Σίγουρα θυμάσαι το τρομακτικό ατύχημα του Fernando Alonso που έγινε στον εναρκτήριο αγώνα της περσινής σεζόν της Formula 1, στην Μελβούρνη της Αυστραλίας. Μιας και το σύστημα προστασίας των οδηγών Halo βρίσκεται ακόμα σε έρευνα, η FIA προσομοίωσε το συγκεκριμένο ατύχημα αλλά με την προσθήκη αυτού του προστατευτικού. Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα είναι αν θα μπορούσε ο οδηγός να βγει από το μονοθέσιο με το Halo και ειδικά με την γωνία που προσγειώθηκε το μονοθέσιο μετά τους στροβιλισμούς στον αέρα.

Ο αναπληρωτής αγωνιστικός διευθυντής της FIA Laurent Mekies, δήλωσε σχετικά:

Κοιτάξαμε ειδικά αυτό το ατύχημα, όταν κάναμε τη μελέτη για το Halo. Πήραμε ένα σασί μονοθεσίου και το τοποθετήσαμε ανάποδα με το σύστημα Halo, βάλαμε μέσα τον Andy Mellor (σύμβουλος του παγκόσμιου ινστιτούτου για την ασφάλεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού) ως το χειρότερο σενάριο, και του ζητήσαμε να βγει ακριβώς όπως ο Alonso και πραγματικά το έκανε. Πιστεύουμε ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση, το σύστημα Halo παρέχει επαρκή χώρο στον οδηγό.

Όταν το δείξαμε στους υπόλοιπους οδηγούς, δεν εντυπωσιάστηκαν από την ταχύτητα του Andy να βγει από το μονοθέσιο, αλλά στην πραγματικότητα ζήτησαν να το δοκιμάσουμε προτού να εισαχθεί το Halo έτσι ώστε μια μέρα να κάνουν αυτή την εκπαίδευση.

Το σύστημα Halo μπορεί να κάνει την εμφάνιση του το 2018, παρόλα αυτά η FIA δεν έχει ολοκληρώσει την εκτεταμένη της έρευνα αναπαράστασης ατυχημάτων με την προσθήκη του συγκεκριμένου συστήματος ασφαλείας.