Το 2016 ήταν μια χρονιά που δεν θέλει να θυμάται η Volkswagen λόγω του Dieselgate. Παρά το γεγονός ότι στις ΗΠΑ πωλούνται αναλογικά λιγότερα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, η κεντρική διοίκηση στο Βόλφσμπουργκ υπολογίζει ότι σε αυτή τη χώρα θα αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο κόστος για επιστροφή των αυτοκινήτων, για «διόρθωση» του εξοπλισμού τους και κυρίως για πρόστιμα. Για οχήματα κάτω των 2,0 λίτρων η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επιτύχει διακανονισμό ύψους 16 δις ευρώ. Σε αυτό το ποσό θα πρέπει επίσης να προστεθεί και 1 δις ευρώ για οχήματα 3,0 λίτρων μόνο για τις ΗΠΑ.

Ο Φρανκ Σβόπε, από την NordLB υποστηρίζει ότι η VW θα χρειαστεί να καταβάλει κι άλλα δις για αντίστοιχες διαδικασίες, 1,51 δις στον Καναδά, αλλά «νομίζω ότι τα χειρότερα πέρασαν» υποστηρίζει.

Τα χειρότερα βρίσκονται στις ΗΠΑ λόγω της υπάρχουσας νομολογίας και νομοθεσίας. Όλα κοστίζουν περισσότερο από ότι σε άλλες χώρες. Κατά την άποψή μου το συνολικό κόστος θα υπερβεί τα 25 με 35 δις ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσό θα δοθεί στις ΗΠΑ.

Εκτός από τις ΗΠΑ υπάρχουν βεβαίως κι άλλες χώρες, όπου η VW αντιμετωπίζει την οργή των καταναλωτών, όπως στη Νότια Κορέα και την Αυστραλία. Και εκεί τα πρόστιμα είναι ακριβά. Αλλά τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, όπου η νομολογία είναι εντελώς διαφορετική.

Σε ότι αφορά τη Γερμανία ο γερμανός εμπειρογνώμων δεν αποκλείει ενώσεις καταναλωτών να προσφύγουν στη δικαιοσύνη ζητώντας αποζημιώσεις, αν και έχουν υπάρξει περιπτώσεις που η VW κατέφυγε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό για να αποφύγει μακρόχρονες δίκες, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν προηγούμενο και για τις επόμενες. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει και ο παράγων χρόνος. Συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις προσπαθούν να παίξουν με το χρόνο για να επιτύχουν τυχόν παραγραφή της παράβασης.

Και ποια είναι τα προγνωστικά για την αυτοκινητοβιομηχανία τη νέα χρονιά;

Νομίζω ότι και την επόμενη χρονιά θα μας έρθουν κακές ειδήσεις από την VW, όπως και φέτος. Θα έχουμε συνεχώς ειδήσεις από κάποιες χώρες, για αναμενόμενες δικαστικές αποφάσεις, ή για αλλαγή των επίμαχων εξαρτημάτων στη μέτρηση των ρύπων. Αλλά νομίζω ότι η Volkswagen είναι σε θέση του χρόνου να παράγει και θετικές ειδήσεις, για παράδειγμα στον τομέα ηλεκτροκίνησης. Πιστεύω μάλιστα ότι θα υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις καλές και τις κακές ειδήσεις.

Το σκάνδαλο με τους χειραγωγημένους ρύπους έχει πλήξει το γόητρο της μεγαλύτερης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της δεύτερης στον κόσμο. Το κόστος από το σκάνδαλο ρύπων είναι ακόμη δύσκολα προσδιορίσιμο. Ο κολοσσός προγραμματίζει μέτρα λιτότητας ύψους 30 δις ευρώ, μέτρα απαραίτητα σε εποχές κρίσης. Ο γερμανός ειδικός πιστεύει πάντως ότι τόσο και φέτος, όσο και του χρόνου η VW θα έχει αρκετά κέρδη που θα της επιτρέψουν να κάνει επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες.

  • Mrdesperado32

    οποτε το αρθρο μας λεει οτι παγκοσμιως η vw ειναι τραγικα χαμενη ενω θα τη σκαπουλαρει σχετικα αλωβητη απ την χαλαροτητα των νομων της Ευρωπης.απ το μαγαζακι τους δηλαδη.

    • Smartass

      Α γεια σου, μέσα είσαι!!
      :D

    • Mrdesperado32

      κατσε σε λιγο θα σκασει μυτη ο νταρτανιαν….:D

    • mixalhs7

      Φυσικά!
      Εξάλλου η ΕΕ ανήκει στις (εξαρτώμενες απ τις τράπεζες) Πολυεθνικές τις.
      Γι αυτό άλλωστε δημιουργηθηκε εξ αρχής η ΕΕ.
      Γι αυτό άλλωστε οι Γερμανική και Γαλλική ελίτ δεν επέτρεψε ποτέ την ομοσπονδιακή ένωση των κρατών μελών.
      Αυτές οι ελίτ μαζεύουν την παραγόμενη υπεραξία στο σύνολο της ΕΕ δίνουν όσο χρειάζεται για να κουμαντάρουν τον Βορρά και ”πατάνε” το Νότο.

      Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς οι ”απο κάτω”

    • Mrdesperado32

      εμεις τι να κανουμε?πρωτον να μην ενισχυουμε τις οικονομιες τους και να μην παμε μεταναστες στη χωρα τους.οχι στις ευκολες λυσεις δηλαδη

    • mixalhs7

      Κατα την γνωμη μου η σωστη σειρα ειναι,
      βαζεις φυλακη τους εγχωριους κλεφτες και διωχνεις με τις κλωτσιες ολο το υπολοιπο πολιτικο προσωπικό, απαιτεις να σε αφησουν να βαλεις δασμους στα εισαγωμενα για να μπορεις να φτιαξεις δικια σου βιομηχανια κι αν δεν σ αφησουν τοτε φπα στο θεο σε ολα τα εισαγωμενα και ταυτοχρονα μποϋκοτάζ σε οτι εισαγεται.
      Το να εστιαζεις μονο στην γερμανια δεν λυνει καποιο προβλημα. Οι γερμανικες πολυεθνικες εχουν (οπως ολες) πολυεθνικους μετοχους… ;)

  • SAMURAI-66

    Ας μην κανουν χαρουλες τα μεγαλα κεφαλια του group γιατι στην γωνια καροδοκει η περιπτωση της porsche που πολυ πιθανον να εχει κανει την απατεωνια των δυο αλλων αδελφων της audi-vw με ετερο λογισμικο παραποιησης.
    Τοτε θα αρχισουν παλι τα οργανα με νεες μηνυσεις ανα τον πλανητη και προστιμα.
    Και με αυτο το χιλιοειπωμενο παραμυθι της ηλεκτροκινησης που βλεπουμε σε καθε αναρτηση με θεμα την vw με σκοπο να δουμε το οικολογικο της προφιλ ξεχνωντας οτι σημερα ειναι το μαυρο προβατο στη απατη φτανει πια,οχι αλλη προπαγανδα το καταλαβαμε!!