Η γερμανική Bundestag ψήφισε υπέρ της επιβολής διοδίων στην Autobahn, παρά τις αντιδράσεις, με το κόστος των διοδίων να είναι ανάλογο με την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί κάθε όχημα, κάτι που σημαίνει πως τα οχήματα που ρυπαίνουν λιγότερο θα πληρώνουν και λιγότερα χρήματα.

Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε το οδικό σύστημα χρέωσης που είχε ψηφίσει το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας τον περασμένο Γενάρη, με τα διόδια να έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μετά τις γερμανικές εκλογές στις 24 Σεπτεμβρίου.

Ο υπουργός μεταφορών της Γερμανίας εξήγησε ότι η απόφαση ελήφθη προκειμένου να καλυφθεί το υψηλό κόστος της συντήρησης του οδικού δικτύου. Οι Γερμανοί οδηγοί θα πληρώνουν μεν διόδια, αλλά στην συνέχεια θα λαμβάνουν αντίστοιχες φορολογικές εκπτώσεις. Ουσιαστικά λοιπόν θα επιβαρύνονται οι ξένοι ιδιοκτήτες οχημάτων που κινούνται στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Η γερμανική κυβέρνηση αναμένει πως τα διόδια στην Autobahn θα δημιουργήσουν έσοδα κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ, με το μέγιστο ετήσιο κόστος ανά όχημα να ανέρχεται στα 130 ευρώ.

Η Κομισιόν είχε αντιδράσει στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά μετά από διαπραγματεύσεις επήλθε συμφωνία με το Βερολίνο. Η Αυστρία αντιδρά έντονα και δεν αποκλείει ακόμη και το ενδεχόμενο προσφυγής στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Μάλιστα αναζητεί συμμάχους μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. καθώς θεωρεί πως το μέτρο είναι άδικο, υποστηρίζοντας πως παραβιάζει την συνθήκη λειτουργίας της Ε.Ε.