Με τις διαπραγματεύσεις να βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη, η αποτίμηση της εξαγοράς της Opel από τον όμιλο PSA, σύμφωνα με το Bloomberg, ανέρχεται στα 2 δις δολάρια, με την πηγή να αναφέρει ότι οι προχωρημένες συζητήσεις καθιστούν δυνατό να υπογραφεί η συμφωνία μέχρι τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας.

Η εκτίμηση της αξίας αποτελείται από περίπου 1 δις δολάρια σε μετρητά και περίπου 1 δις δολάρια σε υποχρεώσεις, αλλά το ποσό είναι ακόμη ρευστό, καθώς οι διαπραγματεύσεις γίνονται σε κλειστό περιβάλλον, με την ανωτέρω αποτίμηση να μην περιλαμβάνει την “αδελφή” μάρκα της Opel, την Vauxhall.

Η συμφωνία θα μπορούσε να ανακοινωθεί την ερχόμενη Πέμπτη, την ίδια ημέρα που η PSA έχει ορίσει ότι θα παρουσιάσει τα οικονομικά στοιχεία της περασμένης περιόδου. Με το deal να είναι οικονομικά εφικτό, οι διαπραγματευτές θα πρέπει επίσης να βρουν έναν τρόπο να μειώσουν το κόστος, προκειμένου να κερδίσουν μεγαλύτερη υποστήριξη από την γαλλική κυβέρνηση και τα συνδικάτα, η οποία είναι σημαντική.

Επιπλέον, για να οριστικοποιηθεί η συμφωνία, ο όμιλος PSA πρέπει να κάνει γνωστό πως σκοπεύει να διατηρήσει την παραγωγική στην Αγγλία, κάτι που ίσως καθυστέρηση διαπραγματεύσεων.

Να θυμίσω, ότι με ζημίες ύψους περίπου 9 δισεκατομμύρια δολαρίων από το 2009, η GM έχει πολύ ισχυρά κίνητρα για την πώληση της Opel, με την CEO της GM, Mary Barra, να επισκέφθηκε τη διοίκηση της Opel, την περασμένη Τετάρτη, ενώ ο πρόεδρος της GM, Dan Ammann, είχε συναντήσεις με αξιωματούχους στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο την περασμένη εβδομάδα.

  • SAMURAI-66

    Μπορει να χαρακτηριστει σαν δικοπο μαχαιρι και τεραστιου κινδυνου εξαγορα αυτη της opel που αν δεν την διαχειριστουν με ορθο τροπο οι της του psa μπορει να τους καταστρεψει.
    Μη κερδοφορος με χασουρα 9 δισ. δολ. απο το 2009 και τα τελευταια 12 χρονια να εχει φορτωσει την GM με 18 δισ. συνολικα χρεη μοιαζει καταδικασμενη….οι γαλλοι πρεπει να κανουν κυριολεκτικα θαυματα για να γεμισουν ενα πηγαδι ανυδρο που βρισκεται στην μεση της καυτης ερημου.
    Προβλεπω αγρια συμπεριφορα στο σημα της απο τον γαλλο υπευθυνο στα προτυπα του καρλος γκοσν και περικοπες τοσο θεσεων εργασιας οπως και οικονομικες που θα την ταραξουν συθεμελα αλλιως η πτωση θα συνεχιστει και θα την φερει στο οριστικο λουκετο.
    Θα εχει ενδιαφερον η πρακτικη πλευρα της ανορθωσης της και πως θα πραγματοποιηθει οπως και το χρονικο διαστημα που αυτη θα απαιτηση.

  • Giannisk

    Μου κάνει εντύπωση πως το PSA αγοράζει την opel για τον απλό λόγο ότι παίζουν απολύτως στις ίδιες κατηγορίες, η εξαγορά δεν θα ανοίξει ορίζοντες σε άλλες κατηγορίες για το group. Βέβαια, αυτόματα τα έξοδα της opel κόβονται δραστικά αφού πλατφόρμες, κινητηρες και πολλά ακόμη είναι έτοιμα προς χρήση από τους γάλλους. Πολύ φοβάμαι ότι δεν θα αποφευχθεί η σύνήθης περικοπή προσωπικού και μαλιστα σε χώρες οικονομικά ασθενείς όπως η Ουγγαρία. Πιθανότατα θα γίνει και διακανονισμός χρεών και εδώ ίσως οι Γερμανοί να δεχθούν κούρεμα χρέους διότι τους συμφέρει. Οι Γάλλοι έχουν αποδειχθεί ικανοί manager (βλ. renault) και ίσως αυτό να βλέπουν οι κύριοι στο group και να θέλουν να μεγαλώσουν και αυτοί το μεγεθός τους. Σύντομα θα μάθουμε τα σχέδια των Γάλλων για την αγαπημένη και πολύπαθη opel. Θέλει να την κάνει sport εταιρεία? SUV εταιρεία ή τελικά η φήμη που ακούστηκε τις προάλλες για αμιγώς ηλεκτρική εταιρεία να επιβεβαιωθεί.

    • Neos

      και εμενα αυτο με προβληματιζει.
      η οπελ στοχευει στο ιδιο κοινο με peugeot,καθως η citroen διαθετει πιο trendy-μοδατα αυτοκινητα,ενω η peugeot εχει πιο “σοβαρα” μοντελα που γερμανοφερνουν(308,5008) σαν την οπελ δηλαδη.
      σπορτ εταιρια πολυ δυσκολο,απο την στιγμη που το κοινο για τετοια μοντελα συρρικνωνεται χρονο με τον χρονο.
      ηλεκτρικα δυσκολα,πολλη δαπανηρη επενδυση.
      πριμιουμ δυσκολα,υπαρχει η ds.
      value for money στυλ skoda/seat ισως,αν θελουν να δουν κερδοφορια

    • Giannisk

      Δεν παιρνεις Γερμανική εταιρεία για να την μετατρέψεις σε value for money. Η VW πήρε την skoda (τσεχία), η renault την Dacia (ρουμανία), εταιρείες τελειωμένες αλλά στην συνείδηση του κόσμου ήταν ήδη φθηνά αυτοκίνητα. H opel έχει εργοστασια σε Γερμανία, Ισπανία, Μ. Βρετανία και Αυστρία που είναι χώρες με υψηλό εργατικό κόστος. Θα μπορούσε να αναβιώσει μοντέλα τύπου ascona, omega κλπ ώστε να χτυπήσει το passat, Mondeo κλπ. ή την θρυλική manta (ευσεβείς πόθοι).

  • StavrosF

    Επιτέλους τα OPC θα αρχίσουν να στρίβουν!! χαχαχα.. Εγώ νομίζω πως η PSA θα εκμεταλλευτεί την Opel εκεί που πουλάει καλά και δε το έχει η PSA, στην κατηγορία του Insignia, που τα πηγαίνει σχετικά καλά. Αν γίνει καλή διαχείριση θα βγει κερδισμένη.

  • Bon Viveur

    Να την κάνει τί??? Ούτε μάρκα κύρους είναι η όπελ ούτε κάτι το φοβερό… Στην ίδια κατηγορία είναι με την psa.

  • Chewme Dan

    Γερό μπασιμο

  • Christos Dimou

    RR, Bentley και Mini στους Γερμανούς.

    Jaguar και Land Rover σε Ινδους.

    Honda, Nissan, Toyota στις θέσεις των νεκρών πια εταιρειών.

    Και τώρα η Vauxhall σε Γάλλους;;

    Θα πάθουν αποπληξια τα παππουδια.