Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Σίγουρα αυτό είχαν στο μυαλό τους οι ιθύνοντες της Porsche όταν στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας πήραν την απόφαση να προσθέσουν στην γκάμα της εταιρίας ένα μοντέλο στην ολοένα αυξανόμενη αγορά των μεσαίων SUV. Πως θα μπορούσαν άλλωστε να κάνουν διαφορετικά, όταν στην 12-χρονη πορεία της Cayenne, το μοντέλο έχει πουλήσει πάνω από 350.000 οχήματα, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην οικονομική ευημερία της μάρκας, στη μαζικοποίηση του ονόματος της, αλλά και την εκτόξευση των πωλήσεων.

Η κατηγορία των compact SUV στην οποία ανήκει η Macan, έχει γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλής παγκοσμίως, με περίπου 1,3 εκατ. οχήματα ετησίως, και αποκτώντας ένα σεβαστό μερίδιο από τη συγκεκριμένη πίτα μόνο ως κερδοφόρο μπορεί να κριθεί το μοντέλο. Αν δε το δεις από τη πλευρά του marketing, η επιτυχία της Macan είναι δεδομένη και εξασφαλισμένη από τα αποδυτήρια: από τη στιγμή που πούλησε η Cayenne γιατί να μη το κάνει και το μικρότερο μοντέλο; Με την εκκίνηση της εξέλιξης του αυτοκινήτου το Νοέμβριο του 2010 μάθαμε ότι θα ονομαστεί Cajun (Cayenne Junior), για να έρθει η επίσημη ονομασία τον Φεβρουάριο του 2012. Το όνομα Macan στην Ινδονησιακή διάλεκτο σημαίνει τίγρης και συνδυάζει τη δύναμη, τη γοητεία και τη δυναμική, βασικά χαρακτηριστικά, με τη Γερμανική εταιρία να δηλώνει ότι συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου με τα οφέλη ενός SUV, κάνοντας το μια γνήσια Porsche.

Test_Drive_Porsche_Macan_S_Diesel_06

Η Porsche Macan είναι το πέμπτο κατά σειρά μοντέλο της εταιρίας που θα παρουσιάσει μέχρι το 2017 και θα παίξει σημαντικό ρόλο στον διπλασιασμό των πωλήσεων της μέχρι το τέλος του 2015, τρία χρόνια νωρίτερα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Η Porsche ευελπιστεί πως η Macan θα γίνει το ίδιο πετυχημένη με τη Cayenne, γι’αυτό κι επένδυσε 500 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Λειψίας, όπου ξεκίνησε τη παραγωγή της από τον περασμένο Φεβρουάριο. Ήδη τα πρώτα σημάδια είναι θετικά, καθώς έχει πουλήσει ήδη περίπου 7.000 αυτοκίνητα (5 εκ των οποίων στην Ελλάδα), με τη Γερμανική εταιρία να αναμένει το μικρό SUV της να γίνει το best seller μοντέλο της, πουλώντας 50.000 μονάδες ετησίως, με την παραγωγή της να αυξάνεται αν η ζήτηση είναι υψηλή. Με την πάροδο του πρώτου εξαμήνου η αύξηση των συνολικών πωλήσεων έχει πάρει ήδη την ανιούσα, όντας 5,5% περισσότερες από την χρονιά ρεκόρ του 2013, και συνεχίζει.

Στα συν

  • Δύναμη και ροπή κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις
  • Fun-to-drive
  • Σπορ προσανατολισμός
  • Χώροι
  • Άνεση/ηχομόνωση
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Αχανέστατη κονσόλα
  • Τιμή εξτρά εξοπλισμού
  • Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισης