπω λογικό κάθε νέο να ειναι και γρηγορότερο !!!!

    • MPAMPIS

      στην παρουσίαση της stelvio ανακοίνωσαν ότι οι επιδόσεις είναι ανώτερες από τον ανταγωνισμό !και για τη giulia τα ίδια λέγατε…μέχρι που τα σάρωσε όλα……

    • Κώστας

      στην θεωρια ολα καλα ειναι,μενει να αποδειχτει ομως και στην πραξη,μπορεις να το καταλαβεις αυτο??

    • Mika

      ..τα σαρωσε ολα, λεει…..Απο εκει και μονο καταλαβαινεις τον οπαδισμο…Ποια ακριβως δεν μας ειπε ομως…Το χρονο στο Ρινγκ, μονο???

    • MPAMPIS
    • Mika

      Μα κι η Stelvio μια ξεχειλωμενη Tζουλια ειναι σε εμφανιση,αλλα οχι, αν τα βαλεις κατω, θα σου πουν διαφερει εδω κι ειναι αλλιως εκει, και μετα εσυ θα τρεχεις να κλεισεις ραντεβου σε ψυχιατρο που τα βλεπεις ολα ιδια καρντια μου!!!
      :p :p

  • sergio360

    Εχω δει πολλες φορες απο κοντα και-αν και ποτε δεν θα επαιρνα suv-δεν θα την προτιμουσα.Καλυτερα ενα evoque.Μενει,δυστυχως,στο μυαλο οτι ειναι VW ολο το αμαξι,οτι ανακοινωσεις και να βγαζει η πορσε…..Οσο για την συγκριση με την stelvio,μην συγκρινουμε οτι θελουμε.Ενα καινουργιο αμαξι που εχει δειξει την ποιοτητα και τεχνολογια και ικανοτητες που διαθετει,σε σχεση με το rebadged Q5?Αστεια πραγματα….Το ιδιο ισχυει και αν γινει το πλαισιο της Αλφα Maserati….

    • Mika

      Εχεις διαπιστωσει εσυ την ποιοτητα, την τεχνολογια,και τις ικανοτητες της Stelvio, απο τις φωτογραφιες και το βιντεο,και το δελτιο τυπου? Εντυπωσιακη αντιληψη!!!!
      :p

    • Κώστας

      σημασια εχει οτι εκανε 7,59 στο ρινγκ σε εξομειωτη!
      ολα τα άλλα ειναι αυτονόητα!

    • sergio360

      Ενω διαπιστωσες εσυ της Macan(Q5)απο το αρθρο του autoblog?Εσυ και αν διαβαζεις βουλωμενο γραμμα! :D

    • Mika

      Στη Μacan δοξα τω θεω εχω μπει και μεσα σε μια εκθεση….
      :-)
      H Stelvio απο το laptop τα σπαει, ετσι???
      :p :p

    • sergio360

      Το θεμα ειναι στον δρομο,αρα κααταλαβαινω οτι μονο εγω εχω μπει να παω βολτα εστω σαν συνοδηγος ;-)

    • Mika

      Α, γιατι μεχρι τωρα ολα αυτα για τη Stelvio τα ισχυριστηκες απο τις φωτος!!!!
      ;p

    • sergio360

      Επειδη αν δεν σε λενε Jay Leno η κατι παρομοιο,δεν μπορεις να οδηγησεις ολα τα αμαξια που υπαρχουν,βασιζομαστε τις περισσοτερες φορες σε αυτα που λεει η πλειοψηφια των δημοσιογραφων κλπ που ειναι η δουλεια τους.Και ολοι λενε για το σασι της τζουλια τα καλυτερα….Βρες μου καποιον να πει κατι παρομοιο για το Q5-Macan.

    • sergio360

      Επειδη αν δεν σε λενε Jay Leno η κατι παρομοιο,δεν μπορεις να οδηγησεις ολα τα αμαξια που υπαρχουν,βασιζομαστε τις περισσοτερες φορες σε αυτα που λεει η πλειοψηφια των δημοσιογραφων κλπ που ειναι η δουλεια τους.Και ολοι λενε για το σασι της τζουλια τα καλυτερα….Βρες μου καποιον να πει κατι παρομοιο για το Q5-Macan.

    • Mika

      Ποσα θες να μας τρελλανεις, θα μου πεις?? Απο οτι καταλαβα, εχεις μπει συνοδηγος στη Macan, σωστα??Και καταλαβες εσυ πως το πλαισιο της ειναι ιδιο με του Q5? To οποιο αν γνωριζεις ειναι ιδιο μ αυτα του νεου Q5, κι ΟΧΙ του παλιου, το οποιο μολις παρουσιαστηκε,αρα αν δεν εχεις φιλο dealer η δεν εισαι δημοσιογραφος ειναι μαλλον απιθανο να το εχεις γευτει ειτε σαν οδηγος ειτε σαν συνοδηγος!
      Κι οι ιδιοι δημοσιογραφοι τους οποιους αποκαλεισαι εχουν γραψει υπευθυνα πως το πλαισιο της Macan δεν ειναι σπορτ επειδη ειναι κοινο κατα βαση με του Αudi Q5? Really τωρα???? Θα σε εβαζα να βρεις κανα αρθρο να μου ποσταρεις,αλλα θα ψαχνεις ολο το ΣΚ, κι ειναι κριμα…

      Sergio,σε θεωρω απο τα σοβαρα ατομα εδω μεσα…Αλφιστι, κατεβειτε απο το συννεφακι σας και απο το καλαμι σας, και μαθετε να ειστε προσγειωμενοι, πρωτα να διαβαζετε και να δοκιμαζετε,και μετα να θριαμβολογειτε απο βιντεος και press kit..
      Oχι τιποτα αλλο, αλλα γιατι αν δεν φτασει η Giulia πχ τις 100000 πωλησεις που εχει θεσει στοχο ο Μαρκιονε το 2017, θα ψαχνετε να βρειτε τι φταιει, μετα απο τοσα ρεκορ, βραβεια, κριτικες, κλπ…
      Σεμνα και ταπεινα, λεμε!!!
      :-)

    • sergio360

      Δεν με ενδιαφερουν καθολου οι πωλησεις,γιατι ξερω οτι ο κοσμος παιρνει οτι του επιβαλλει το marketing και οχι απαραιτητα οτι ειναι το καλυτερο ;-)

    • Mika

      Toν Μαρκιονε ομως τον ενδιαφερουν οι πωλησεις, γιατι φερνουν λεφτα στα ταμεια…Να σου θυμισω οτι εχει πει το αμιμητο. Η Αλφα Ρομεο πρεπει να κανει πωλησεις αλλιως θα κλεισει!!!
      :p :p

    • sergio360

      Ωραία τότε,ας βγάλει ένα πισωκίνητο χατς στην κατηγορία του μεγκαν ρς,που να είναι καλύτερο από το νέο που έρχεται και θα το πάρω.αλλιως δεν με νοιάζει και καθόλου ? Άμα είναι να δώσω τόσα όσα κάνει μια Τζούλια 2.9ΤΤ,παίρνω μεταχειρισμένη 458.οικογενειακο δεν θέλω,όποτε…Οι ανάγκες μου είναι ένα μικρό πόλης,ένα χοτ χατς με μικρές-μεσαίες αποστάσεις και ξεχαρμανιασμα-πίστα και ένα σούπερ ντουπερ για πίστα και ξεχαρμανιασμα.Το πρώτο αν το αλλάξω το βρήκα.ΑΝ βγάλει στο εγγύς διάστημα η άλφα κάτι για το δεύτερο,το βλέπουμε.Μεχρι στιγμής η τζουλιεττα δεν με καλύπτει.

    • Κώστας

      τιποτα μωρε,να απλα ολος ο παγκοσμιος τυπος απλα εξυμνει το μακαν για την οδικη του συμπεριφορα (εκει δεν παιζει ρολο μαλλον η πλατφορμα ε?) λεγοντας οτι ειναι οτι πιο σπορ υπαρχει στην κατηγορια (αλλά ξεχασα,εχει λαδωσει ολο τον ντουνια η πορσε)

    • sergio360

      Εχοντας την 918 φωτο προφιλ και να μου λες για την οδηγικη συμπεριφορα της Macan ως σπορ(και δη της απλης!),ειναι σχημα οξυμορο….Σ’αυτη την κατηγορια δεν υπαρχει σπορ για μενα,ολα καναπεδες ειναι.Μονο η Stelvio βγηκε σε κατι πιο σπορ αλλα και παλι οπως ειπα δεν θα την επαιρνα ποτε.

    • Κώστας

      άλλος hater απο εδω
      το evoque μονο εμφανισιακα υπερτερει,οπουδηποτε αλλου δεν εχει καμμια επαφη με το μακαν και το ξερεις.
      η συγκριση με την στελβιο ξερεις πολυ καλα οτι για την ωρα ειναι άτοπη καθως δεν εχει αποδειξει τιποτα στην πραξη,οταν αποδειχθουν,εδω θα ειμαστε να τα συζυταμε!
      ολα τα άλλα ειναι προς λαική καταναλωση.

    • dimitris90

      Κανένας λογικός άνθρωπος δεν αμφισβητεί το πόσο καλή και άρτια είναι η Μacan, αυτό που εγώ όμως αντιλαμβάνομαι από τα προηγούμενα posts και πιστεύω και ο ίδιος, είναι ότι στην ουσία είναι ένα fine-tuned Q5 κακά τα ψέμματα..όχι ότι αυτό στερεί κάτι στην ουσία από το κορυφαίο επίπεδο του αυτοκινήτου, ή θα ενδιαφέρει το κουκλεντέ και τη κυράτσα που θα το αγοράσουν. Για κάποιον όμως που γνωρίζει και είναι λάτρης της Porsche και της αυτοκίνησης, θα πρέπει να τον προβληματίσουν τα πραγματικά γονίδια της Macan, ειδικά με το δίλιτρο μοτέρ.

    • sergio360

      Κωστα,το ενα ”παταει” στο σασι του Q5(κοινο μυστικο)το οποιο δεν το λες και τιποτα το ιδιαιτερο και το αλλο πανω στο σασι της Giulia το οποιο ειναι οτι καλυτερο υπαρχει στην κατηγορια κατα κοινη ομολογια.Για πες μου λοιπον,πως με την ζαχαρη θα γινουν γλυκα τα σκ@τ@?
      Το evoque το ανεφερα γιατι αν ποτε πηγαινα σ’αυτη την κατηγορια θα ηταν μονο για την μουρη,αλλα και παλι ολα αυτα φλωρικα μου φαινονται.Ουτε stelvio θα επαιρνα.Αλλα αντικειμενικα ειναι πολυ καλυτερο αμαξι απο την macan._

    • Κώστας

      μεχρι τωρα ειχα καταλαβει οτι μπορουμε να συννενοηθουμε…
      πως ειναι δυνατον να μου γραφεις οτι ”αντικειμενικα ειναι πολυ καλυτερο αμαξι απο την μακαν” ενα αμαξι που δεν εχει πατησει ακομα στο δρομο?
      θελω να μου το εξηγησεις αυτο σε παρακαλω.

    • sergio360

      Μια γενια μπροστα

  • SAMURAI-66

    Vw-audi-porsche μπηκαν στο μπλεντερ και βγηκε αυτο εδω?
    Δραμα που δεν βλεπετε και ακριβο vw…..συγγνωμη porsche.
    Διπλα στην stelvio δειχνει τοσο λιγο και ασχημο!!

  • Anestis Genk

    Απότι βλέπω στις φωτό έφτασε 2 βήματα από την αυτοπραγμάτωση

  • sotirisb

    Γιατι να παει να αγορασει καποιος τετρακυλινδρο αυτοκινητο με πανω απο 50.000??? Οσο καλο και δυνατο να ειναι, αντι να εχεις ενα βελουδινο εξακυλινδρο σε σειρα, εχεις ενα διλιτρο που τον φοραει και η κουτση Μαρια…

    Επισης αυτο με τους “premium” Γερμανους και τον εξοπλισμο πρεπει να σταματησει. Αν ειναι να πληρωσω τοσα λεφτα, ας εχει τουλαχιστον τον εξοπλισμο που εχουν στανταρντ τα μεσαια hatchback. Εδω στο clio εχω αυτοματα φωτα και υαλοκαθαριστηρες, GPS και keyless entry. Το τελευταιο το λεω με αφορμη φιλο που θελει να παρει A-class και πρεπει να δωσει 13.000 παραπανω απο το Astra για να το εξοπλισει εφαμιλλα.. Τελικα ποιο απο τα δυο ειναι premium?

  • Sensei Konstantinos

    Νταξ …. τι να λέμε … Αν αυτό το μοντέλο είχε βγει 10 χρόνια πριν την κρίση θα είχε γεμίσει η Ελλάδα Πορσικά !!

  • Sciroccakias

    Πολύ κόμπλεξ πέφτει εδώ για το Q5 λες και είναι κάποιο μέτριο ή κατώτερο αμάξι… Ή λες και μπορεί να το αποκτήσει ο καθένας (σας). Δεν λέω ξενίζει το μοτέρ που είναι του vag και όχι flat six αλλά μη λέτε και ό,τι θέλετε. Υπερβολικό βάρος και μέγεθος τροχών, μόνο αυτά βλέπω εγώ σαν αρνητικά.

  • Αννίβας

    Πρέπει να βάλουν και τον τρικύλινδρο 1000 cc και να την πουλάνε 70000 ευρώ.
    Τότε θα μιλάμε για μια πραγματική porsche σε τιμή ευκαιρίας.
    Και να σκεφτείς πως παλιά μία είχε πάει άκλαυτη γιατί είχε τετρακύλινδρο 3000cc

  • Βελισσάριος

    Συμψηφισατε την οδικη συμπεριφορα του SUV σε ασφαλτο και σε χωμα και του βαλατε 9.5;Γιατι κρινοντας απο το υψος του και τα 40αρια του ελαστικα πιο ευκολα πας στο χωμα με ενα ..Yugo.Aδιαφορο μου ειναι αν οι κατοχοι του δεν το βαλουν στο χωμα.Απο τη στιγμη που ειναι SUV πρεπει να κρινεται και γι’αυτο.

  • Smartass

    Porsche Macan = Volkswagen Group MLB platform, κινητήρας VW 2.0lt TFSI, κιβώτιο ταχυτήτων
    7DT ΖF. Το μόνο σίγουρο ότι είναι Porsche στην Macan είναι το εργοστάσιο στην πόλη Leipzig
    όπου κατασκευάζεται!!
    :D