Τα οχήματα στις μέρες μας είναι πιο πολύπλοκα από ποτέ, τα ποσοστά κέρδους μειώνονται και τα στάνταρ ποιότητας και ασφάλειας γίνονται όλο και πιο αυστηρά, έτσι βλέπουμε, στην δύση κυρίως, να γίνονται μαζικές ανακλήσεις. Ποτέ ξανά η ιστορία της αυτοκίνησης δεν έχει βιώσει τέτοιες τεκτονικές ανακλήσεις. Οι ανακλήσεις βεβαίως δεν είναι απλά ένα τεχνικό ή γραφειοκρατικό ζήτημα, οι ανακλήσεις συχνά αφορούν ασήμαντα σχετικά ζητήματα αλλά πλέον βλέπουμε και σοβαρότατα προβλήματα που χρήζουν ανάκλησης.

Για να αντιληφθείς τα μεγέθη στα οποία αναφέρομαι, η Carfax υπολογίζει σε 63 εκατομμύρια τα αυτοκίνητα σε κυκλοφορία στις ΗΠΑ με εκκρεμείς ανακλήσεις. Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο των συνολικών οχημάτων της χώρας και είναι αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά 34%. Σε κάποιες πολιτείες όπως το Texas το ποσοστό αυτών που έχουν ανάκληση σε εκκρεμότητα, φτάνει το ένα τρίτο και ακολουθούν από κοντά η Hawaii, το Mississippi, η Louisiana και η Alabama. Οι πολιτείες είναι αυτές με το πιο υγρό και θερμό κλίμα, συνθήκες που απ’ότι φαίνεται και από τα ποσοστά ανακλήσεων της Takata στα κράτη του Περσικού Κόλπου παίζουν ρόλο στην δυσλειτουργία των αερόσακων.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το μεγαλύτερο ποσοστό των μη επιδιορθωμένων οχημάτων είναι SUV και minivans, πράγμα που σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες αυτών δεν έχουν αρκετό χρόνο ή και αρκετό ενδιαφέρον να πάνε το όχημά τους στο συνεργείο. Πράγμα σχετικά οξύμωρο μιας και τέτοια οχήματα αγοράζουν συχνά αρκετοί επειδή τα θεωρούν ασφαλέστερα.