Μετά από πολλά teasers η Dodge παρουσίασε επίσημα στην έκθεση της Νέας Υόρκης το Challenger SRT Demon, το ταχύτερο εργοστασιακό αυτοκίνητο παραγωγής σε ότι έχει να κάνει την επιτάχυνση μιας και μπορεί να παράγει 1,8 G επιτάχυνσης, να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, με το 400αρι να το κάνει σε 9,65 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 225 χλμ/ώρα (ρεκόρ Guinness).

Κίνηση παίρνει από τον V8 6,2-λίτρων κομπρεσοράτο κινητήρα που από τα 707 άλογα του Hellcat, έχει δυναμώσει στα 840 άλογα. Η αύξηση αυτή της ιπποδύναμης προήλθε με την τοποθέτηση μεγαλύτερου 2,7-λίτρων κομπρέσορα που σηκώνει μεγαλύτερη πίεση, με την τοποθέτηση νέων πιστονιών, νέων βαλβίδων, νέων μπιελών, τριών εισαγωγών αέρα (καπό, μέσα από τους προβολείς και από τους θόλους) και την αντλίας βενζίνης δύο σταδίων. Το όριο περιστροφής του κινητήρα έχει αυξηθεί από τις 6.200 σ.α.λ στις 6.500 σ.α.λ. Διαθέτει την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα καπό σε μοντέλο παραγωγής. Η εισαγωγή αέρα ονομάζεται Air Grabber, καλύπτει έκταση 290,3 τετραγωνικών εκατοστών και παρέχει τον απαιτούμενο αέρα στον κομπρεσοράτο V8 κινητήρα του αυτοκινήτου. H Dodge αναφέρει πως η εισαγωγή αέρα στο καπό, μαζί με τους αεραγωγούς πίσω από τους προβολείς, μειώνουν κατά πολύ την θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής σε σχέση με το Hellcat.

Επίσης το Dodge Challenger SRT Demon γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διαθέτει σύστημα ψύξης του αέρα εισαγωγής. Όπως τονίζει η Dodge, όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Drag, ενεργοποιείται το σύστημα liquid-to-air charge air cooler chiller, το οποίο χρησιμοποιεί το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου προκειμένου να ψύξει τον αέρα εισαγωγής του κινητήρα. Σύμφωνα με την Dodge, το σύστημα μπορεί να μειώσει τη θερμοκρασία κατά 7 βαθμούς Κελσίου. Ο κρύος αέρας είναι πυκνότερος, πράγμα που σημαίνει πως περισσότερος αέρας μπορεί να μπει μέσα στον κινητήρα, και όταν αναμιγνύεται με την βενζίνη, θα παράγει περισσότερη ιπποδύναμη.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο που μπορεί να καταναλώνει βενζίνη 100+ οκτανίων, ώστε ο κινητήρας να αποδίδει τα 840 άλογα. Υπάρχουν δύο κλειδιά με το πρώτο να κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 500 άλογα και το δεύτερο, το κόκκινο να τον κάνει να αποδίδει 808 άλογα με βενζίνη 91 οκτανίων και 840 άλογα με βενζίνη 100+ οκτανίων. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής, διαθέτει σύστημα εκκίνησης που ελέγχει την ροπή του κινητήρα, έτσι ώστε, σε συνδυασμό με τα drag ελαστικά Nitto, να χαρίζει αστραπιαίες εκκινήσεις χωρίς σπινιαρίσματα, πετυχαίνοντας εξαιρετικούς χρόνους στο 400αρι.

Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος είναι σχετικά απλός. Η βαλβίδα παράκαμψης του κομπρέσορα κλείνει, γεμίζοντας με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, προκειμένου να εξισορροπήσει τις στροφές του κινητήρα και την ροπή, να ρυθμίζει ανάλογα την ροή του καυσίμου σε επιλεγμένους κυλίνδρους και τον χρονισμό ανάφλεξης των μπουζί. Τα παραπάνω κάνουν τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση του αυτοκινήτου να είναι πολύ διαφορετικός από αυτόν που έχουμε συνηθίσει να ακούμε, με την Dodge να τον χαρακτηρίζει πως ακούγεται λες και ο κινητήρας έχει χαλάσει.

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8-τάχυτο TorqueFlite 8HP90 αυτόματο κιβώτιο με αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής. Η Dodge δηλώνει πως δεν θα το προσφέρει με μηχανικό κιβώτιο, μιας και το μοντέλο με αυτό γίνεται αργότερο. Φορά ειδικά “Demon Branded” ελαστικά 315/40R18 Nitto NT05R drag radials, με την Dodge να αναφέρει ότι ο συνδυασμός από μαλακό, κολλώδες καουτσούκ και η νέα σχέση μετάδοσης κάνει το Demon να έχει περίπου 15% μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής του ελαστικού, πάνω από διπλάσια πρόσφυση, και περίπου μια αύξηση 18% τόσο του μετατροπέα ροπής όσο και τους πίσω άξονα πολλαπλασιασμού ροπής. Είναι η πρώτη φορά που κάποιο εργοστασιακό μοντέλο της Dodge εξοπλίζεται με drag radials ελαστικά στον βασικό εξοπλισμό, με τον Δαίμονα της, να ζυγίζει λιγότερο από το Challenger SRT Hellcat.

Διαθέτει μονάχα κάθισμα οδηγού, μιας και τα υπόλοιπα έχουν αφαιρεθεί, προκειμένου το βάρος του να μειωθεί κατά 97,5 κιλά. Υπάρχουν ζώνες τεσσάρων σημείων και εκτός από την αφαίρεση του πίσω καθίσματος (-25 κιλά) και του καθίσματος του συνοδηγού (-26,3 κιλά), το SRT Demon διαθέτει χειροκίνητο τηλεσκοπικό τιμόνι το οποίο μειώνει το βάρος κατά 1,8 κιλά, λιγότερο ηχομονωτικό υλικό (μείωση βάρους 8 κιλών), κούφιες αντιστρεπτικές (μείωση βάρους 8,6 κιλά), μικρότερα φρένα (τετραπίστονα με δίσκους 360 mm, σε σχέση με τα εξαπίστονα με δίσκους 391 mm του SRT Hellcat – μείωση βάρους 7,2 κιλά) και νέες ζάντες 18″ (μείωση βάρους 7,2 κιλών). Υπάρχουν μόλις δύο ηχεία, ενώ όλες οι υπόλοιπες καλωδιώσεις του ηχοσυστήματος αφαιρέθηκαν, περιορίζοντας το βάρος κατά 10,9 κιλά. Επίσης ξέχνα την ρεζέρβα και την επένδυση στο πορτμπαγκάζ. Περιττά πράγματα. Η συνολική μείωση του βάρους από την αφαίρεση των παραπάνω ανέρχεται στα 105,2 κιλά, αλλά επειδή το Challenger SRT Demon είναι βαρύτερο κατά 7,7 κιλά σε σχέση με το Challenger SRT Hellcat, λόγω φουσκωμένων θόλων, το πρώτο ζυγίζει 97,5 κιλά λιγότερο.

Έχει αναβαθμισμένη ανάρτηση και βελτιωμένο άξονα μετάδοσης που μπορεί να χειριστεί το 15% της επιπλέον ροπής του κινητήρα, με το περίβλημα του διαφορικού να αντέχει 30% επιπλέον ροπή, ενώ βελτιωμένα κατά 20% είναι και τα ημιαξόνια.

Στο εσωτερικό συναντάμε το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect με οθόνη 8,4″ που έχει ειδικό μενού που δείχνει γραφήματα ιπποδύναμης, ροπής, οριζόντιας και πλευρικής επιτάχυνσης, θερμοκρασίας κινητήρα, αλλά και χρόνους στα 0-160 χλμ/ώρα και στο τετρακοσάρι. Επίσης προβάλλεται η θερμοκρασία λαδιού κινητήρα , η πίεση του κομπρέσορα, τα volt της μπαταρίας, η αναλογία καυσίμου/αέρα, η θερμοκρασία εισαγωγής αέρα, η θερμοκρασία λαδιού κινητήρα, όπως και η θερμοκρασία του intercooler. Ο οδηγός θα μπορεί μέσω του μενού να ρυθμίσει τις στροφές του launch control, αλλά και σε ποιες σ.α.λ θέλει να ανάβει η σχετική ένδειξη αλλαγής ταχύτητας τον πίνακα οργάνων.

Επίσης η Dodge καταγράφει όλα τα παραπάνω δεδομένα, προκειμένου ο οδηγός να τα μελετήσει για να βελτιώσει τις ικανότητες και τους χρόνους του. Το Dodge Challenger SRT Demon έχει τρία προγράμματα λειτουργίας Auto (Street), Drag και Custom, με το καθένα να έχει τις δικές του ρυθμίσεις.

Το δαιμονισμένο” Challenger γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με TransBrake, ένα σύστημα που συνήθως χρησιμοποιείται από αγωνιστικά dragster και κλειδώνει τον άξονα εξόδου του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, προκειμένου να κρατά το όχημα σταματημένο μέχρι την εκκίνηση, για να χαρίζει ακαριαίες εκκινήσεις σε συνεργασία με το σύστημα εκκίνησης που ελέγχει την ροπή του κινητήρα και με τα drag ελαστικά Nitto. Σύμφωνα με την Dodge, το κυριότερο όφελος του TransBrake είναι 30% καλύτερος χρόνος αντίδρασης σε σχέση με την χρήση των φρένων.

Η παραγωγή του Dodge Challenger SRT Demon θα ξεκινήσει το καλοκαίρι με 3.000 από αυτά να καταλήγουν στους δρόμους των ΗΠΑ και 300 στον Καναδά. Η τιμή του δεν ανακοινώθηκε για την ώρα.