Autobahn night traffic

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ ανακοίνωσε χθες, Δευτέρα 7/7 τα σχέδιά του για τη διαφιλονικούμενη επιβολή διοδίων για Ι.Χ. σε όλο το Γερμανικό οδικό δίκτυο. Ο χριστιανοκοινωνιστής πολιτικός πρότεινε ένα είδος βινιέτας για το σύνολο του γερμανικού οδικού δικτύου – και όχι μόνο για τους αυτοκινητόδρομους Autobahn όπως προέβλεπαν τα αρχικά σχέδια του κόμματός του – που θα έχει τη μορφή ενός ειδικού τέλους υποδομών. Και ενώ τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν μόνο την επιβάρυνση των οδηγών με ξένες πινακίδες, γεγονός που προκάλεσε και την αντίδραση των Βρυξελλών, η τελική πρόταση επιβαρύνει, κατ’ αρχήν, και τους Γερμανούς οδηγούς.

Βάσει του σχεδίου λοιπόν, το ειδικό αυτό τέλος θα καταβάλουν αυτομάτως και οι κάτοχοι οχημάτων με γερμανικές πινακίδες, στον αντίποδα όμως θα πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Οι ξένοι οδηγοί, αντίθετα, θα αγοράζουν τη βινιέτα, καταβάλλοντας έτσι και αυτοί το νέο τέλος υποδομών. Με τον τρόπο αυτό πληρούνται οι προϋποθέσεις της κυβερνητικής συμφωνίας Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών και Σοσιαλδημοκρατών.

Στην προγραμματική συμφωνία για τον σχηματισμό κυβέρνησης, τα τρία κόμματα είχαν συμφωνήσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση των οδηγών με γερμανικές πινακίδες. Παράλληλα, το νέο τέλος θα πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην επιτρέπει διακρίσεις λόγω εθνικότητας. Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ το 2016. Τα έσοδα που αναμένεται να αποφέρουν οι ξένοι οδηγοί στα γερμανικά ταμεία υπολογίζονται στα 625 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου VCD πάντως αμφιβάλλει ότι το μέτρο μπορεί να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα. “Τα διοικητικά κόστη θα είναι τεράστια ενώ και ο έλεγχος κοστίζει χρήματα. Στο τέλος θα είναι συν-πλην μηδέν”, είπε η εκπρόσωπος της VCD, Άνγια Σμετάνιν προς την Berliner Zeitung. Για ένα “παράλογο και εντέλει τελείως ανεύθυνο σχέδιο” έκανε λόγο ο επικεφαλής της Κ.Ο. των Πρασίνων, Άντον Χοφράιτερ μιλώντας στην εκπομπή Bericht aus Berlin της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης.

“Φανταστείτε τι θα γίνεται στις συγκοινωνίες μεταξύ του κρατιδίου του Ζάαρ και της Γαλλίας ή μεταξύ Βρανδεμβούργου και Πολωνίας, εάν οι Γερμανοί δεν θα πληρώνουν στους γείτονες για τη χρήση των δρόμων τους ενώ Γάλλοι και Πολωνοί θα πρέπει να πληρώνουν”, πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην Saarbrückener Zeitung. Για “σαφή διάκριση σε βάρος των ξένων” κάνει λόγο η Ένωση ευρωπαϊκών εμπορικών και βιομηχανικών επιμελητηρίων UECC.