Την πόρτα στα αυτόνομα αυτοκίνητα έδωσε το γερμανικό κοινοβούλιο, υπερψηφίζοντας τη σχετική νομοθεσία την Παρασκευή 12 Μαΐου. Έτσι οι Γερμανοί πολιτικοί έδωσαν το πράσινο φως προκειμένου οι αυτοκινητοβιομηχανίες να διεξάγουν δοκιμές αυτοκινήτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης στους δημόσιους δρόμους της χώρας, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για την ταχύτερη εξέλιξη και κατ΄επέκταση την υιοθέτηση των συγκεκριμένων τεχνολογιών από τα αυτοκίνητα


Ο νόμος ο οποίος έχει προαναγγελθεί το 2016 από την Angela Merkel, αρχικά καθιστά υποχρεωτική την παρουσία του οδηγού στα αυτόνομα αυτοκίνητα και πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου οπότε αυτό του το υποδείξει. Παρ΄όλα αυτά ο νόμος αναφέρει ρητά ότι επιτρέπεται στον οδηγό να αποσύρει τα χέρια του από το τιμόνι αλλά και το βλέμμα του από το δρόμο και να επιδοθεί σε άλλες δραστηριότητες όπως το να τσεκάρει τα email του ή να αναζητήσει κάτι στο διαδίκτυο εφόσον βέβαια το αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με δυνατότητες έλεγχου τόσο του συστήματος πέδησης όσο και διεύθυνσης.

Η νομοθεσία επίσης επιβάλλει την παρουσία ενός “μαύρου κουτιού” στα αντίστοιχης τεχνολογίας αυτοκίνητα το οποίο θα καταγράφει καθ΄όλη τη διαδρομή ποιος έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ή ο οδηγός προκειμένου να δίνεται «λύση» σε περίπτωση ατυχήματος. Στην απευκταία περίπτωση που αυτό συμβεί, η γερμανική νομοθεσία αναφέρει ότι την ευθύνη του ατυχήματος φέρει ο οδηγός εφόσον όμως είναι αυτός που έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου τη στιγμή που συμβαίνει το ατύχημα. Στην αντίθετη περίπτωση που το ατύχημα συμβεί όταν είναι ενεργοποιημένο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης την ευθύνη φέρει ο κατασκευαστής και για αυτόν ακριβώς το λόγο εξάλλου θεσμοθετήθηκε η παρουσία του «μαύρου κουτιού».

Σε κάθε περίπτωση, όπως διευκρινίζεται από τις γερμανικές αρχές, ο νόμος θα επανεξεταστεί σε δύο χρόνια υπό το φως των δεδομένων που θα προκύψουν από τις δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν από την αυτοκινητοβιομηχανία και σε συνάρτηση με τις νέες εξελίξεις που θα έχουν συντελεστεί στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης όπου ως γνωστόν οι εταιρείες, ανεξαρτήτως premium ή όχι επενδύουν αρκετά εκατομμύρια τα τελευταία χρόνια.

Όπως και να έχει με την νομοθεσία η οποία αποτελεί σίγουρα ένα σημαντικό βήμα με δεδομένη και την θέση της Γερμανίας στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα πρώτα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα δεν αναμένεται να διατεθούν μαζικά πριν το 2020.

Κλικ για μεγέθυνση

Στις σχετικές ειδήσεις δες σε έναν πίνακα μαζεμένες όλες τις εταιρίες που ασχολούνται σήμερα με την ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης, 263 στον αριθμό. Τέλος μια έρευνα (PDF) έδειξε πως ακόμη και ένα μικρό ποσοστό αυτόνομων αυτοκινήτων να κυκλοφορούν στους δημόσιους δρόμους θα έχει ευεργετική επίδραση στη διαμόρφωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.