O Sergio Marchionne από τη Γενεύη δήλωσε πως είναι πεπεισμένος πως οι μικρές diesel κινητήρες είναι καταδικασμένοι να πεθάνουν στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, συμπληρώνοντας πως η επόμενη γενιά του Fiat 500 δεν θα προσφέρεται με τον 1.300αρη MultiJet πετρελαιοκινητήρα, λόγω των εκπομπών NOx.


Ο Marchionne μεταξύ άλλων είπε:

Υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που είναι βέβαια στην αγορά, εκτός από ένα, πως οι μικροί diesel κινητήρες έχουν πεθάνει. Για τα άλλα πειραματιζόμαστε. Στη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, οι κατασκευαστές πρέπει να προσφέρουν μοντέλα που θα εξοπλίζονται με υβριδικούς κινητήρες και θα έχουν τιμή παρόμοια με αυτή των μοντέλων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Ωστόσο η δημιουργία πλήρων υβριδικών εκδόσεων των 500 και Panda θα ήταν πολύ ακριβά, κάτι που θα ήταν θανατηφόρο για την Fiat. Πρέπει να βρούμε άλλες λύσεις γι’αυτό πιστεύω πως πρέπει να αγκαλιάσουμε τα 48-volt συστήματα με πιο ρεαλιστικό τρόπο.

Η λύση έρχεται στα ήπια υβριδικά συστήματα 40 Volt, τα οποία μπορούν να προσφέρουν μερικά από τα κέρδη ενός πλήρους υβριδικού συστήματος, με πολύ μικρότερο κόστος.

Νομίζω πως τα υβριδικά είναι αναπόφευκτα. Το ζήτημα δεν είναι η τεχνολογία των υβριδικών, αλλά το κόστος αυτής, και το κατά πόσο ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να την πληρώσει. Θα πρέπει να προσφέρουμε ποικιλία λύσεων,

συμπλήρωσε ο Marchionne.

H επόμενη γενιά του Fiat 500 αναμένεται στην αγορά το 2019.

  • antonis

    Πιστευω πως θα μπορούσαν να γίνουν όλα τα φιατ πλήρως ηλεκτρικά αφού εκει παει η κατάσταση. Να μπουν νωρίς στην αγορά των ηλεκτρικών πριν γεμίσουν οι δρόμοι με αυτα. Προσφέροντας “οικονομικά” ηλεκτρικά κ να καθιερωθούν έτσι στην αγορά. Θα έχουν μεγάλη χασούρα αλλά μετα το r&d τους θα το δώσουν κ στο υπόλοιπο γκρουπ κ θα κάνουν απόσβεση. Λεω εγω τωρα.

    • NSchinas

      Η μεγαλύτερη χασουρα είναι το hardware και ειδικότερα οι μπαταρίες.

    • antonis

      Αυτό ακριβως είχαν πει οτι με κάθε 500e που πουλάνε χάνουν 10000$.

    • Bad Belmondo

      Σωστά! Το ίδιο πράγμα σκέφτονται και για την πλατφόρμα Giorgio! Σκέφτονται να τη δώσουν και στις άλλες μάρκες του Gruppo, και μάλιστα δήλωσαν το εξής: ”Είναι κρίμα να μην τη μοιραστούμε και με τις άλλες μάρκες, γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα διαμάντι!”! Υπάρχει και σχετικό άρθρο στο Autoblog!

    • antonis

      Ναι το είχα διαβάσει.

  • Anestis Genk

    Αν δεν μπει κάνας τρελός φόρος στο πετρέλαιο κίνησης κάτι τέτοιες δηλώσεις ισοδυναμούν με “τρέχτε να προλάβετε”, διότι ο multijet είναι διαμαντάκι.

  • Smartass

    Mόλις έμαθα ότι η VW μετά το κ λ ά σ ι μ ο στον Σέρτζιο έκανε συμμαχία με τον
    Ratan Tata. Πρόεδρος του Tata Group στο οποίο ανήκει η Jaguar Land Rover.
    Η VW παίζει στα σίγουρα!!

  • Bad Belmondo

    Αναδίπλωση! Μέχρι πριν μια 5ετία ο Πουλοβεράκιας έλεγε πως ”Όποιος πιστεύει στα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, μάλλον καπνίζει απαγορευμένες ουσίες! Απλώς δεν αποδίδει!”! Και τώρα, που βλέπει να έρχεται η μεγάλη αλλαγή στον τρόπο μετακίνησης – από ντίζελ ξανά σε βενζίνη – μετά τις επιστημονικές έρευνες και τα σχετικά απαγορευτικά νομοθετήματα – βλέπε απαγόρευση των ντίζελ από τα αστικά κέντρα -, τώρα ανασκουμπώθηκε!! Τουλάχιστον ας προλάβει να ετοιμάσει κάτι καλό!!

    Έχω μια ιδέα, πάντως! Ένα σύστημα σαν αυτό που έχει το Concept τους για το Gran Turismo Vision, το Tomahawk-X: φιάλες πεπιεσμένου αέρα να κινούν τους τροχούς όποτε χρειάζεται!

  • mixalhs7

    ” Υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που είναι βέβαια στην αγορά, εκτός από ένα, πως οι μικροί diesel κινητήρες έχουν πεθάνει. ”
    Αφού οι ντίζελ του FCA δεν έχουν λογισμικά παραποίησης κτλ και είναι αξιόπιστοι γιατί ο Σέρτζιο βιάζεται να τους τελειώσει? Τροφή για σκέψη.

    • θα που οτι μαλλον δυσκολα θα μπορουν να πληρουν τα στανταρ euro7…….

    • Mika

      To πρωτο πραγμα που μου ηρθε κι εμενα στο μυαλο…