Την προηγούμενη εβδομάδα άνοιξε στο Coventry της Αγγλίας το πρώτο εργοστάσιο για το νέο plug-in υβριδικού ταξί του Λονδίνο. Η επένδυση της London Taxi Company (LTC) ανέρχεται σε 300 εκατ. λίρες (€346,5 εκατ.) και δημιούργησε πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας. Η LTC ανήκει στην κινέζικη Geely, εταιρία που έχει στις τάξεις της και την Volvo, με την εταιρία να θέλει να πουλά το ταξί και σε αγορές εκτός Αγγλίας.


Το εργοστάσιο αναμένεται να παράγει πάνω από 20.000 αυτοκίνητα ετησίως, με το plug-in υβριδικό ταξί να κυκλοφορεί αρχικά στους δρόμους της Αγγλίας από τον ερχόμενο χειμώνα, και στις υπόλοιπες αγορές από τις αρχές 2018. Η London Taxi Co. θέλει να πουλήσει το TX5 plug-in hybrid στο Παρίσι, στη Βαρκελώνη, στο Όσλο, στο Άμστερνταμ και το Βερολίνο, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει το υβριδικό ταξί της και σε εταιρίες όπως η Uber, με εκπρόσωπο της εταιρίας να δηλώνει πως το κόστος του οχήματος θα είναι “ελκυστικό”.

Το TX5 έχει σχεδιαστεί στο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό κέντρο της Geely στη Βαρκελώνη από τον πρώην επικεφαλής σχεδίασης της της Volvo, Peter Horburry και τον David Ancona. Το ταξί μπορεί να φιλοξενήσει έως και έξι επιβάτες και προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια του οδηγού. Επίσης εξοπλίζεται με Wi-Fi Hotspot, πανοραμική γυάλινη οροφή και πρόσβαση αναπηρικών αμαξιδίων.

Μηχανικά χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά συστήματα της Volvo, όμοια με αυτά που υπάρχουν στο XC90 T8 Twin Engine, βασίζεται πάνω σε μια ευέλικτη, ελαφριά ηλεκτρική πλατφόρμα, στην οποία μελλοντικά θα βασιστούν και άλλα μοντέλα. Έχει ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 50 γρ/χλμ. Τέλος, για την αγορά του στην Αγγλία υπάρχει πριμοδότηση από τον οργανισμό μεταφορών (Transport for London) και την κυβέρνηση ύψους 7.500 λιρών.

  • 60 χιλιομετρα αυτονομια ??? κουρσα και φορτιση θα ειναι αυτο ρεεε !!!

  • sotirisb

    Υβριδικό δηλαδή, όχι ηλεκτρικό..