Η Ford αποφάσισε να ξεκινήσει μια έρευνα που σκοπό έχει την δημιουργία εικονικού χάρτη για λακκούβες. Σε λίγο καιρό, οι οδηγοί των μοντέλων της Ford θα λαμβάνουν προειδοποιήσεις στο ταμπλό για τις λακκούβες που βρίσκονται μπροστά τους. Ο εικονικός αυτός χάρτης θα έχει τη δυνατότητα να ανανεώνεται συνεχώς και σχεδόν αμέσως θα προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς για τον κίνδυνο.

Σε όλη την Ευρώπη, το κακό οδόστρωμα ευθύνεται για το ένα τρίτο και πλέον των συνολικών ατυχημάτων κάθε χρόνο. Το 2011, 20 εκατομμύρια λακκούβες αναφέρθηκαν στην Ευρώπη, αλλά μόνον οι μισές αποκαταστάθηκαν – το κατά προσέγγιση κόστος ξεπερνά τα 1,2 δις ευρώ. Και στη Βρετανία, οι τοπικές αρχές λαμβάνουν μία απαίτηση αποζημίωσης για φθορά εξ αιτίας λακκούβας κάθε 17 λεπτά – με μέση αποζημίωση €508.

Γι’αυτό η Ford θέλει να δημιουργήσει έναν ευφυή εικονικό χάρτη για λακκούβες που θα δείχνει στους οδηγούς, σε πραγματικό χρόνο, στις οθόνες των αυτοκινήτων, πού υπάρχουν λακκούβες, πόσο επικίνδυνες είναι και θα υποδεικνύει εναλλακτικές διαδρομές. Ο Uwe Hoffmann, μηχανικός έρευνας, Advanced Chassis Control Technologies, της Ford Ευρώπης δήλωσε:

Ένας εικονικός χάρτης για λακκούβες θα επισημαίνει μία νέα λακκούβα τη στιγμή που εμφανίζεται και σχεδόν αμέσως θα προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς ότι υπάρχει κίνδυνος μπροστά. Τα αυτοκίνητά μας ήδη διαθέτουν αισθητήρες ανίχνευσης για τις λακκούβες και τώρα επιθυμούμε να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο εξέλιξης.

Το κρύο, ο πάγος και το χιόνι καταπονούν το οδόστρωμα, και μετά το λιώσιμο του πάγου ενδέχεται να προκληθούν ρωγμές, κάτι το οποίο εντείνεται από τις ανοιξιάτικες νεροποντές που γεμίζουν τις λακκούβες – προκαλώντας μπελάδες εκατομμύρια εκδρομείς του Πάσχα σε όλη την Ευρώπη. Τα μοντέλα της Ford, όπως τα Galaxy, Mondeo και S-MAX, ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ενεργών αναρτήσεων (Continuously Controlled Damping) με Pothole Mitigation που ανιχνεύει λακκούβες με τη βοήθεια αισθητήρων και προσαρμόζει την ανάρτηση με σκοπό τη μείωση της όποιας πιθανής ζημιάς.

Παράλληλα, οι μηχανικοί διερευνούν τη χρήση καμερών και ενσωματωμένων μόντεμ στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, Γερμανία. Σε συνδυασμό, αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούν να συλλέγουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις λακκούβες και να τις ανεβάζουν στο διαδίκτυο (cloud) – από όπου θα είναι διαθέσιμες και σε άλλους οδηγούς – σε πραγματικό χρόνο. Περαιτέρω έρευνα γίνεται πάνω στη χρήση ενός ενεργού συστήματος ανάρτησης σχεδιασμένου για μείωση των επιπτώσεων των ανωμαλιών και των κακών οδοστρωμάτων. Η Ford ήδη δοκιμάζει νέα οχήματα σε ένα δρόμο μήκους 1,9 χιλιομέτρων που θεωρείται εφιάλτης στο Lommel Proving Ground, στο Βέλγιο, όπου εξομοιώνονται μερικές από τις χειρότερες λακκούβες στον κόσμο.

  • Anestis Genk

    Στην Ελλάδα αυτά μας φαίνονται αστεία!

    • θελω εικονικο χαρτη επι της μοναστηριου….απο τη γεφυρα στο κορδελιο μεχρι τα τρενα !!!!
      πιστευω μακραν οτι χειροτερο σε δρομο εχει να δειξει η πολη μας !!!!!!

  • Demetris Katsaris

    Φήμες λένε ότι για τους Ελληνικούς δρόμους, οι cloud servers θα είναι απειρο-τιτανο-τεράστιας χωρητικότητας και τα οχήματα θα έχουν υπερχρονισμένες μονάδες επεξεργασίας με ειδικές, μεγάλες ψύκτρες μπας και δεν καούν από την υπερφόρτωση!!

  • jonjon

    Το μόνο λαμπάκι που δε θα σβήνει ποτέ στο αυτοκίνητο!