Είτε μας αρέσει είτε όχι, η Formula 1 είναι ένα ομαδικό άθλημα. Τουλάχιστον στη θεωρία, κανένας οδηγός δεν είναι πάνω από την ομάδα, γι’ αυτό και οι οδηγοί έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του team-mate τους, προκειμένου να γίνουν πιο γρήγοροι, με αποτέλεσμα η ομάδα να έχει ένα ταχύτερο οδηγικό δίδυμο.

Το καθεστώς αυτό δεν είναι κάτι που βρίσκει σύμφωνους όλους τους οδηγούς. Ο Lewis Hamilton εκφράζει δημόσια και χωρίς δισταγμούς την άποψή του, υποστηρίζοντας τώρα πως τα δεδομένα ενός οδηγού θα πρέπει να είναι απόρρητα, ώστε ο κάθε οδηγός να δουλεύει μόνος του και να μην πατά πάνω στα δεδομένα του team-mate του για την προσωπική του βελτίωση.

Βγαίνω έξω, κάνω τους γύρους μου, κάνω τη δουλειά μου, και ο άλλος μπορεί να δει τα πάντα. Το έχω ζητήσει από την ομάδα μου, ότι δε θέλω να βλέπω τα δεδομένα του team-mate μου. Δε νομίζω ότι είναι δίκαιο να κάνει το παιχνίδι του κι εγώ να το βλέπω αυτό στον υπολογιστή. Για παράδειγμα, όταν οδηγούμε, διαλέγουμε τα σημεία φρεναρίσματος, τα σημεία των ελαστικών στην πίστα, όλα αυτά που σε βοηθάν να στρίψεις με μεγαλύτερη ταχύτητα. Και ο άλλος οδηγός ίσως να μπορεί να καταφέρει περισσότερα ή λιγότερα από εσένα.

Αλλά, εξαιτίας αυτών των δεδομένων, μπορούν να σε αντιγράψει. «Το φρενάρισμά του είναι πέντε μέτρα πιο μακριά, θα το δοκιμάσω κι εγώ.» Αυτό είναι που πραγματικά δε μ’ αρέσει, επειδή τους επιτρέπουν να σε πλησιάσουν. Αυτό λάτρευα στα καρτ: δεν μπορούσες να το κάνεις αυτό και ήταν το μέρος που τα ταλέντα μπορούσαν να λάμψουν.

Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θεωρεί ότι οι νέοι οδηγοί δε θα πρέπει να εξαρτώνται από «ανώτερες δυνάμεις» για την είσοδό τους και την παραμονή τους στη Formula 1, καθώς το ταλέντο τους και η συνεχής αναζήτηση των ορίων τους οφείλει να είναι το ζητούμενο για έναν οδηγό αγώνων.

Πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι «με προσλάβατε επειδή είμαι ο καλύτερος, επειδή έχω διαβάσει, επειδή έχω κερδίσει σε όλες τις κατηγορίες και δεν έχω χάσει καμία όσον αφορά τις νίκες.» Και προσλαμβάνεις κάποιον για την επόμενη σεζόν, επειδή έχει κερδίσει κάποια πράγματα στην πορεία, και τον προσλαμβάνεις για τις απόλυτες ικανότητές του.

Θα πρέπει να είναι σε θέση να βγουν έξω μόνοι τους και να τα βρουν όλα αυτοί, χωρίς εσένα. Θα μπορούσες να πάρεις ένα μικρό παιδί από τη Formula 3, να τον βάζεις στον προσομοιωτή κάθε μέρα και να δοκιμάζει τις γραμμές μου. Και τελικά θα ερχόταν στις γραμμές μου. Θα έπρεπε να ανακαλύψει ο ίδιος τον εαυτό του. Βρίσκεις μόνος σου τα όριά σου· αυτή είναι η όλη πρόκληση ως οδηγός αγώνων.

Όταν μπαίνω σ’ ένα νέο μονοθέσιο, φαίνεται ποιο είναι το όριό του. Και, αν δεν μπορώ να το κάνω μόνος μου, τότε δεν είμαι αρκετά καλός και δεν αξίζω να είμαι εδώ. Και υπάρχουν κάποιοι τέτοιοι οδηγοί.

  • Mika

    Πριν αρχισουμε ολοι να τον κραξουμε, να πω πως ειδικα στο δευτερο μισο των δηλωσεων του με βρισκει απολυτα συμφωνο…
    Οι μηχανικοι επιβαλλεται να ανταλλασουν δεδομενα, για να βελτιωνουν συνεχως το μονοθεσιο, και δεν ειναι επικοδομητικο να υπαρχουν δυο στρατοπεδα στο γκαραζ. Αλλα τους οδηγους, αστους να παλευουν μονοι τους….
    Βεβαια Lewis, καλο ειναι να την τηρουμε απολυτα αυτη τη σταση..Κι οχι μετα απο ενα δυο ανεπιτυχεις αγωνες να κλαιγεσαι στην ομαδα, για το τι κανουν καλυτερα στον αλλον…

  • Renesis1

    Αν το δούμε εντελώς ουδέτερα το όλο θέμα και οι 2 πλευρές έχουν τα επιχειρήματά τους, στο τέλος της ημέρας εξαρτάται τι έχει συμφωνηθεί / υπογραφεί στα συμβόλαια.. Προφανώς το κουτάκι δίπλα από το team player, παραμένει χωρίς check.. Θα ήθελα απλά να ήξερα αν το 2007, την 1η του χρονιά, είχε πάρει δεδομένα από τον Alonso..

    • rantaplan

      Είχα ακούσει πως έβλεπε τα δεδομένα του Alonso, το λέω χωρίς όμως να είμαι απόλυτα σύγουρος για αυτό.

    • Giannis Lamprou

      εγώ είχα διαβάσει οτι πήρε δεδομένα τους πρώρους αγώνες και μετά μόνος του. Έτσι είχανε πει τότε.

  • Michael

    Ασε μας κουκλιτσα μου που εφτασες να βγαλεις στο ιinternet τηλεμετρια δικια σου και του Button και τωρα ενοχλησε αμα την δει ο Team mate, μαλλον καταλαβες τι σε περιμενει την νεα χρονια και αρχισες απο τωρα τις χαμιλτονιες…

  • Geopan

    Δεν ξέρω αν αυτά που λέει τα τηρεί, ή τα τηρούσε στο παρελθόν, αλλά δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ μαζί του.
    Από την άλλη όμως υπάρχει και το επιχείρημα της “ομάδας”: βοηθώντας ο ένας οδηγός τον άλλον είναι πιθανό να αλληλοκαλύψουν τις αδυναμίες τους και να ενισχύσουν τα πλεονητάματά του, με σκοπό να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό βαθμολογικό αποτέλεσμα για την ΟΜΑΔΑ.

    Αν έπρεπε όμως σαν θεατής να διαλέξω τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα προτιμούσα τον τρόπο του Hamiltoff.

  • Anestis Genk

    Βρε τσουτσέκι, αν είσαι τόσο καλός, δε πα να χτυπιέται ο άλλος κάτω, εσύ τον περνάς. Με αυτό που λέει είναι σαν να λέει πως αν εγώ στήσω το μονοθέσιο σε κάποιον και αν του δείξω και τις γραμμές μετά πάει όπως κι εγώ.