Μετά από επτά σχεδόν μήνες από τον τελευταίο αγώνα του DTM, πάλι στην πίστα του Hockenheim, αυτό το Σαββατοκύριακο, οι 18, πλέον οδηγοί θα βρεθούν στη γερμανική πίστα για την αυλαία ενός, όπως όλα δείχνουν, συναρπαστικού πρωταθλήματος, με αρκετές αλλαγές στο τεχνικό κομμάτι, αλλά και στο αγωνιστικό. Όσον αφορά το τελευταίο, ανακοινώθηκαν οι νέοι κανονισμοί που θα διέπουν το πρωτάθλημα και αρκετοί δίνουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στον οδηγό. Πάμε να τους δούμε πιο αναλυτικά.

Advertisement

1Περιορισμός ενδοεπικοινωνίας

Από φέτος, η επικοινωνία κάθε οδηγού με τα pits της ομάδας περιορίζεται σχεδόν στο ελάχιστο. Κατά τη διάρκεια των δύο αγώνων του Σαββατοκύριακου, η μετάδοση δεδομένων και πληροφοριών από τα pits στον οδηγό απαγορεύεται. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να χαράζει τη δική του στρατηγική στον αγώνα και να αποφασίζει μόνος του την επόμενη κίνησή του. Το κλασικό pit board στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού θα είναι στην ουσία ο μόνος τρόπος επικοινωνίας ομάδας-οδηγού και μόνο στις περιπτώσεις που ο οδηγός μπαίνει στα pits, στο καθεστώς κίτρινης σημαίας και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα, θα ανταλλάσσονται πληροφορίες, οι οποίες όμως θα αφορούν ζητήματα ασφαλείας.

Advertisement

2Επανεκκινήσεις αλά Indianopolis

Ξέχασε την ουρά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πλέον, το DTM “δανείζεται” το Indianapolis style των επανεκκινήσεων, οι οδηγοί θα βρίσκονται πλάι-πλάι, όπως πρακτικά συμβαίνει στην εκκίνηση, δίνοντας μεγαλύτερη ένταση και θέαμα στον αγώνα. αφού έτσι ενθαρρύνονται οι μάχες “σώμα με σώμα”.

Advertisement

3Έμφαση στις δυνατότητες του οδηγού, περιορίζεται το DRS

Αρκετοί δεν ενθουσιάζονται με την παρουσία του DRS καθώς το θέαμα και οι προσπεράσεις έχουν γίνει πιο “τεχνητά”, αλλά για το 2017, η ενεργοποίηση του Drag Reduction System περιορίζεται. Ήδη το εν λόγω σύστημα έχει αλλάξει μορφή και, αντί του ενός πτερυγίου στην αεροτομή, αυτό θα αποτελείται από δύο πτερύγια, ένα στενό και ένα φαρδύ και κατά την ενεργοποίηση του συστήματος στον αγώνα, θα ανοίγει το πιο στενό. Πέρσι, το λεγόμενο Guerney Flap, άνοιγε όταν ο οδηγός βρισκόταν εντός ενός δευτερολέπτου πίσω από τον προπορευόμενο οδηγό και του έδινε το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ταχύτητας και της μειωμένης αεροδυναμικής αντίστασης.

12 γύρους συνολικά σε κάθε αγώνα περιορίζεται η ενεργοποίηση του DRS, δηλαδή 36 συνολικά φορές θα τραβήξουν το μοχλό πίσω από το τιμόνι που το ενεργοποιεί. Όπως είναι εμφανές, μετά το πέρας των ενεργοποιήσεων, ο οδηγός δε θα έχει DRS και, όσοι παρακολουθείτε τους αγώνες του DTM, θα το διαπιστώσετε όταν το όνομα του οδηγού στην κατάταξη θα είναι κόκκινο.

Advertisement

4Βαθμοί για την pole

Είσαι γρήγορος; Μπορείς να επιβραβευτείς με βαθμούς για την κατάληψη μιας εκ των τριών πρώτων θέσεων στην εκκίνηση. Ο ταχύτερος οδηγός στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά θα παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος καλύτερος δύο και ο τρίτος έναν βαθμό. Έτσι, ομάδες και οδηγοί αποκτούν ένα επιπλέον κίνητρο να βρουν το σωστό set up που θα φέρει την pole.

Κάτι ανάλογο συνέβαινε το 2001 και 2002, χρονιές κατά τις οποίες ίσχυε ένα παρόμοιο σύστημα βαθμολόγησης, με τη διαφορά ότι οι οδηγοί αγωνίζονταν σε έναν sprint 35 χιλιομέτρων από το οποίο καθορίζονταν οι θέσεις εκκίνησης του κυρίως αγώνα.

Advertisement

5Αμετάβλητα τα επιπρόσθετα βάρη

Μάλλον ήρθαν για να μείνουν τα επιπρόσθετα βάρη. Ίδια με πέρσι, βάσει των επιδόσεων των χρονομετρημένων δοκιμαστικών, τα αγωνιστικά ξεκινούν με 1.125 κιλά, η κάθε πλάκα βολφραμίου ζυγίζει 2,5 κιλά και ανάλογα την επίδοση, το περισσότερο βάρος που μπορεί να προστεθεί είναι 15 κιλά και το αντίστοιχο που μπορεί να αφαιρεθεί είναι 30 κιλά.

Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι το Σάββατο στις 15.50 ώρα Ελλάδος, με τα δοκιμαστικά να λαμβάνουν χώρα στις 12.35. Μπορείς να δεις όλους τους αγώνες ζωντανά από το επίσημο κανάλι του DTM στο Youtube σε αγγλική ή γερμανική μετάδοση.

  • Anestis Genk

    Πολύ μεγάλη μαγκιά που το δείχνουν από το youtube ζωντανά και τζάμπα, μακάρι να γίνει σε ΟΛΑ(μα ΟΛΑ λέμε) τα σπορ!