Οι δρόμοι στα κέντρα των μεγάλων πόλεων ανά τον κόσμο έχουν μπλοκάρει από τις χιλιάδες των αυτοκίνητων που προσπαθούν να κινηθούν μέσα σε αυτά, προκαλώντας κυκλοφορικό χάος και ως επακόλουθο να εκτοξεύουν τα επίπεδα επικίνδυνων ρύπων στην ατμόσφαιρα σε επίπεδα πάνω από τα επιτρεπτά όρια. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες χώρες προσπαθούν να επιβάλουν μέτρα για να καταφέρουν να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και η απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο τους είναι ένα από αυτά τα μέτρα που σχεδιάζουν. Στο Όσλο, το Αμβούργο, το Παρίσι, την Πόλη του Μεξικού, το Πεκίνο, την Κοπεγχάγη και σε άλλες πόλεις, μέτρα όπως η απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων, η κατασκευή ποδηλατοδρόμων και η πεζοδρόμηση πολλών δρόμων είναι μέτρα που βρίσκονται σε εφαρμογή ή θα μπουν στο άμεσο μέλλον.


Στην πρωτεύουσα της Ισπανίας, τη Μαδρίτη, η Δήμαρχος της Manuela Carmena, έχει δει την υπόθεση της απαγόρευσης πολύ σοβαρά και θέλει να πετύχει την ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην κεντρικότερη λεωφόρο της πόλης. Η Κυρία Carmena, πριν από μερικές μέρες σε συνέντευξη της σε Ισπανικό ραδιόφωνο, επιβεβαίωσε ότι μέχρι να φύγει από την θέση της το 2019, στην κεντρική λεωφόρο της πόλης, την Gran Via, η κίνηση θα επιτρέπεται μόνο σε πεζούς, ποδήλατα, ταξί και λεωφορεία. Η προσπάθεια της αυτή είναι μέρος του ευρύτερου σχεδίου για την απαγόρευση όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το κέντρο της πόλης.

Η απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στη λεωφόρο Gran Via έγινε για πρώτη φόρα πιλοτικά φέτος, καθώς την περίοδο των Χριστουγέννων υπήρξε προσωρινή απαγόρευση για εννέα μέρες. Η αντιπολίτευση αντιτίθεται στο μέτρο αυτό με το πρόσχημα ότι αυτό θα βλάψει τις επιχειρήσεις στο κέντρο, κατά μήκος της οδού, με τη Δήμαρχο να απαντάει πως οι επιχειρήσεις φέτος είχαν αύξηση κερδών κατά 15% σε σχέση με πέρυσι που δεν υπήρχε απαγόρευση.

Το έργο της απαγόρευσης κυκλοφορίας στη Gran Via είναι αρκετά φιλόδοξο καθώς είναι ένας δρόμος έξι λωρίδων κυκλοφορίας που διασχίζει το κέντρο της πόλης και δέχεται καθημερινά μεγάλο όγκο αυτοκινήτων. Κύριος στόχος του μέτρου είναι η καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που αρκετές μέρες το χρόνο υπερβαίνει τα όρια με την τοπική αυτοδιοίκηση να επιβάλλει προσωρινά μέτρα για τη κυκλοφορία. Να θυμίσω πως την απαγόρευση των diesel αυτοκινήτων έως το 2025 θέλει και η Αθήνα.

  • Petros K

    Εντωμεταξύ στην Αθήνα και στο μετρό του Συντάγματος.. https://uploads.disquscdn.com/images/7132c2cedc38eeae0155d75d34f1e89ea244a89f3c3d0e75cd8cb4db80acad65.jpg

  • Petros K

    Εντωμεταξύ στην Αθήνα και στο μετρό του Συντάγματος.. https://uploads.disquscdn.com/images/7132c2cedc38eeae0155d75d34f1e89ea244a89f3c3d0e75cd8cb4db80acad65.jpg

  • Mika

    Κατι μου λεει, ο επομενος δημαρχος θα κανει ανοιγμα στους petrolheads για να εκλεγει!!!
    :p :p

  • Spyros

    άμα θέλουν να καθαρίσει το κέντρο της Αθήνας να απαγορεύσουν την κυκλοφορία στα σαπάκια τα ταξί που είναι το 60% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και όχι μόνο αυτό αλλά από πίσω βγάζουν τη ΜΑΥΡΙΛΑ της ΜΑΥΡΙΛΑΣ…..ήθελα και να ήξερα δεν θα τους έβγαινε φτηνότερα άμα τα έφτιαχναν τα χάρχαλα από το να δίνουν μίζα στα κτεο για να περάσουν…

  • Spyros

    άμα θέλουν να καθαρίσει το κέντρο της Αθήνας να απαγορεύσουν την κυκλοφορία στα σαπάκια τα ταξί που είναι το 60% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και όχι μόνο αυτό αλλά από πίσω βγάζουν τη ΜΑΥΡΙΛΑ της ΜΑΥΡΙΛΑΣ…..ήθελα και να ήξερα δεν θα τους έβγαινε φτηνότερα άμα τα έφτιαχναν τα χάρχαλα από το να δίνουν μίζα στα κτεο για να περάσουν…

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Θα έπρεπε να ενημερωθούν οι οδηγοί τους ότι πρώτοι πρώτοι αρρωσταίνουν οι ίδιοι από το ντουμάνι τους. Ίσως έτσι κάποιοι, έστω λίγοι, φιλοτιμηθούν.