[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Σίγουρα αυτό είχαν στο μυαλό τους οι ιθύνοντες της Porsche όταν στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας πήραν την απόφαση να προσθέσουν στην γκάμα της εταιρίας ένα μοντέλο στην ολοένα αυξανόμενη αγορά των μεσαίων SUV. Πως θα μπορούσαν άλλωστε να κάνουν διαφορετικά, όταν στην 12-χρονη πορεία της Cayenne, το μοντέλο έχει πουλήσει πάνω από 350.000 οχήματα, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικονομική ευημερία της μάρκας, στη μαζικοποίηση του ονόματος της, αλλά και την εκτόξευση των πωλήσεων.

Η κατηγορία των compact SUV στην οποία ανήκει η Macan, έχει γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλής παγκοσμίως, με περίπου 1,3 εκατ. οχήματα ετησίως, και αποκτώντας ένα σεβαστό μερίδιο από τη συγκεκριμένη πίτα μόνο ως κερδοφόρο μπορεί να κριθεί το μοντέλο. Αν δε το δεις από τη πλευρά του marketing, η επιτυχία της Macan είναι δεδομένη και εξασφαλισμένη από τα αποδυτήρια: από τη στιγμή που πούλησε η Cayenne γιατί να μη το κάνει και το μικρότερο μοντέλο; Με την εκκίνηση της εξέλιξης του αυτοκινήτου το Νοέμβριο του 2010 μάθαμε ότι θα ονομαστεί Cajun (Cayenne Junior), για να έρθει η επίσημη ονομασία τον Φεβρουάριο του 2012. Το όνομα Macan στην Ινδονησιακή διάλεκτο σημαίνει τίγρης και συνδυάζει τη δύναμη, τη γοητεία και τη δυναμική, βασικά χαρακτηριστικά, με τη Γερμανική εταιρία να δηλώνει ότι συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου με τα οφέλη ενός SUV, κάνοντας το μια γνήσια Porsche.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_06

Η Porsche Macan είναι το πέμπτο κατά σειρά μοντέλο της εταιρίας που θα παρουσιάσει μέχρι το 2017 και θα παίξει σημαντικό ρόλο στον διπλασιασμό των πωλήσεων της μέχρι το τέλος του 2015, τρία χρόνια νωρίτερα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Η Porsche ευελπιστεί πως η Macan θα γίνει το ίδιο πετυχημένη με τη Cayenne, γι’αυτό κι επένδυσε 500 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Λειψίας, όπου ξεκίνησε τη παραγωγή της από τον περασμένο Φεβρουάριο. Ήδη τα πρώτα σημάδια είναι θετικά, καθώς έχει πουλήσει ήδη περίπου 7.000 αυτοκίνητα (5 εκ των οποίων στην Ελλάδα), με τη Γερμανική εταιρία να αναμένει το μικρό SUV της να γίνει το best seller μοντέλο της, πουλώντας 50.000 μονάδες ετησίως, με την παραγωγή της να αυξάνεται αν η ζήτηση είναι υψηλή. Με την πάροδο του πρώτου εξαμήνου η αύξηση των συνολικών πωλήσεων έχει πάρει ήδη την ανιούσα, όντας 5,5% περισσότερες από την χρονιά ρεκόρ του 2013, και συνεχίζει.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Δύναμη και ροπή κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις
  • Fun-to-drive
  • Σπορ προσανατολισμός
  • Χώροι
  • Άνεση/ηχομόνωση
  • Κατανάλωση

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Αχανέστατη κονσόλα
  • Τιμή εξτρά εξοπλισμού
  • Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισης

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_12

Όλα καλά με τα παραπάνω νούμερα, αλλά καιρός να περάσουμε στην ουσία, που δεν είναι άλλη από την Macan S Diesel της δοκιμής, το καλύτερο δώρο στον εαυτό μας για τα σημερινά 6α γενέθλια του AutoBlog.gr.

Το νέο ελαφρύ και εύχρηστο entry-level SUV της Porsche παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στην έκθεση του Los Angeles τον περασμένο Νοέμβριο. Βασίζεται πάνω στην MLB πλατφόρμα του VW Group, όμοια με αυτή του Audi Q5, όμως, στα τρία χρόνια που εξελισσόταν το αυτοκίνητο, η αρθρωτή Modularer Längsbaukasten δέχτηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να έρθει στα μέτρα και απαιτήσεις της Porsche. Οι ομοιότητες όμως με την πρόταση της Audi σταματούν εκεί, καθώς περισσότερο από 70% των κινούμενων μηχανικών μερών είναι εξολοκλήρου εξελιγμένα από την Porsche αλλά και το fine tuning του στησίματος, δίνοντας την απαραίτητη sport ταυτότητα στο μοντέλο.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_14

Ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία είναι μεγάλος και καταξιωμένος αφού πρακτικά οι ανταγωνιστές της είναι τα BMW X3, Mercedes GLK και Range Rover Evoque, και για να κερδίσει σε πωλήσεις έπρεπε να εμπνέει σεβασμό και κύρος. Ταυτόχρονα, μιας και η Porsche με τη Macan “πέφτει” μια κατηγορία σε σχέση με τη Cayenne, αυτομάτως απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό, με την ίδια να το προσδιορίζει μεταξύ 30 και 50 ετών. Έτσι, έχει περισσότερες επιρροές από τα σπορ μοντέλα της εταιρίας (911 και 918), αλλά και άλλων αγωνιστικών της μοντέλων με τις κυρίαρχες γραμμές της να αποτελούνται από απαλές καμπύλες.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_15 Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_09

Ο σχεδιασμός της Macan είναι επιβλητικός, ειδικά στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχεί η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα κάνοντας την πρόσοψη αρκετά επιθετική. Παρόλο που η εταιρία θέλει να διαφοροποιήσει το αυτοκίνητο με το μεγαλύτερο SUV της, το εμπρός μέρος εύκολα μπερδεύεται και μόνο το έμπειρο μάτι θα καταλάβει από το μικρότερο ύψος ότι μόλις αντίκρισε τη Macan. Όσο προχωράς προς τα πίσω βλέπεις ξεκάθαρα την προσπάθεια απόδοσης sport χαρακτήρα με την υιοθέτηση “καθαρών” γραμμών. Χαρακτηριστικά είναι τα πίσω μακρόστενα φωτιστικά σώματα, πλήρως LED, που είναι παρόμοια σε σχεδιασμό με αυτά της Porsche 918 Spyder, έχοντας 3D σχεδιασμό. Επίσης, απαρατήρητη δεν περνάει η αρκετά κεκλιμένη κατάληξη της οροφής και το γενικά χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου, με τα μικρά παράθυρα, δίνοντας το ζητούμενο coupe-διστικο τόνο. Το σχεδιαστικό “clue” του αυτοκινήτου είναι το τεράστιο αλουμινένιο καπό, που κατεβαίνει μέχρι τα πλαϊνά φτερά, ενώ διαθέτει οπές που φωλιάζουν τα φωτιστικά σώματα, ακριβώς όπως συναντάμε και στο Mini Cooper.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_11

H Porsche Macan ζυγίζει 1.880 κιλά στην έκδοση S Diesel, έχει μήκος 4.681 χλστ., πλάτος 1.923 χλστ., ύψος 1.624 χλστ. και 2.807 μεταξόνιο. Οι διαστάσεις της διαφέρουν από το Q5, όντας κατά 70 χλστ. μακρύτερη, κατά 24 χλστ. φαρδύτερη και κοντύτερη κατά 70 χλστ. Ενώ το μεταξόνιο πρακτικά παραμένει αμετάβλητο (-6 χλστ), το εμπρός μετατρόχιο έχει μεγαλώσει κατά 35 χλστ. (1.655 χλστ.) και το πίσω κατά 36 χλστ. (1.651 χλστ.), έτσι δε θα ήταν παράλογο να συμπεράνεις ότι πρόκειται για μια υπερυψωμένη Cayman, αν και τα 4,7 μέτρα μήκους της δε κρύβονται εύκολα. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και ο αεροδυναμικός συντελεστής που είναι Cd: 0,35, χάρη στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα, τον πίσω διαχύτη, αλλά και διάφορες άλλη λύσεις που σκοπό έχουν την καλύτερη αλληλεπίδραση με τον αέρα. Το νούμερο είναι αρκετά εντυπωσιακό για τον όγκο και το ύψος του αυτοκινήτου.

Σε θέμα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας το αυτοκίνητο έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_16

Μηχανικά τώρα κάτω από το καπό, όπου έχει ενσωματωμένο αεραγωγό για να κατευθύνει τον κρύο αέρα απευθείας στην εισαγωγή, είναι τοποθετημένος ο νέος 3,0-λιτρος V6 πετρελαιοκινητήρας, δανεισμένος από την “αδερφή” Audi. Έχει χωρητικότητα 2.967 κ.εκ. και περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Διαθέτει ψεκασμό common rail με piezo μπεκ, που διοχετεύουν το καύσιμο στους θαλάμους καύσης με πίεση 2.000 bar. Οι μηχανικοί της εταιρίας, δούλεψαν πολύ στη βελτίωση της απόδοσης του νέου της κινητήρα και αυτό φαίνεται από τις τεχνολογίες μείωσης τριβών, την βελτιωμένη ψύξη, το ανανεωμένο turbo και την μεταβλητού φορτίου αντλία λαδιού. Επίσης, για πρώτη φορά, ο καταλύτης συνδυάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και ψεκασμό SCR σε μία ενιαία μονάδα. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την βελτίωση της οικονομίας καυσίμου κατά 13%, και συμμόρφωση με τον αυστηρότατο Euro6 κανονισμό εκπομπών ρύπων.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης της Porsche, μαζί με το Porsche Traction Management (PTM). Ο πίσω άξονας συνδέεται με τον εμπρός μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, με την Porsche να αναφέρει ότι μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, όταν αυτό χρειαστεί. Επίσης, προαιρετικά η αερανάρτηση δίνει την δυνατότητα αύξησης του ύψους από το έδαφος κατά 4 εκατ., φτάνοντας συνολικά το μέγιστο των 230 χλστ.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_24

H σχέση συμπίεσης του είναι 16,8:1, με την συνολική απόδοση να φτάνει τα 258 άλογα στις 4.000-4.250 σ.α.λ. και τα 580 Nm ροπής, πλήρως διαθέσιμα από τις μόλις 1.750 σ.α.λ., μέχρι τις 2.500 σ.α.λ., με τον κόφτη στροφών να ακουμπάει τις 5.200 σ.α.λ. Το επτατάχυτο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι στάνταρ και για τα 0-100 χλμ/ώρα, με το προαιρετικό Sport Chrono πακέτο που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο, χρειάζεται μόλις 6,1 δευτ., το χιλιόμετρο έρχεται μετά από 26,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει εύκολα τα 230 χλμ/ώρα. Και εδώ γεννιέται η εξής εύλογη απορία: Για ποιο λόγο το Audi SQ5 να έχει τον ίδιο κινητήρα σε δυνατότερη έκδοση, αφού αποδίδει 313 άλογα; Είναι δεδομένο ότι η συμπεριφορά στο δρόμο ανάμεσα σε αυτά τα δύο μοντέλα απέχει παρασάγγας, αλλά για πιο λόγο η κατεξοχήν sport εταιρία του VW Group να εφοδιάζεται με ασθενέστερο κινητήρα, σε σχέση με την εταιρία που στη λίστα των κύριων χαρακτηριστικών της, πάνω πάνω είναι η πολυτέλεια. Προσωπικά απάντηση δεν έχω, και το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι ίσως στο μέλλον θα υπάρξει μια ακόμα πιο δυνατή έκδοση που θα τοποθετηθεί στη Macan.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_01

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_03 Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_04

Προσπερνώντας το παραπάνω, εντυπωσιακό είναι το νούμερο της κατανάλωσης, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει μέση μικτή τα 6,1-6,3 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής διανύσαμε πάνω από 450 χλμ., με την μέση που έγραψε το trip computer να είναι τα 10,2 λίτρα/100 χλμ. Ήταν όμως κατά βάση πολύ πιεσμένα, αφού σε χαλαρή μου βραδινή βόλτα, 60 περίπου χλμ., κατάφερα να ρίξω τη κατανάλωση στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 60 λίτρων, μπορείς να επιτύχεις μια αυτονομία 550 με 750 χλμ. Τέλος, όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία στο κοινό που απευθύνεται, αλλά ο κάτοχος της Macan θα πληρώνει ετήσιο τέλος κυκλοφορίας €270,3, καθώς από τις δυο διπλές εξατμίσεις της εκπέμπονται 159 γρ/χλμ CO2.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_18

Ανοίγοντας την πόρτα, παίρνεις την πρώτη αίσθηση πολυτέλειας και premium αέρα που αποπνέει η καμπίνα. Τα πάντα είναι ντυμένα με εξαιρετικής ποιότητα δέρμα και πουθενά δεν θα ακουμπήσεις κάποια πλαστική επιφάνεια, ενώ υπάρχουν επενδύσεις ξύλου και αλκαντάρα λεπτομέρειες. Η κονσόλα αποτελεί ένα πάντρεμα μεταξύ αυτής της Cayenne και της Panamera, ενώ υπάρχει και ένα ολοκαίνουριο τριάκτινο τιμόνι, παρόμοιας σχεδίασης με αυτό της 918. Αυτό αποτελεί πανέμορφη έμπνευση σχεδιασμού, έχοντας τρεις λεπτές ακτίνες, ενώ είναι μικρό σε διαστάσεις, με το σήμα της Porsche να δεσπόζει στο κέντρο. Το ταχύμετρο είναι κεντρικά τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων, με μια πολυλειτουργική οθόνη 4,8 ιντσών να βρίσκεται δεξιά του, ενώ τα αλουμινένια paddles του PDK ολοκληρώνουν το σπορ εσωτερικό.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_22

Με το που κάθεσαι, συνειδητοποιείς πόσο πιο χαμηλά βρίσκεσαι απ’όσο θα περίμενες σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο (ειδικά σε σύγκριση με το Q5), κάτι που ενισχύει την επιθετική οδήγηση, αλλά δεν περιορίζει την πανοραμική ορατότητα. Τα καθίσματα σε αγκαλιάζουν εξαιρετικά και φωλιάζεις μέσα τους, καθώς παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ άνετα ακόμα και μετά από πολλές ώρες. Μέσω των ηλεκτρικών τους ρυθμίσεων οχτώ θέσεων βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης γρήγορα. Κοιτάς γύρω σου και βλέπεις ότι τα πάντα επικεντρώνονται σε ένα στόχο, το πάντρεμα σπορ αισθητικής με την άνεση και την πολυτέλεια, κάτι που δεν αποτελεί είδηση για τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Το τούνελ ανάμεσα στα καθίσματα αποτελεί συνέχεια της κεντρική κονσόλας και διαχωρίζει αισθητά τον οδηγό με τον συνοδηγό.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_19

Ο σπορ χαρακτήρας της Macan, εκτός από τα bucket καθίσματα, ενισχύεται περαιτέρω και από το κλασικό πλέον ταχύμετρο-ρολόι στη κορυφή της κονσόλας, που σε προκαλεί να βάλεις το αυτοκίνητο στην πίστα και να κατεβάζεις χρόνους. Από την άλλη, τα υλικά έχουν επιλεγεί προσεκτικά ώστε να εξασφαλιστεί η εξαιρετική και κομψή ενσωμάτωση στον εσωτερικό διάκοσμο. Το αποτέλεσμα είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού, με την απτή πολυτέλεια να δείχνει πόσο έχουν επιστήσει τη προσοχή τους οι ιθύνοντες της Porsche και σε αυτόν τον τομέα.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_20

Μετά τον αρχικό ενθουσιασμό ακολουθεί η απόγνωση. Πραγματικά, τα κάθετα τοποθετημένα κουμπιά της κεντρικής κονσόλας είναι αμέτρητα και θέλουν αρκετή εξοικείωση για να αφομοιώσεις τις λειτουργίες τους. Παράλληλα, οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού που θεωρητικά χρησιμοποιούνται πιο συχνά από τους υπόλοιπους, είναι λίγο δύσκολα προσβάσιμοι, καθώς βρίσκονται ακριβώς πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στην προέκταση του χεριού, με αποκορύφωμα το λεβιέ του PDK, που σε προϊδεάζει για γρήγορες και σπορ αλλαγές, και μετά από μια περίοδο εκμάθησης όλοι σου φαίνονται ότι είναι στο σωστό σημείο. Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει και το Porsche Communication Management (PCM). Αυτό αποτελείται από την υψηλής ευκρίνειας 7-ιντση οθόνη αφής, ψηλά και στο κέντρο της κονσόλας, με το ηχοσύστημα να περιλαμβάνει 11 ηχεία, συνολικής απόδοσης 235 watts. Ακόμα, διαθέτει σκληρό δίσκο 40 GB, όπου μπορείς να αποθηκεύσεις μέχρι 5000 τραγούδια, ενώ συμπεριλαμβάνει και το σύστημα πλοήγησης με 3D χάρτες. Τέλος, το κλειδί, που το σχέδιο του μοιάζει με αυτό της Panamera, βρίσκει τη θέση του στην κλασική και σήμα κατατεθέν όλων των Porsche, θέση, αριστερά από το τιμόνι.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_21

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του αυτοκινήτου είναι η ευκολία που προσφέρει σε καθημερινή χρήση. Οι χώροι της Macan κρίνονται επαρκείς για τέσσερα άτομα, κάνοντας εύκολη τη ζωή του ανήσυχου και επιτυχημένου οικογενειάρχη. Οι πίσω επιβάτες, μόνο αν είναι αρκετά εύσωμοι θα συναντήσουν δυσκολίες για τα γόνατα τους, ενώ δυστυχώς ο διαθέσιμος χώρος  για τα κεφάλια τους περιορίζεται, αφού η πανοραμική ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο, μαζί με τη κεκλιμένη οροφή κλέβουν πολύ χώρο. Για να χωρέσει ένας πέμπτος επιβάτης θα πρέπει να είναι πρόθυμος να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, κυρίως εξαιτίας του τούνελ στο πάτωμα, που περιορίζει το διαθέσιμο χώρο.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_23

Πατώντας ένα κουμπί που βρίσκεται στη βάση του υαλοκαθαριστήρα του κρυστάλλου της πόρτας του χώρου αποσκευών, αυτή ανοίγει ηλεκτρικά και εμφανίζει ένα διαθέσιμο χώρο 500 λίτρων. Αυτός είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, αλλά 75 λίτρα μικρότερος από τον αντίστοιχο του Evoque και 170 από τη Cayenne, παράλληλα, όμως, είναι 40 λίτρα μεγαλύτερος απο το Q5. Όταν ρίξεις τα πίσω καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνουν σε αναλογία 40/20/40, τότε έχεις στη διάθεση σου ένα σχεδόν επίπεδο χώρο, όγκου 1.500 λίτρων, ικανό να χωρέσει τα πάντα.

Η βασική έκδοση της Macan S Diesel ξεκινάει από €86.900, με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι αρκετά πλούσιος και να φτάνει με άνεση την τελική τιμή σε εξαψήφια νούμερα, αφού η λίστα με τον εξτρά εξοπλισμό είχε αρκετά στοιχεία τικαρισμένα. Η ακριβότερη τιμή κατά 10% με 20% σε σχέση με αντίστοιχες εκδόσεις του Q5, είναι απόλυτα δικαιολογημένη, τόσο από θέμα κύρους, εξοπλισμού αλλά και οδηγικής συμπεριφοράς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Οδηγώντας

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_07

Το ζουμί της δοκιμής δεν είναι άλλο από την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Θα ξεκινήσω συνοψίζοντας τη φράση: η Macan δεν είναι μια μικρότερη Cayenne, αλλά μια υπερυψωμένη Cayman, όντας το sportcar ανάμεσα στα SUVs.

Είναι απίστευτος ο διττός χαρακτήρας που έχει το αυτοκίνητο. Όταν θες να κινείσαι ήρεμα, σου προσφέρει απίστευτα επίπεδα άνεσης, με την απόσβεση των κραδασμών να γίνεται πλήρως αποτελεσματικά, χωρίς να περνάει τίποτα στη καμπίνα. Αρκετά παράδοξο αν σκεφτείς τους αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών, με ελαστικά της Continental διαστάσεων 235/60 εμπρός και 255/55 πίσω. Στη normal ρύθμιση τα πάντα είναι εξευγενισμένα. Από τις αλλαγές των ταχυτήτων, μέχρι την απόκριση του τιμονιού. Είναι ιδανική για να καταπίνει ατελείωτες αποστάσεις, με οικονομία, άνεση, αλλά προπαντός ταχύτητα. Αυτό που με εντυπωσίασε από τη πρώτη στιγμή είναι η παντελής απουσία κραδασμών, που να προδίδουν ότι οδηγώ “ταρίφικο” μοτέρ. Στην πραγματικότητα, είναι τόσο ομαλή η χροιά του που θα μπορούσες εύκολα να νομίσεις ότι είναι βενζινοκινητήρας, αν δεν έβλεπες τα λογότυπα κατά μήκος του αμαξώματος, αλλά και τις χαμηλότερες στροφές του κινητήρα. Ειδικά στο εσωτερικό της καμπίνας είναι τέτοια η ηχομόνωση, που η απουσία ήχου από το μοτέρ ή την εξάτμιση αφαιρεί κάποιους πόντους από τον sport χαρακτήρα.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_10

Όπως ανέφερα και πιο πάνω μπορεί τα στοιχεία της ανάρτησης να είναι ίδια με αυτά του Q5, όμως η Porsche έχει βάλει το χέρι της στη γεωμετρία και το στήσιμο του αμαξώματος. Έτσι, η μπροστά ανάρτηση αποτελείται από αλουμινένια διπλά ψαλίδια με διπλά αμορτισέρ, ενώ η πίσω έχει τραπεζοειδή διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, επίσης με διπλά αμορτισέρ αερίου, ελεγχόμενη από το γνωστό PASM (Porsche Active Suspension Management).

Επίσης, τα φρένα της Brembo είναι εξελιγμένα με τις προδιαγραφές της Porsche, και μπροστά φοράει εξαπίστονες δαγκάνες με δίσκους 350 χλστ και 34 χλστ. πάχος, ενώ πίσω η διάμετρος 330 χλστ. και το πάχος 22 χλστ. Η επιβράδυνση που προσφέρουν είναι ακαριαία, παρόλο το μεγάλο βάρος του αμαξώματος. Όσο και αν τα πίεσα στη στριφτερή διαδρομή του Διονύσου, δεν έδειξαν κανένα σημάδι “κούρασης”, ενώ η αίσθηση του πεντάλ ήταν ιδανική. Πραγματικά σου δίνουν απίστευτη αυτοπεποίθηση τα συστήματα επιβράδυνσης της Porsche.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_17

Όσο περισσότερα χιλιόμετρα έγραφα, τόσο πιο πολύ με εντυπωσίαζε το αυτοκίνητο. Η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης αλλά και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ήταν κάποια από τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά της. Το σχεδόν άφαντο lag, η άμεση ανταπόκριση στην εντολή του γκαζιού, αλλά και η άπλετη ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, ήταν εθιστικά. Σε συνδυασμό με το αλάνθαστο PDK, εκτοξεύουν τη Macan S Diesel σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο σε ότι έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_08

Τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακό, η Macan βρίσκεται στο στοιχείο της. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη, νιώθοντας ότι την φοράς. Κάθε εντολή μεταφέρεται στο δρόμο και πραγματοποιείται με αξιοσημείωτη ευκολία, κάτι που σε γεμίζει με σιγουριά, αυτοπεποίθηση και αίσθημα ασφάλειας. Πατώντας το Sport ή Sport plus και όταν βαρέθηκα τις ευθείες, ήθελα να προκαλέσω το πλαίσιο για συνεχείς εναλλαγές πορείας. Τότε διαπίστωσα έκπληκτος τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε κάθε είδους στροφή, παρόλο που η ελληνική άσφαλτος δεν φημίζεται για το “βεντουζάρισμα” της. Με κάποιο ανεξήγητο τρόπο σε κάνει να ξεχνάς το βάρος της, καθώς οι κλίσεις της είναι αμελητέες και σε προκαλεί να πιέσεις παραπάνω. Το Porsche Stability Management (PSM) στο “on” -εκεί αρκετός κόσμος θα φοβηθεί- επεμβαίνει μόνο όταν κάνεις εξόφθαλμο λάθος, με την παρέμβαση του να είναι ομαλή, θέλοντας ξεκάθαρα να σε επαναφέρει στη τάξη και όχι να σε τιμωρήσει.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_13

Η μαγεία όμως έρχεται όταν τα βγάλεις όλα εκτός λειτουργίας. Αν προηγουμένως είχες χαμόγελο για το πόσο τρένο είναι στις στροφές, τώρα αυτό γίνεται ακόμα μεγαλύτερο καθώς αντιλαμβάνεσαι ότι μπορείς να γράψεις γλυκά “ανάποδα”. Η ουρά της είναι ρυθμίσιμη με το τιμόνι και μπορείς να την τοποθετήσεις ώστε να στρίψεις με πιο εντυπωσιακό τρόπο. Από το apex και μετά όμως, με το βύθισμα του γκαζιού, μαζεύεται γρήγορα επιταχύνοντας το αυτοκίνητο για την επόμενη καμπή. Δεν είναι όμως μόνο ο τρόπος που καταπίνει χιλιόμετρα αλλά και η fun-to-drive αίσθηση που σου δίνει, παρέχοντας άμεση πληροφόρηση κάθε στιγμή, και αντιδράσεις που δεν συναντάς σε SUV.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_05

Τέλος, αν και ούτε το 5% των αγοραστών δεν θα βγάλει τη Macan εκτός δρόμου, αυτή είναι ικανή και εκεί. Φυσικά, όχι για πολύ κακοτράχαλα χώματα, αλλά οι κοντοί πρόβολοι τις, η γωνία ράμπας στις 17,1 μοίρες, γωνία προσέγγισης στις 24,8 μοίρες, γωνία διαφυγής στις 23,6 και ικανοποιητικό ύψος από το έδαφος (198 χλστ.) θα πάει εκεί που αρκετός κόσμος θα φοβηθεί. Δεν είναι off-road animal, αλλά πατώντας το κουμπί off-road στη κεντρική κονσόλα και με ταχύτητα μεταξύ 0 έως 80 χλμ/ώρα, η λειτουργία αλλάζει όλα τα σχετικά συστήματα για πρόσφυση προσανατολισμένη σε off-road καταστάσεις. Για παράδειγμα, η ταχύτητα των αλλαγών αλλά και οι στροφές που θα γίνουν αυτές προσανατολίζονται για ένα μεγαλύτερο επίπεδο έλξης, ο συμπλέκτης είναι προεντεταμένος σε μεγαλύτερο βαθμό ώστε να παρέχει στον μπροστά άξονα την κατάλληλη ροπή πιο γρήγορα, και καλύτερη κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ τέλος η απόκριση του πεντάλ γκαζιού είναι πιο ομαλή και προσαρμοσμένη στις συνθήκες εκτός δρόμου. Ακόμα σε αυτό το mode υπάρχει και το Porsche Hill Control (PHC) σύστημα, το οποίο διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή κατά τη διάρκεια των καταβάσεων, με αυτήν να μπορεί να ρυθμιστεί από 3 έως 30 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Στο δια ταύτα

Η προσθήκη ενός δεύτερου SUV στην γκάμα της Porsche έχει τελείως διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την Cayenne. Ο λόγος που έχει τόσο υψηλή τιμή είναι αυτός ακριβώς. Η Porsche με τη Macan δε θέλει να κλέψει πωλήσεις από την μεγαλύτερη αδερφή της, αλλά να προσεγγίσει ένα εντελώς διαφορετικό κοινό. Σαν συμπέρασμα θα μπορούσα να πώ ότι η Macan αισθάνεται πως ανήκει σε μια διαφορετική κατηγορία σε σχέση με τα Q5 και τα X3, αποτελώντας τον ορισμό των sport SUV, δίνοντας σου ταυτόχρονα την χαρά της οδήγησης μιας αυθεντικής Porsche.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Specifications • Porsche Macan S Diesel Specifications • Porsche Macan S Diesel1 Specifications • Porsche Macan S Diesel2

[/nextpage]