car-key

Με πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, αλλάζει η φορολογία εταιρικών οχημάτων, με τις αλλαγές να έχουν αναδρομική ισχύ, δηλαδή η διάταξη θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2016, δηλαδή για τα εταιρικά αυτοκίνητα από την αρχή του χρόνου.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχέδιο εξαιρούνται από τις αλλαγές τα οχήματα που παραχωρούνται με λιανική τιμή προ φόρων ως 12.000 ευρώ, καθώς ωφελεί κυρίως τα χαμηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που τους έχουν παραχωρηθεί μικρής αξίας οχήματα. Είναι αυτονόητο ότι η διάταξη αυτή δεν καταλαμβάνει τα επαγγελματικά οχήματα.

Με αυτόν τον τρόπο υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης, η επιβάρυνση του εργαζόμενου θα ανταποκρίνεται περισσότερο στο πραγματικό όφελος που λαμβάνει από τη χρήση του οχήματος σε ετήσια βάση.

Συγκεκριμένα η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:

  • για ΛΤΠΦ από 0 έως 12.000 ευρώ ως ποσοστό 4% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
  • για ΛΤΠΦ από 12.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό 7% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
  • για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό 14% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
  • για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό 18% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
  • για ΛΤΠΦ πλέον των 25.001 ευρώ ως ποσοστό 22% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα. Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.

Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:

  • 0-2 έτη καμία μείωση
  • 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%)
  • 6-9 έτη μείωση εικοσιπέντε τοις εκατό (25%)
  • Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%)

Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 12.000 ευρώ. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται για εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά.

  • MikeLamar

    Έχει παραγίνει το κακό με τα εταιρικά, όπου κι αν κοιτάξεις βλέπεις “εταιρικά” αυτοκίνητα. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα εταιρικά με σκοπό να αυξάνουν πλασματικά τα λειτουργικά τους έξοδα για να φορολογούνται για μικρότερο ποσό. Πρέπει να μπει ένα φρένο σ’ αυτήν την κατάσταση της νόμιμης άρνησης καταβολής των φόρων… Εταιρικά πρέπει να έχουν οι πωλητές συν κανά δυό άλλες ειδικές κατηγορίες εργαζομένων και όχι ο οποιοσδήποτε δουλεύει σε μία εταιρεία και του οποίου το εργασιακό αντικείμενο δεν έχει καμία σχέση με τη χρήση (εταιρικού) αυτοκινήτου.

    • thibet

      είσαι σοβαρός; τι λες; τα στελέχη γιατί να μην έχουν αυτοκίνητο; το πρόβλημά σου ειναι που έχουν οι αλλοι αμάξι; ή που δεν έχεις εσύ; δεν κανουν κατι παρανομο!!!
      δεν υπάρχει αρνηση καταβολής φόρων. υπάρχει απλά υπερβολική φορολογηση από το κρατος. Εισαι τελειος λάθος φίλε μου

    • MikeLamar

      Είμαι πολύ σοβαρός και προσέχω τι λέω. Σου συνιστώ να κάνεις και εσύ το ίδιο. Δεν είπα πουθενά ότι τα στελέχη ή κάποιοι άλλοι δεν πρέπει να έχουν αυτοκίνητα. Βεβαίως και τα στελέχη μπορούν να έχουν αυτοκίνητα και οι υπάλληλοι και οι πάντες. Όχι όμως δήθεν “εταιρικά” με ΜΕΙΩΜΕΝΟΥΣ συντελεστές φορολογίας για τις εταιρείες εκτός και αν η φύση της δουλειάς τους επιβάλλει να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο ως εργαλείο. Αν έχει τα χρήματα, να το πάρει και να το χαίρεται αλλά η εταιρεία που του το παρέχει να φορολογείται όπως εγώ και εσύ και όλοι…

    • thibet

      Το καταλαβαίνεις ότι δεν είναι σωστό αυτό που λες. Φόρο πληρώνουν άπειρο. Τα στελέχη ιδίως αυτά που παίρνουν πάνω από 60,000 ευρώ πληρώνουν 65% φόρο. Όποτε είναι τελείως άστοχο το επιχείρημα σου.

    • MikeLamar

      Μάλλον κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις ή απλώς βαριέσαι να διαβάσεις τι γράφω. Δεν έχει καμία σχέση ο φόρος που πληρώνει ένας υπάλληλος, στέλεχος, κ.λπ. για τα εισοδήματά του με τους φόρους που (δεν) πληρώνει η εταιρεία στην οποία εργάζεται για τα κέρδη της. Απλούστατα λέω ότι οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα εταιρικά αυτοκίνητα με αποκλειστικό σκοπό να μειώνουν νομότυπα τους φόρους που τους αναλογούν και αυτό πρέπει να σταματήσει. Καμία σχέση δεν έχει αυτό με τους όντως υψηλούς φόρους που πληρώνουν οι εργαζόμενοι.

    • thibet

      ε, ναι. οι εταιρίες πρεπει για τα κέρδη να δουλευουν φίλε μου. έτσι έρχεται η αναπτυξη, έτσι, δημιουργούνται θεσεις εργασίας. αυτό από παλιά. Τέλος σε καμια χώρα του κόσμου, που θέλει να λεγεται φιλική προς την επιχειρηματικότητα, καμία εταιρία δεν πληρώνει καποια εταιρία πανω από 10% φόρο. Επίσης, στην Ελλάδα, μόνο φόρο πληρωνουν οι εταιρίες, απιστευτες εργοδοτικές εισφορές κτλ, και καμιά φορά, χωρίς καν κανένας να τους έχει προειδοποιήσει. το λένε, εκτακτες εισφορές, προπληρωμή φόρου 100%… σε κοβω κρατιστή καργα…

    • Periklis

      Κάνεις τεράστιο λάθος. Ενημερώσου λίγο πριν παραθέσεις τις απόψεις σου.

      Τα εταιρικά αυτοκίνητα πληρώνουν φόρους σε πολλές πριπτώσεις περισσότερους από τα συμβατικά. Σαν έξοδα περνάς μέρος τους μόνο στην εταιρεία αν είναι πάνω από 1.600cc.

      Επίσης μπορείς να δικαιολογήσεις εταιρικά αυτοκίνητα μόνο σε πωλητές (τουλάχιστον αυτό ισχύει για τις περισσότερες εταιρείες που γνωρίζω), διαφορετικά επιβαρύνετε ο Διευθύνων σύμβουλος της εκάστοτε εταιρείας.

      Πάλι καλά να λές που υπάρχουν ιδιωτικές επιχηρήσεις ακόμα στην Ελλάδα και στηρίζουν την οικονομία καταβάλλοντας υπέρογκα ποσά σε φορολογία στο κράτος και επιπροσθέτως βλέπουμε μερικά αυτοκίνητα της προκοπής στους ελληνικούς δρόμους.

    • thibet

      Σε ευχαριστώ Περικλή

    • κύκλο κάνουν τα λεφτά, οι “ιδιωτικές” επιχειρήσεις τρώνε το καταπέτασμα από τους κρατικούς πόρους(βλέπε σδιτ, εθνικές οδοί, έργα, υποδομές κλπ) και μετά επιστρέφουν τα λεφτά στο συμπαιγνιακό κράτος μέσω της φορολογίας και στο ενδιάμεσο πέφτουν οι προμήθειες. και είναι όλοι ευχαριστημένοι.

    • MikeLamar

      Έχεις ελλιπή πληροφόρηση. Πέρα από τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα που τους “εξασφαλίζουν” τα εταιρικά, έχεις υπόψη σου ότι στα Leasing επιβάλλεται 24% ΦΠΑ τον οποίο εγώ και εσύ αν πάρουμε leasing θα πληρώσουμε ενώ οι εταιρείες τον συμψηφίζουν στην τακτική απόδοση ΦΠΑ; Δεν είναι τυχαίο ότι τα leasing είναι 99% εταιρικά και ότι το ζήτημα της αλλαγής της φορολογίας στα εταιρικά αποτελεί μνημονιακή δέσμευση και δεν πρόκειται να αλλάξει ανεξαρτήτως κυβέρνησης.

  • καθε μερα τα κανουν χειροτερα για να πας βουλγαρια…οχι μονο το αυτοκινητο σου……αλλα ολοκληρη την επιχειρηση σου !!!!

    • anagnwsths

      Ρε και τον τάφο Βουλγαρία θα τον πάω.
      Υ.Γ
      Οι υπουργοί γιατί να έχουν αυτοκίνητα και μάλιστα τσάμπα ? Ας τα κάνουν εταιρικά. Δηλαδή θα τα αγοράζουν οι ίδιοι και να δικαιολογούν έξοδα.

    • γενικα…..οχι μονο το αυτοκινητο….αλλα ΟΛΑ τα προνομια…..
      στν τελικη με μισθο το λιγοτερο 8000 το μηνα…….ρωτα με αν εγω μπορω να φερω βολτα γραφειο σπιτι και αυτοκινητο…….μαζι μου και αλλες 5 οικογενειες θα τα καταφερουν !!!!!

      στην τελικη……δεν γινετε να μου λες εμενα να κανω κουραγιο…και υπομονη με 400 το μηνα……και συ να μου λες..με βουλευτικο μισθο δεν βγαινω !!! @@ του ελεους !!!!!

    • Anestis Genk

      Καλιστεία ασχήμιας είναι η φάση. Η Βουλγαρία έχει 10% flat φορολογία. Αν εμείς τον πάμε στο 9%, αυτοί θα το πάνε στο 8% κτλ.

    • το ζητημα ειναι…οτι αν το παμε εμεις στο 10% που ειναι βιωσιμο…..και η καθε βουλγαρια το παει στο 8%……και κανεις σωστους και αυστηρους ελεγχους…….και με αισθημα εθνικης υπερηφανιας……πιστευω πολλοι θα κρατησουν τα μαγαζια τους εδω……
      αλλα με νταβατζη που σε πολλες περιπτωσεις ο συναιτερος γινετε και αφεντικο στον μοχθο σου..ε οχι !!!! τα παιρνεις πλεον και φευγεις….πλεον υπομονη δεν υπαρχει !!!

    • Anestis Genk

      Θα το πάει στο 5% ή στο 0% ή θα τους πληρώνει κιόλας. Αυτό που κάνει η Βουλγαρία το κάνει και η Ιρλανδία γι’αυτό έχει μαζέψει τις πολυεθνικές. Στην Ιρλανδία μάλιστα έχει εταιρικό φόρο 12% και για τα φυσικά πρόσωπα οι φόροι είναι 30% και βάλε, είναι αυτό δίκαιο;

      Δεν είναι όλα τα κράτη ίδια, άλλες ανάγκες έχει το κράτος της Βουλγαρίας που δεν έχει σοβαρό στρατό που δίνει συντάξεις της πλάκας κτλ. Η Ελλάδα λόγω νησιών, στρατού και γενικώς μεγαλύτερων κρατικών παροχών (έμεσων και άμεσων) χρειάζεται παραπάνω φορολογικά έσοδα.
      Το βιώσιμο 10% για εμάς που λες το θεωρώ αστήρικτο. Στο new deal o Ρούζβελτ είχε βάλει κάτι 70% και 80% φορολογίες, βέβαια άλλες εποχές και άλλη χώρα, αλλά η ιδέα των φόρων είναι να επιβαρύνονται πιο πολύ οι έχοντες. Πλέον δεν γίνεται είτε λόγω ΕΕ, είτε λόγω off shore, οπότε την πληρώνουμε τα κορόϊδα.

  • Anestis Genk

    Το νομοσχέδιο είναι κουτσό.

    Έπρεπε να είναι μέρος των εργασιακών και όχι των φορολογικών, με την έννοια πως η φιλοσοφία πίσω από το εταιρικό (θα έπρεπε να) είναι το να μην καίει ο εργαζόμενος το δικό του αμάξι για να πηγαινοέρχεται, κάτι που είναι μεγάλο έξοδο για όσους μένουν μακριά σχετικά.
    Βέβαια επειδή όλα στο τέλος είναι φράγκα, οι εταιρείες είδαν ότι έχουν συμφέρον να έχουν εταιρικά, είτε γιατί αυτοί που αποφασίζουν έχουν την πολύ βολική λογική των βουλευτών, δλδ όσο πιο πολλά έξοδα μπορούν, να τα βαφτίζουν επιχειρησιακά, είτε γιατί είδαν πως τελικά έχουν φορολογικό κέρδος με το να σπαμάρουν εταιρικά.

    Παλιότερα οι ταχυδρόμοι παίρναν επίδομα υποδημάτων, γιατί η δουλειά απαιτούσε περπάτημα.
    Στην Ολλάνδια παίρνεις ένα επιδοματάκι ανάλογα πόσο μακρυά μένεις από τον τόπο εργασίας.

    • στν ελλαδα στο δημοσιο ειχαμε επιδομα εγκαιρης προσελευσης….υπευθυνοτητας…….φαντασου τι γινοταν και τις καλες χρυσες εποχες του πασοκ !!!! χαχχαχααχχααχ

  • Mika

    Φιλος που κοιταζει να αλλαξει τωρα το εταιρικο του οχημα ειναι στη 4η κατηγορια, 20-25000 κι αυτο που μετα βιας χωραει σε premium αμαξια ειναι η Χ1 με τα 136 αλογα αυτοματη, με ενα δυο πραγματα, η η 1500 GLA αυτοματη, με σχεδον τιποτα αλλο..

    Τo 80% του μηνιαιου μισθωματος τους το βαζουν σαν εξτρα εισοδημα κι αυτο θα τους φορολογησουν….

  • JohnnyXP64

    αυτοι ειναι οι νομοι που θα τραβηξουν επενδυτες στην χωρα….. ρε εδω φυγαν οσες ηταν στην Ελλαδα, υπαρχει περιπτωση να ερθει κανεις νεος πατε καλα?