Οι καιροί αλλάζουν και με το κοινό να έχει στραφεί στα crossovers, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι “υποχρεωμένες” να ακολουθήσουν την τάση που έχει δημιουργηθεί. Αυτό φέρνει αναπόφευκτα την κατάργηση μοντέλων που πριν από μερικά χρόνια είχαν μια καλή εμπορική πορεία, αλλά πλέον, οι καταναλωτές τους έχουν γυρίσει την πλάτη.

Στελέχη τόσο της BMW όσο και της Mercedes, σε πρόσφατες συνεντεύξεις τους δήλωσαν πως ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν τη περικοπή μοντέλων. Ο Ian Robertson, ο επικεφαλής πωλήσεων της BMW δήλωσε:

Ετοιμάζουμε τις X2 και X7, όπως και αρκετά ακόμη μοντέλα, αλλά επίσης γνωρίζω πως έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας και ορισμένοι τύποι αμαξώματος θα καταργηθούν στο μέλλον.

Σύμφωνα με τον Robertson, υπάρχει μια αρνητική τάση παγκοσμίως στις πωλήσεις ανοικτών σπορ μοντέλων. Όπως είπε, η Z4 είναι το μοντέλο της BMW με τις μικρότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, όπου το 2016 πούλησε μόλις 1.187 μονάδες, πτώση 35,1% σε σχέση με τις 1.829 μονάδες που είχε πουλήσει το 2015, ενώ αναφερόμενος στο νέο μοντέλο που ετοιμάζεται μαζί με τη νέα Toyota Supra είπε:

Ως εκ τούτου, συνεργαζόμαστε με την Toyota σε μια πλατφόρμα ώστε να κερδίσουμε κάποιες οικονομίες κλίμακας.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο CEO της Mercedes, Dieter Zetsche:

Τα αυτοκίνητα όπως τα coupe και τα cabrio, ήταν πάντα εξειδικευμένα. Η επέκταση των αγορών σε Κίνα και σε άλλες αναδυόμενες αγορές έδωσε τεράστιες ευκαιρίες στα σεντάν, αλλά όχι σε αυτά τα εξειδικευμένα αυτοκίνητα.