Κοντά στα 8G πλέον η Formula 1

Σχετικά άρθρα

Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2017 στην Formula 1 είναι τεκτονικές, αντίστοιχου μεγέθους από όταν περάσαμε στην υπερτροφοδοτούμενη και υβριδική εποχή, μόνο που για φέτος την εντύπωση κλέβει η αεροδυναμική. Για του λόγου το αληθές ο Lewis Hamilton σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου στο 1:22.188 δευτ., όταν το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 1:23.529 δευτ. από το 2011 και άνηκε στον Sebastian Vettel. Στον αγώνα βέβαια το ρεκόρ ταχύτερου γύρου παραμένει στα χέρια του έτερου μεγάλου Γερμανού πιλότου που γνωρίσαμε, του Michael Schumacher, από το 2004 με 1:24.125 δευτ., όταν φέτος ο ταχύτερος γύρος δια χειρός Kimi Raikkonen ήταν 1m26.538s. Η βελτίωση φέτος είναι καθόλα εντυπωσιακή και το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως αυτή προέρχεται από το κράτημα. Έγινε αντιληπτό δια γυμνού οφθαλμού πως τα αυτοκίνητα έμπαιναν με όλα στις στροφές.

Οι οδηγοί χαρακτήρισαν τα αυτοκίνητα τέρατα! Ο Romain Grojean δήλωσε πως δεν απέχουν και πολύ από τα 8G πλευρικής επιτάχυνσης και αυτό είναι πολύ δύσκολο και για τους οδηγούς και για τα αυτοκίνητα, αλλά συμπλήρωσε πως το διασκεδάζει όσο τίποτε. Επεσήμανε επίσης πως πλέον είναι αρκετά πιο απαιτητικό και οδηγικά καθώς αν χάσεις το σημείο εισόδου σε μια στροφή θα βγεις εκτός δρόμου. Εννοεί δηλαδή πως πρέπει να είσαι πολύ ακριβής γιατί όσο ανεβαίνει η ταχύτητα τόσο μειώνεται το περιθώριο λάθους. Ο poleman Lewis Hamilton συμπλήρωσε τον ενθουσιασμό του Grojean λέγοντας πως είναι η καλύτερη εμπειρία που είχε ποτέ και πως με την νέα αεροδυναμική, μπορεί να πιέζει όλο και περισσότερο στις στροφές όταν πρότερα αναλωνόταν σε γλιστρήματα αν πίεζε λίγο παραπάνω.

Την αεροδυναμική πρόσφυση σχολίασαν επίσης ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff που επικεντρώθηκε στην προετοιμασία με βάρη που χρειάστηκε να κάνουν τον χειμώνα οι οδηγοί για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός αγώνα.

Ο “παλιός” Felipe Massa σχολίασε πως περίμενε ότι τα αυτοκίνητα θα είναι ακόμη πιο γρήγορα, συγκεκριμένα μίλησε για 3 δευτερόλεπτα ταχύτερα σε σχέση με το 2016, κάτι που δεν συνέβη ρίχνοντας την ευθύνη στην πίστα, που επειδή δεν είναι μόνιμη για να καθαρίζεται και να στρώνεται με λάστιχο μπορεί ενδεχομένως κατά τον Βραζιλιάνο πιλότο της Williams, να υποφέρει από χαμηλή πρόσφυση. Είπε επίσης πως είναι πιο κοντά στα μονοθέσια του 2008 και πως απολαμβάνει την οδήγηση περισσότερο από πέρσι.

Ένα χαρακτηριστικό των νέων μονοθεσίων είναι πως το περιθώριο γλιστρήματος έχει μειωθεί επίσης. Lance Stroll, Daniel Ricciardo και Jolyon Palmer έφαγαν “σφαλιάρα” στις δοκιμές, τους έφυγε και δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν. Γι’αυτό το φαινόμενο οφείλεται η αεροδυναμική ευαισθησία των νέων αυτοκινήτων. Όταν αρχίσουν να πηγαίνουν με τον πλάι, έστω και με μικρές γωνίες, η αεροδυναμική πίεση χάνεται γιατί δεν έχουν σχεδιαστεί να παράγουν πίεση σε πλάγιο ρεύμα αέρα. Ο Max Verstappen καταλόγισε μέρος του προβλήματος της απότομης απώλειας πρόσφυσης στα φαρδιά ελαστικά.

Όπως και να έχει στους επόμενους αγώνες ακόμη κι αν δεν έχουν αγωνιστική δράση θα υπάρξουν ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις στο θέμα των επιδόσεων και των τεχνικών κανονισμών. Εγώ να πω κλείνοντας πως η βελτίωση στους χρόνους είναι κάτι το θετικό, δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ρεκόρ τόσο παλιά. Αν και για να είμαι δίκαιος, το 2004 ήταν πολύ πιο εύκολα τα ρεκόρ γύρου καθώς με τους ανεφοδιασμούς τα αυτοκίνητα έτρεχαν με αρκετά χαμηλότερο φορτίο σε σχέση με σήμερα και μιλάμε για διαφορά βάρους που μπορεί να φτάνει και τα 100 κιλά.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...