O Mattias Ekström είναι πολυάσχολος οδηγός. Ο δύο φορές πρωταθλητής του DTM (2004, 2007) αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross (εν συντομία World RX) παράλληλα με το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Πέρσι, στην πρώτη του πλήρη συμμετοχή στο πρωτάθλημα, οι προσπάθειές του απέδωσαν καρπούς, αφού πήρε “άδεια από τη σημαία” στο τελευταίο γύρο του DTM για να επικεντρωθεί στην κατάκτηση του τίτλου στο World RX, κάτι που τελικώς κατάφερε. Επίσης, η ιδιωτική ομάδα EKS, με το “τερατάκι” Audi S1, βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας των ομάδων.


Ο Ekström, ως πρωταθλητής πια, είναι διπλά χαρούμενος διότι εξασφάλισε την εργοστασιακή υποστήριξη της Audi. Δεδομένης της αποχώρησης της εταιρείας από το WEC, η Audi επικεντρώνεται πια στο πρωτάθλημα της Formula E και του DTM και θα παρέχει αυξημένη αγωνιστική υποστήριξη στην ομάδα του Ekström. O Dieter Gass, o νέος αγωνιστικός διευθυντής της Audi, δήλωσε επ’αυτού:

Συνειδητοποιήσαμε ότι θα είναι αρκετά δύσκολο η EKS να ανταγωνιστεί τις εργοστασιακές ομάδες στο World RX και γι’ αυτό, αποφασίσαμε να εντατικοποιήσουμε τη δέσμευση μας απέναντί στο πρωτάθλημα κι αυτήν.

Πέρσι, ο Ekström είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην μπορέσει να συνεχίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, αν η Audi δε βοηθούσε και αυτή με τη σειρά της την ομάδα του Σουηδού απέναντι στις εργοστασιακές ομάδες. Από την ίδρυση της από τον Ekström to 2014, η ομάδα είχε πρόσβαση σε προμηθευτές και συνεργάτες της Audi, αλλά το 2017, η εταιρεία από το Inglostadt θα έχει για πρώτη φορά επίσημη παρουσία στα τεκτενόμενα του World RX. Για την επίσημη, πια, συνεργασία του με την Audi, o 38-χρονος Σουηδός δήλωσε:

Τα πρώτα τρία χρόνια, θέσαμε τις βάσεις σαν ομάδα, αποκτήσαμε πολύτιμες εμπειρίες και θέσαμε νέα standards με την EKS. Ωστόσο, ήταν ξεκάθαρο ότι θα χρειαζόμασταν την εργοστασιακή υποστήριξη στο μέλλον για να διατηρηθούμε σε αυτό το επίπεδο.

Το γεγονός ότι η ομάδα λαμβάνει την εργοστασιακή υποστήριξη, με κάνει πολύ χαρούμενο. Πιστεύω ότι το Rallycross έχει πολύ μέλλον μπροστά του, ίσως και με έναν πιθανό “εξηλεκτρισμό’ του.

Για το 2017, τα πράγματα φαίνεται ότι σοβαρεύουν αρκετά, καθώς η ομάδα του Petter “Hollywood” Solberg (PSRX) θα έχει την εργοστασιακή υποστήριξη της Volkswagen και η Audi, μαζί με την προαναφερθείσα και τις Peugeot και Ford, που ήδη συμμετέχουν επίσημα στο World RX, θα αποτελέσουν τις τέσσερις, πρακτικά, εργοστασιακές συμμετοχές στο επερχόμενο πρωτάθλημα.

Μένει να δούμε,για την ομάδα του Ekström, αν ο Toomas Heikkinen συνεχίσει να αγωνίζεται με το Audi S1 και αν ο πολύπειρος οδηγός του DTM αγωνιστεί σε όλους τους γύρους του World RX, καθώς, είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι θέλει διακαώς και έναν τρίτο τίτλο στο DTM, στην 17η, αισίως, χρονιά του στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού.

  • Mika

    Mετα την καλη περσινη πορεια, επεισε την εταιρια να τον βοηθησει.Και σ ανωτερα….

    • ο λογος που δεν ασχολουντε επισημα με το WRC…αλλα με το RALLYCROSS…ειναι το κοστος λενε……
      τοσο μεγαλη διαφορα εχει η εξελιξη του WRC ??? δεν νομιζω…..
      μηπως ειναι τοσο κοστοβορο το ταξιδι σε τοσες χωρες ομως ???

    • Mika

      Ενδεχομενως να ειναι αυτο..Συν οτι οι αγωνες στο rally cross ειναι λιγοτεροι,και πολυ μικροτερης διαρκειας, μολις μερικων γυρων…

    • αυτο λεω…..τοσο καιρο πιστευα πως ο λογος μη εμπλοκης μιας ομαδα ειναι το κοστος εξελιξης και η πληρωμη οδηγων/μηχανικων…….αλλα αμα ειναι τα ταξιδια/μεταφορικα…..τι να πω !!!!

    • manowar

      Φιλε μπαμπινο του wrc δεν του φαινεται αλλα οσοι ειναι μεσα στα πραγματα λενε οτι ειναι απο τα πιο κοστοβορα αθληματα αν παρατηρισεις ουτε η vw ουτε η toyota ουτε η mitsubishi ουτε η subaru ουτε η ford δεν εχει γραψει συναιχονενη πορεια ολες σε καποια φαση την εχουν κανει και απλα ξαναγυρνανε πισω καποια στιγμη.. η σιτροεν μονο εχει στοιχιωσει τα τελευταια 15 20 χρονια αλλα δεν νομιζω να ασχολειται με κατι αλλο τοσο επισημο μονο το wrc εχει και κατι αλλα πτεσματα

    • μαζι σου !!! απλα νομιζα πως το προβλημα ειναι η εξελιξη…..μπορει και αυτο να ειναι……αλλα αν ειναι αυτο….τοση διαφορα να εχει το rally cross με το wrc ?

    • μαζι σου !!! απλα νομιζα πως το προβλημα ειναι η εξελιξη…..μπορει και αυτο να ειναι……αλλα αν ειναι αυτο….τοση διαφορα να εχει το rally cross με το wrc ?