H Takata παραδέχτηκε επισήμως την ενοχή της στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ, σχετικά με τους ελαττωματικούς αερόσακους με τους οποίους προμήθευε τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η δήλωση ενοχής είναι μέρος του συμβιβασμού της εταιρίας με τις αρχές των ΗΠΑ, ο οποίος προβλέπει επίσης την καταβολή 1 δις δολαρίων.
Από αυτά, τα 25 εκατ. δολάρια είναι για την πληρωμή ποινικών προστίμων, τα 125 εκατ. δολάρια για την αποζημίωση των θυμάτων μέσω ειδικού ταμείου, ενώ τα υπόλοιπα 850 εκατ. δολάρια ως αποζημιώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν υποστεί ζημιές από τις μαζικές ανακλήσεις που από το 2008 μέχρι σήμερα ξεπερνούν τα 51 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως.
To Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ απήγγειλε κατηγορίες σε τρία στελέχη της Takata, τους Shinichi Tanaka, Hideo Nakajima και Tsuneo Chikaraishi, κατηγορώντας τους για απάτη, συνωμοσία και απόκρυψη πληροφοριών.
Τουλάχιστον 16 θάνατοι οδηγών συνδέονται με την έκρηξη ελαττωματικών αερόσακων της Takata. Όλοι οι θάνατοι πλην ενός σημειώθηκαν σε αυτοκίνητα Honda που είχαν ελαττωματικό αερόσακο. Παράλληλα, 10 αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάστηκε να ανακαλέσουν πάνω από 31 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως από το 2008.
Αξίζει να σημειωθεί πως όπως αποδείχτηκε από την ακροαματική διαδικασία, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η Honda, η Nissan και η Toyota, γνώριζαν πως οι αερόσακοι της Takata ήταν επικίνδυνοι, αλλά συνέχιζαν να τους τοποθετούν στα μοντέλα τους.