Σύμφωνα με έρευνα της J.D. Power η στάση που έχουμε απέναντι στα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ηλικία μας. Οι νεότεροι τείνουν να εμπιστεύονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα αυτόνομα σε σύγκριση με του μεγαλύτερους σε ηλικία. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 7900 ατόμων που αγόρασαν ή απέκτησαν με leasing κάποιο αυτοκίνητο.

Πιο συγκεκριμένα, οι Millennials (ή αλλιώς Generation Y) που κατέχουν αυτοκίνητο εμπιστεύονται σε ποσοστό 56% τις αυτόνομες τεχνολογίες, συνοδευόμενοι από την Generation Z (γεννημένοι στα μέσα των 90’s) με ποσοστό 55%. Η προηγούμενη “φουρνιά” από τους Millennials, η λεγόμενη Generation X, εμπιστεύεται τις συγκεκριμένες τεχνολογίες σε ποσοστό 41%, ενώ αν πάμε πιο πριν, στους baby boomers το ποσοστό χτυπάει σχεδόν πάτο στο 23%. Και λέμε σχεδόν, γιατί αν πάμε πιο πριν (δηλαδή σε άτομα που σήμερα είναι περίπου 70-80 ετών) το ποσοστό πάει στο 18%.

Στα ποσοστά της απέχθειας ανά γενιά προς τα αυτόνομα τώρα (δηλαδή ποιος δεν θα τα εμπιστευόταν σε καμία περίπτωση) οι αριθμοί είναι 39% για τους boomers, 40% για τους pre-boomers, ενώ οι πιο νέες γενιές παίζουν από 11% ως 27%.

Το επίπεδο της εμπιστοσύνης στα αυτόνομα οχήματα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ενδιαφέρον για τις νέες τεχνολογίες. Η δεκτικότητα προς αυτές αυξάνεται όσο περισσότερο εκτίθεται κάποιος σε αυτές, αλλά μπορεί πολύ εύκολα να κλονιστεί αν υπάρξουν για παράδειγμα αρκετά ατυχήματα με αυτόνομα αυτοκίνητα.

μας λέει η Kristin Kolodge, διευθύνουσα σύμβουλος της J.D Power.

Οι διάφορες παρεμφερείς αυτόματες τεχνολογίες (αυτόματοι προβολείς, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κλπ.) είναι πάντως επιθυμητές από τους οδηγούς, ενώ το 70% δηλώνει πως θα ήθελε οπωσδήποτε νυχτερινή όραση στο επόμενο αυτοκίνητο τους. Όταν όμως ενημερώνονται σχετικά με το κόστος μιας τέτοιας τεχνολογίας, το οποίο μπορεί να φτάνει και τα 2.000 δολάρια, το ενδιαφέρον τους μειώνεται.