Λένε ότι “το ματσάκι τελειώνει μόνο όταν σφυρίξει ο διαιτητής”, μια φράση-κλισέ που όλοι λατρεύουμε ή μισούμε, αλλά που είναι πέρα για πέρα αληθινή. Λίγη μπαλίτσα να έχεις παρακολουθήσει, θα ξέρεις ότι ανατροπές γίνονται μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο, καριέρες δημιουργούνται και διαλύονται σε μια στιγμή, νίκες και πρωταθλήματα αλλάζουν χέρια εν ριπή οφθαλμού. Πόσο μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, αφού για να κατακτήσεις τη νίκη, πρέπει πρώτα να δεις τον κυριούλη με την πολυπόθητη καρό σημαία να την ανεμίζει στα μούτρα σου. Αν ρωτήσεις τον Mika, το γνωρίζει αυτό πολύ καλά.

1Τέταρτη νίκη στη σειρά… Θα ΄θελες…

Ο ξανθός Μιχάλης ερχόταν με φόρα στο Ισπανικό GP στην πίστα της Catalunya με σύμμαχό του τις τρεις σερί νίκες του. Βέβαια, το 2001 δεν άρχισε και πολύ καλά για αυτόν, αφού στους τέσσερις προηγούμενους αγώνες, μετρούσε δύο εγκαταλείψεις, μια έκτη και μια τέταρτη θέση. Φτάνοντας στην Ισπανία για τον πέμπτο αγώνα του πρωταθλήματος, ο Häkkinen βρισκόταν 22 βαθμούς πίσω από τον Michael Schumacher, παλεύοντας ταυτόχρονα με την αναξιοπιστία της Mclaren-Mercedes MP4-16. Σημειωτέον, η τελευταία νίκη του Φινλανδού δις πρωταθλητή ήταν το 2000 στο Spa σε εκείνο τον αγώνα που έκανε “κουτό” τον Schumi με εκείνο το επικό προσπέρασμα στην Kemmel Straight.

Schumacher και Häkkinen βρίσκονταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, με μόλις 0,085” να χωρίζουν τους χρόνους του Σαββάτου των δύο πρωταθλητών. Ήδη άρχιζαν να απομακρύνονται στους πρώτους γύρους από τους Barrichello και Ralf Schumacher, με την μεταξύ τους διαφορά να κυμαίνεται στα δύο δευτερόλεπτα. O Häkkinen ήταν μονίμως η “σκιά” του Schumacher και πολλά θα παίζονταν στην στρατηγική των pit stops. Στα πρώτα δύο stints, ο Schumacher ήταν καθαρά στην πρωτοπορία του αγώνα, ενώ, μετά το τελευταίο pit stop, ο Φινλανδός πέρασε μπροστά και άρχιζε να φτιάχνει μια σεβαστή διαφορά από τον Γερμανό, αφού ο τελευταίος αντιμετώπιζε προβλήματα πρόσφυσης και ήδη έχανε παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα στο γύρο σε σχέση με τον Häkkinen.

Ευρισκόμενος πραγματικά σε δικό του αγώνα, έχοντας δώσει γύρο σε όλους εκτός από τον Schumacher, ο Häkkinen έμπαινε άνετος και χαλαρός στον τελευταίο γύρο με την χαοτική διαφορά των 42” από τον Γερμανό. Αλλά, στην τρίτη στροφή, η θεά Τύχη του γύρισε την πλάτη. Μια διαρροή οδήγησε σε βλάβη του συμπλέκτη με αποτέλεσμα ο Hakkinen να προσπαθεί να ανακτήσει το ρυθμό της MP4-16.

Μάταια όμως. Καπνός και φλόγες έκαναν την εμφάνισή τους και ο Φινλανδός απλά έκανε στην άκρη, βλέποντας τον Schumacher να τον προσπερνά και να βαδίζει προς την 47η και προφανώς την πιο ανέλπιστη νίκη της καριέρας του. O Coulthard ανέλαβε χρέη ταξιτζή για να μεταφέρει τον team mate του στα pits και μετά το τέλος του δραματικού αγώνα, θα δήλωνε στις κάμερες:

Σκέφτηκα ότι αν νικήσω για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην Ισπανία, θα ήταν κάτι φανταστικό! Στον τελευταίο γύρο, μάλλον κατάλαβα ότι όλο αυτό ήταν πολύ καλό για να είναι αληθινό. Φαινόταν ότι υπήρχε πρόβλημα στο συμπλέκτη και δεν μπορούσα να κάνω κάτι για να σώσω την κατάσταση. Προσπάθησα να κάνω κάποιες ρυθμίσεις για να ελαττώσω τα προβλήματα, αλλά τίποτε δεν άλλαζε.

Θέλω πολύ ένα σάκο του μποξ για να ρίξω μερικές μπουνιές τώρα και να χαλαρώσω!

Καταλαβαίνεις ότι κανείς δε θα ήθελε να είναι στη θέση του Häkkinen. Μπορώ να φανταστώ τον εκνευρισμό των Mclarenisti παρακολουθώντας την τροπή του αγώνα, τα τασάκια και τα ποτήρια που σίγουρα θα έφυγαν για κάποιο άτυχο τοίχο και τις “κατάρες” για τον κ@λοφαρδο Γερμανό που πήρε μια νίκη από το πουθενά. Αλλά, έτσι είναι η ζωή!

Λυπάμαι πραγματικά για τον Mika. Είχαμε έναν πολύ καλό αγώνα σήμερα και με προσπέρασε στο τελευταίο pit stop. Mου θύμισε τον παλιό, καλό καιρό και εντούτοις, σοκαρίστηκα όταν τον είδα να εγκαταλείπει, πέντε σχεδόν στροφές πριν το τέλος. Δεν είναι αυτός ο τρόπος για να νικάς σε έναν αγώνα, αλλά έχει συμβεί και σε μένα αυτό στο παρελθόν και τέτοια πράγματα συμβαίνουν στους αγώνες. Ήμασταν πάρα πολύ τυχεροί σήμερα.

Για την ιστορία, στη δεύτερη θέση του βάθρου ανέβηκε ο Juan Pablo Montoya, κατακτώντας παράλληλα το πρώτο podium στην καριέρα του στην F1 και στη τρίτη θέση τερμάτισε ο Jacques Villeneuve, στο πρώτο βάθρο της BAR.

  • σαν χθες τον θυμαμαι τον αγωνα !!!!
    ειχα ρηξει δεν ξερω και γω ποσες καταρες τοτε στον Σουμι…..που πλεον σημερα ντρεπομαι γιαυτο….αλλα αυτο ειναι αλλη κουβεντα !!!!!

    • georgekaras

      Aυτο ακριβως θυμαμαι σαν χθες απιστευτο τελος

    • sexybabinos

      ποιος τον μαμουσε τον Φιλανδο σου

    • η αξιοπιστια της Mercedes !!

    • Mika

      Ετσι ακριβως κι εγω!!! Και πολλοι αλλοι!!!

    • Nerazzuro21

      Εγώ εκείνη την ημέρα τις κατάρες τις είχα ρίξει στη Mercedes. Ο Γερμανός δεν μου έφταιγε τίποτα.

  • Giannisk

    Ωραίες εποχές. Με δυνατές ομάδες, οδηγούς με προσωπικότητα. Μου λείπουν πολύ.

    • georgekaras

      Kαλα δεν ηταν δυνατες 2001 2003 δυσκολευτηκε να το παρει η Ferrari ολα τα αλλα ηταν περιπατος και τοτε βριζαν αλλα εμεις ειμασταν απο πανω και μας καλο αρεσε

    • Giannisk

      Δεν αναφέρομαι στην συγκεκριμενη απαραίτητα. Εκείνες οι εποχές ήταν γενικά πιο ωραίες από αυτό πυο βλέπουμε τώρα.

  • Thanos

    Τι ξενερα αυτός ο τελευταίος γύρος…

  • Mika83

    Αχ…. αξέχαστη πίκρα…

  • gv

    η μερσεντες κατεστρεψε τα ονειρα του χακινεν και του κιμι πολλες φορες!
    τοτε ημουν 13 και δεν παρακολουθουσα ακομα αλλα ειλικρινα ηθελα να σταματησω να βλεπω F1 λιγα χρονια μετα που εσπαγε συνεχεια το μοτερ του κιμι..
    ευτυχως δεν εσπασα καμια τηλεοραση εκεινη την εποχη..

    • georgekaras

      μονο τα μοτερ?ο Κιμι ειχε παθει τα παντα που μπορουσε με αποκορυφωμα την σπασμενη αναρτηση απιστευτη αναξιοπιστια

    • gv

      χαχαχα ναι εχεις δικιο και μη ξεχναμε και τη σπασμενη αεροτομη!
      χαχαχαχα αυτο που το πας??
      θυμασαι που κατερευσε στα καλα καθουμενα ενω ηταν μονος του χωρις καμια επαφη?!
      ασε δε θελω να το σκεφτομαι..
      τωρα ο κιμι θα ειχε τουλαχιστον 2-3 πρωταθληματα και ειλικρινα πιστευω οτι ισως ηταν λιγο διαφορετικός ανθρωπος γιατι τοση αποτυχια σε καταρρακωνει..

    • georgekaras

      ναι ρε συ το χα ξεχασει αχαχαχα απιστευτο η σπασμενη αεροτομη αυτα ουτε στην Xoντα δεν γινονται αχαχχαα

  • Mika

    Αυτο το σκηνικο, κι η σπασμενη αναρτηση του Κimi, ηταν μαυρες σελιδες στην ιστορια της Mclaren!!! Θυμαμαι απιστευτο εκνευρισμο, μετα το τελος αυτων των αγωνων, ανετα σκοτωνα ανθρωπο…
    Κι ο γκαντεμης ο Murray Walker, οποτε ανοιγε το στομα του να πει κατι εμφατικο, γινοταν της μουρλης!!!!!
    Βεβαια αυτα ηταν πταισματα τελικα, μπροστα στα τωρινα ρεζιλικια της ομαδας!!!

    • LJ

      Τα ειπε ολα η τελευταια προταση!

  • Nerazzuro21

    Αν και εκείνη η εγκατάλειψη δεν στοίχισε κάποιον τίτλο, ήταν η χειρότερή μου στιγμή σαν οπαδός του Mika.

  • Grekko

    Τον θυμάμαι αυτόν τον αγώνα, εγώ Ferrari ,ο αδερφός μου McLaren, έτρεχα μέσα στο σπίτι από χαρά αλλά να μην φάω κ ξύλο.

  • kostas

    Οι παλιες κακες εποχες που οι κινητηρες Merc σκαγαν ανα 2 αγωνες! Τα τελευταια χρονια δυστυχως ειναι σχεδον αφθαρτοι!

  • LJ

    Μονο οποιος ειναι McLaren και το ειχε δει ζωντανα καταλβαινει τι νιωθαμε τοτε. Και μετα με Kimi και τωρα με Honda. Αλλα δεν πειραζει, θα γυρισε ο τροχος!