Μετά την χθεσινοβραδινή διαρροή και μετά από δυόμιση χρόνια στην αγορά, η Ford παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση της έκτης γενιάς της Mustang, η οποία θα είναι διαθέσιμη από το ερχόμενο φθινόπωρο στις ΗΠΑ, με την Ευρώπη να ακολουθεί σε σχεδόν ένα χρόνο από σήμερα.

Ξεκινώντας από τις αισθητικές αλλαγές, το αμερικάνικο muscle car διαθέτει νέους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα, σκουρόχρωμη και φαρδύτερη μάσκα, νέο splitter και νέα πίσω αεροτομή. Το καπό είναι επανασχεδιασμένο και τοποθετημένο κατά 20 χλστ. χαμηλότερα, ενώ πίσω νέα είναι τα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων. Ο διαχύτης είναι βαμμένος μαύρος (και στη GT έκδοση) ενώ υπάρχει και μια μικρή αεροτομή.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στα μηχανικά μέρη, με την Ford να αποφασίζει να καταργήσει από την γκάμα του μοντέλου τον 3,7-λίτρων V6 κινητήρα (δεν εισάγεται στην Ευρώπη). Έτσι, και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο με τον 2,3-λίτρων EcoBoost και το 5,0-λιτρο V8 κινητήρες. Ο τελευταίος, πλέον, συνδυάζεται και με ένα νέο 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που αντικαθιστά το 6-τάχυτο αυτόματο, και προσφέρει ταχύτερες αλλαγές και απόκριση στις εντολές του γκαζιού. Το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο της GT έκδοσης έχει αναβαθμιστεί, και πλέον διαθέτει διπλόδισκο συμπλέκτη και βολάν διπλής μάζας.

Ελαφρώς ανανεωμένος είναι και ο V8 κινητήρας, καθώς πλέον διαθέτει άμεσο ψεκασμό και θύρα έγχυσης καυσίμου, που τον καθιστούν πιο οικονομικό και ταυτόχρονα πιο δυνατό, χωρίς ωστόσο η Ford να ανακοινώνει τα ακριβή νούμερα. Ομοίως, ο 2,3-λίτρων EcoBoost αναμένεται να διαθέτει περισσότερη ροπή από πριν.

Η ανανεωμένη Mustang πατάει σε νέα αμορτισέρ και νέους συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση, όπου αυξάνει την πλευρική ακαμψία του αμαξώματος. Ακόμα διαθέτει νέες αντιστρεπτικές μπάρες, ώστε να είναι πιο ακριβές στις αλλαγές πορείας και στον χειρισμό του.

Στο εσωτερικό, εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων, ο οποίος προαιρετικά πλέον γίνεται ψηφιακός, με μια οθόνη 12 ιντσών. Αυτή διαθέτει τρεις διαφορετικές όψεις, την normal, τη sport και την track. Το σύστημα του ψεύτικου ήχου της εξάτμισης θα σου επιτρέπει να ρυθμίζεις την ένταση του ήχου του V8, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει πλέον και νέα συστήματα ασφαλείας. Τέλος, η Ford αναφέρει ότι έχει χρησιμοποιήσει καλύτερης ποιότητας υλικά σε όλο το εσωτερικό.

Δελτίο Τύπου

Today, Ford introduces its new Mustang – the world’s best-selling sports coupe and the company’s most advanced Mustang ever.

A host of improvements including new technology and design changes give owners ways to customize Mustang to their preferences, even better performance from more powerful engines and new MagneRide™ suspension technology. Customers have more ways than ever to personalize Mustang to make it their own, with three new paint colors, 12 distinct wheel choices and a customizable digital instrument cluster.

“The new Mustang is our best ever, based on more than 50 years as one of the iconic sports car in America and now, the world,” said Joe Hinrichs, president of The Americas. “Tapping Mustang’s enormous fan base, we’re bringing the new Mustang straight to the people – and introducing the new car across multiple social media channels, reaching millions.”

Technology for greater personalization

Mustang makes available Ford’s first 12-inch all-digital LCD screen in the dashboard. This all-new customizable instrument cluster can be easily personalized, offering three separate views. Customers can personalize the displays for normal, sport and track mode. All-new Mustang MyMode with memory function allows customers to save their favorite drive settings, including suspension and steering preferences.

The new Mustang is so customizable that even its engine note can be adjusted. Delivering an audible experience like never before, an all-new active valve exhaust system is optional on Mustang GT, with a fully variable soundtrack to match the entire acceleration range.

For the first time, Mustang benefits from a vast array of Ford driver-assist technology. Customers can feel more confident than ever behind the wheel with new features like Pre-Collision Assist with pedestrian detection, distance alert, lane-departure warning, lane-keeping assist and Driver Alert System.

Ford SYNC® Connect with FordPass™ is available on Mustang for the first time. When using the FordPass® app for smartphones, drivers can start, lock, unlock and locate their car for ultimate convenience.

Ultimate performance

Performance is at the core of Mustang DNA, offering drivers a unique thrill of acceleration and cornering for the ultimate fun-to-drive experience. On all models, new shock absorbers make for better ride control, a new cross-axis joint in the rear suspension leads to increased lateral stiffness, and innovative stabilizer bars bring sharper response and handling.

MagneRide damper technology is a new option with the Mustang Performance Package to optimize ride and handling in all situations.

The proven 2.3-liter EcoBoost four-cylinder engine continues to offer outstanding performance advantages versus the outgoing 3.7-liter V6. Using Ford’s transient overboost technology uniquely calibrated for Mustang, torque is increased for wide-open throttle acceleration.

Ford’s legendary 5.0-liter V8 engine has been thoroughly reworked. It is more powerful and revs higher than any Mustang GT before. This power increase was achieved with the first application for Mustang of Ford’s new dual-fuel, high-pressure direct injection and low-pressure port fuel injection on a V8 engine – delivering robust low-end torque, high-rpm power, and improved fuel efficiency.

The manual transmission for both engine options has been upgraded for optimal torque. For the V8, the manual transmission has been totally redesigned to include a twin-disc clutch and dual-mass flywheel to increase torque capability and deliver more efficient clutch modulation.

A new 10-speed automatic transmission, available with both EcoBoost and V8 engines, is the best automatic Mustang has ever offered. With a wide-ratio span and optimized gear spacing, this all-new gearbox helps deliver higher average power for acceleration – improving responsiveness and performance.

Compared to the previous six-speed, the new 10-speed transmission has quicker shift times, better low-speed tip-in response and significantly reduced friction losses. The all-new electronic control system includes unique tunes for different drive modes and features real-time adaptive shift scheduling to ensure the right gear at the right time. Steering wheel-mounted shift paddles allow drivers maximum manual control.

Energy in the design

Overall, the car’s exterior design is now more athletic, with a lower, remodeled hood and grille that deliver a leaner look and refined aerodynamics, upper and lower front grilles, and a new position for hood vents. For the first time the entire Mustang line will feature all-LED front lights including signature lighting, low-beams, turn signals, efficient projector high-beams and available fog lamps.

The rear of the car gets revised LED taillamps for a more technical look, plus a new bumper, fascia and available performance spoiler. Dual-tip exhaust is standard for EcoBoost® Mustang, while V8-powered Mustang GT gets a standard quad-tip exhaust.

With a dozen available alloy wheel designs and fresh exterior color choices – including all-new signature Orange Fury – enthusiasts can order a Mustang with the look they’re after.

Improved touch points and visual cues with a more premium look and feel characterize the new cockpit. The center console adds a new hand-stitched wrap with contrast stitching and padded knee bolsters while door handles, rings and bezels are finished in aluminum. Restyled seating surfaces feature new patterns and color choices, the instrument panel sports an updated Mustang badge and there’s a new key fob design. A heated steering wheel is optional.

Ford’s most advanced Mustang ever goes on sale in North America this fall.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ξαφνιάζει όταν τη βλέπεις πρώτη φορά. Τι να πω, η υπάρχουσα είναι πιο ωραία, από ότι φαίνεται ήθελαν να αγριέψουν τη Mustang. Τελικά αν τη συνηθίσεις στο μάτι μετά είναι αποδεκτή… Φαίνεται όντως τελικά πιο άγρια μπροστά. Πίσω και στο πλάι παραμένει πάντα ωραία όπως και το εσωτερικό. Καλούτσικη, το πορτοκαλί χρώμα πανέμορφο!

  • Mika

    Εκτος απο το μπροστινο μερος, που ειλικρινα δεν ξερω τι σκεφτονταν, το υπολοιπο ειναι μια χαρα…Βελτιωσεις στα σημεια, νεος φηφιακος πινακας οργανων, νεα οργανακια στο ταμπλω, χρωματα, κλπ..
    Κριμα που θα περιμενουμε αλλο ενα χρονο και βαλε, για τεστ απο το Autoblog!

  • LiLBLaZeR

    Το αυτοκίνητο είναι έπος! Κρίμα που έφυγε ο V6, ταίριαζε πολύ περισσότερο σε αυτό το αυτοκίνητο από τον ecoboost. Πολύ ωραίος ο νέος προφυλακτήρας, τρομερή ιδέα ο νέος διαχύτης με τις τετραπλές απολήξεις και η νέα οθόνη-καντράν φαίνεται υπέροχη. Απ όποια πλευρά και να το δεις είναι win win!

  • gv

    εγω παντως τη βρηκα παρα πολυ καλη!
    ανυπομονω για τις ειδικες εκδοσεις με τη νεα μουρη ειδικα την 350R!
    ελπιζω να τις φτιαξουν και να μη περιμενουν το νεο μοντελο..

  • val.bouk

    Πριν ήταν άγρια, τώρα δεν τολμάς να την κοιτάξεις κατάματα… Αυτά είναι μπράβο. Αν και πολύ καλύτερη η προηγούμενη πίσω φασκιά με τα πλάγια φώτα παρά αυτά λες και είναι παρενθέσεις

  • cfu

    δεν ξερω για εσας αλλα μου αρεσει περισσοτερο

  • LefterisKa.Ch

    η προηγουμενη ηταν πολυ ομορφη αλλα αυτο εδω ειναι κουκλι μπραβο στην Ford που φαιρεται τοσο καλα σε αυτο το αυτοκινητο που ουσιαστικα ειναι η ιστορια της!! Πανεμορφη!

  • sijune50

    Στο γκρι σκουρο χρωμα μοιαζει αρκετα αγριεμενο,αλλα στα πιο ανοιχτα χρωματα οπως το κιτρινο η το πορτοκαλι η μασκα και τα φωτα προβληματιζουν και θα συμφωνησω οτι θυμιζει τζαγκουαρ style.